Nuoliaisten arkuus muuton jälkeen

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
stingray
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 10:28, 06.09.2006
Akvaarioseurat: tay
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: paimio

Nuoliaisten arkuus muuton jälkeen

Viesti Kirjoittaja stingray »

Muutimme akvaarion kanssa toiseen osoitteeseen n. 2vkoa sitten. Sen jälkeen ei ole pahemmin nuoliaisia näkynyt vaikka ruoka -aikana olivat ennen aina hääräämässä. Yksi verkko kuoli vko sitten, tuli hulluksi ja ui päin laseja. Muut ovat visusti piilossa, vilahduksia olen nähnyt joten hengissä pitäisi olla. Piikkisilmätkin jo uskaltautuvat esiin, miten kauan yleensä menee näin? Vai pitäisikö häiritä ja tutkia kannon aluset jos sittenkin kuolleita. Onko muilla vastaavia ikäviä kokemuksia?

Edit: Lisätty välimerkkien jälkeen välilyönnit.
-Ylläpito
Pikkuhiljaa syvempiin vesiin...
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Musta vähän tuntuu että vesiarvoissa mättää? Koska ei mul o kalat koskaan olleet muutosta millänsäkään, tosin nuoliaisista ei oo isompia kokemuksia.
-Chyental-
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1695
Liittynyt: 21:07, 20.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Vaihdoin noin pari vuotta sitten hiekan ja kesti pitkään ennen kuin vihermonniset olivat entisellään. Nyt harkitsen isompaa akvaarion hankkimista mutta sen tuoma stressiä niin kaloille kuin itsellenekin vähän arvelluttaa...
Monnis-
Member
Member
Viestit: 262
Liittynyt: 21:37, 28.03.2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Monnis- »

Minä vaihdoin joku kuukausi sitten akvaarioon vähän pienemmän puoleisen soran ja verkkonuoliaiset kyllä palautuivat hetkessä ja eivät olleet milläänsäkkään. Alussa tosin akvaarion muutettuaan olivat arkoja ja säikähtivät jokaista liikettä. Silloin se verkkonuoliaisten arkuus kesti jotain 2 viikkoa. Akvaario tosin on sen verran rauhaisalla paikalla ettei niitä juuri paljon häiritä.
stingray
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 10:28, 06.09.2006
Akvaarioseurat: tay
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja stingray »

Joo,ovat vieläkin piilossa,tosin klovninuoliainen on aina ollut arka.Mutta yhtä verkkoa ei ole näkynyt kyllä viikkoon.Kokivat varmaan shokin kun "kalustus" muuttui altaassa mutta muuten ovat vesiarvot aikas samat.Ja monnit kuitenkin liikkeellä ahkeraan,ennen oli toisin päin,outua käytöstä :roll: .Kai se muutto aina stressaa.
Pikkuhiljaa syvempiin vesiin...
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Mulla on vasta vajaan puolen tunnin kokemus, mutta ainakin kun mä laskin omat harlekiinini äsken altaaseen, niin heti alkoi touhuaminen.
-Chyental-
mattzu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 10:28, 02.10.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattzu »

Minun harlekiinit ovat olleet altaassa nyt vasta kaksi päivää, mutta touhuaminen alkoi välittömästi kotiutuksen jälkeen eikä loppua näy, vaikka oma allas eroaa akvaarioliikkeen altaasta melkoisesti...
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Re: Nuoliaisten arkuus muuton jälkeen

Viesti Kirjoittaja marinum »

stingray kirjoitti:Muutimme akvaarion kanssa toiseen osoitteeseen n. 2vkoa sitten. Sen jälkeen ei ole pahemmin nuoliaisia näkynyt vaikka ruoka -aikana olivat ennen aina hääräämässä. Yksi verkko kuoli vko sitten, tuli hulluksi ja ui päin laseja. Muut ovat visusti piilossa, vilahduksia olen nähnyt joten hengissä pitäisi olla. Piikkisilmätkin jo uskaltautuvat esiin, miten kauan yleensä menee näin? Vai pitäisikö häiritä ja tutkia kannon aluset jos sittenkin kuolleita. Onko muilla vastaavia ikäviä kokemuksia?

Edit: Lisätty välimerkkien jälkeen välilyönnit.
-Ylläpito
Millaiset parvikoot sinulla noilla on? Auttaisikohan kavereiden lisäys?
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Meillä on 6 yksilön parvi ja se ainakin lähti touhottamaan tosiaan heti. Ja vaikka yksi eksyi heti parvesta, ei se piiloon menny vaan touhotteli yksinään, kunnes löysi kaverit. :)
-Chyental-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”