Tornion ja Haaparannan akvaarioliikkeet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

tanjahot
Junior Member
Junior Member
Viestit: 100
Liittynyt: 13:43, 16.11.2006
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haukipudas

Tornion ja Haaparannan akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja tanjahot »

Olisi ensi viikolla työkeikkaa sinne Tornion suuntaan ja ajattelin samalla käydä katsomassa akvaarioliikkeet. Lähinnä kiinnostaa tuo Zooplanet ja se Arkenin liike. Onko isot valikoimat? Löytyykö niistä ihan peruskaloja vai onko tarjolla erikoisempaakin? Kertokaapa te paremmin tietävät että kannattaako näissä liikkeissä käydä.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1022
Liittynyt: 06:58, 25.08.2003
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja rsy »

Haaparannan Arken on lopettanut ja liiketoiminta siirtynyt Tornion puolelle nimenomaan tuohon Zooplanetiin. Ikanosta löytyy sitten Djurmagazinet.

Haulla löytyy jotain juttua molemmista.
-=Rami=-
_________________________________________________
MonsterFishKeepers
kerubi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 22:33, 22.08.2007
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kerubi »

Ja juuri tuolla Djurmagazinetissä on aikas isot valikoimat kaloja,mutta muiden tuotteiden hinnat suolaiset.Itse en tykännyt Zooplanetin akvaarioista,aikas likaisen näköiset :(
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Itse en ole käynyt, vieläkään, tuossa Tornion puolen liikkeessä. Mutta tuo djurmagazinet oli kyllä pettymys, miljoonakaloja ja platyja, muutama taistoherra herkutteli kuolleilla paltyilla, oli siellä jotain malaweja tms. kivikko kalojakin, mutta odotus oli korkeammalla tasolla.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1022
Liittynyt: 06:58, 25.08.2003
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja rsy »

-=Rami=-
_________________________________________________
MonsterFishKeepers
mairea
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 00:05, 07.03.2006
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja mairea »

Minusta tuolla Djurmagazinetissä on paljon katseltavaa, altaita kun on kuitenkin reilusti ja hinnat vähän alhaisemmat kuin Suomen puolella
(ainakin kalojen suhteen, tarvikkeet kaiketi aika samoissa hinnoissa).
Ja tosiaan malawia ja tanganjikaakin tarjolla monia altaallisia. Ja paljon allaspaketteja.
Kasvivalikoima ei mitenkään erikoinen, peruskasveja lähinnä.
Siellä on kuitenkin ilo käydä ihan vaan ihmettelemässä kaikkea (muille eläimille myös tosi paljon tarviketarjontaa ja niissä voi jo hinnassa näkyä selvä ero Suomeen), onhan se niin valtava liike.
Zooplanet sensijaan aika törkyinen ja todella suppea valikoima, kasveja ei oikeastaan ollenkaan. (monessa altaassa oli kuolleita kaloja, monta allasta tyhjillään ja leväisiä, jyrsijöitten puolella haisi selvä kusi ja myyjä/omistaja se vaan juorusi puhelimessa iloisesti omia asioitaan kun ei ilmeisesti ollut muutakaan tekemistä.. :roll: ).
En veikkaa pitkää elinikää sille liikkeelle noin hoidettuna...
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Joo, noista rsy:n kuvista saa tuon liikkeen tason selville.
kerubi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 22:33, 22.08.2007
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kerubi »

En ole kyllä noin paljon raatoja nähnyt koskaan,vaikka melkein viikottain käyn paikan päällä.(Djurmagazinetissä)Joka kaupassa näkyy muutama raato siellä täällä,kuin Suomessa ja niin Ruotsissa.Oliko kuvat samalta päivältä ja ihan varmasti samasta liikkeestä? 8O

Ja Mairea,just minustaki törkyinen paikka (Zooplanet)ja tosiaan omistaja vaan puhelimessa juoruili,ku ois voinu vaikka altaita siivoilla :(
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1022
Liittynyt: 06:58, 25.08.2003
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja rsy »

kerubi kirjoitti:En ole kyllä noin paljon raatoja nähnyt koskaan,vaikka melkein viikottain käyn paikan päällä.(Djurmagazinetissä)Joka kaupassa näkyy muutama raato siellä täällä,kuin Suomessa ja niin Ruotsissa.Oliko kuvat samalta päivältä ja ihan varmasti samasta liikkeestä? 8O
Kuvat otettu 09.03.2007 Haaparannan Djurmagazinet:ssa minun toimestani suttuisella N80 -laadulla. Kerran olen tuon jälkeen vieraillut ja samoilla linjoilla oltiin edelleen. Ei poikkea mielestäni millään tavalla muiden Perämeren pohjukan raatokauppojen linjasta. Ikävä juttu.

Mutta jos asiat ovat nyt paremmin, niin se on enemmän kuin hienoa.
-=Rami=-
_________________________________________________
MonsterFishKeepers
chanteloup
Junior Member
Junior Member
Viestit: 139
Liittynyt: 22:47, 13.03.2007
Paikkakunta: Hammarland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chanteloup »

käväsin djurmagazinessä kesällä ja oli omalta mieleltä pettymys. oli sielä missä muuallakin pari kuollutta kalaa, mutta altaat olivat mielestäni aika likaisia. ei mitään hauskaa löydetty vaan perusjuttua ja kalaa.
Intelligence is not having all the answers; it's knowing how to think!
tanjahot
Junior Member
Junior Member
Viestit: 100
Liittynyt: 13:43, 16.11.2006
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haukipudas

:

Viesti Kirjoittaja tanjahot »

Kiitoksia vastauksista, taidanpa jättää sitten väliin nuo eläinkauppavierailut. :(
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Ainahan eläinkaupoissa kannattaa käydä jos vain mahdollista. Ei se ikean kyljessä oleva kauppa nyt minusta niin toivoton ole kuin tässä ketjussa annetaan ymmärtää.
/jari
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

JJVi kirjoitti:Ainahan eläinkaupoissa kannattaa käydä jos vain mahdollista. Ei se ikean kyljessä oleva kauppa nyt minusta niin toivoton ole kuin tässä ketjussa annetaan ymmärtää.
Täysin samaa mieltä.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

JJVi kirjoitti:Ainahan eläinkaupoissa kannattaa käydä jos vain mahdollista. Ei se ikean kyljessä oleva kauppa nyt minusta niin toivoton ole kuin tässä ketjussa annetaan ymmärtää.
Ääni tälle, oli siellä itselleni ainakin katseltavaa aika paljon.
Hyvä valikoima oli kantoja yms. somisteita kun siellä kevättalvella kävin ja peruskaloja runsaasti.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1022
Liittynyt: 06:58, 25.08.2003
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja rsy »

Shadowman kirjoitti:
JJVi kirjoitti:Ainahan eläinkaupoissa kannattaa käydä jos vain mahdollista. Ei se ikean kyljessä oleva kauppa nyt minusta niin toivoton ole kuin tässä ketjussa annetaan ymmärtää.
Ääni tälle, oli siellä itselleni ainakin katseltavaa aika paljon.
Hyvä valikoima oli kantoja yms. somisteita kun siellä kevättalvella kävin ja peruskaloja runsaasti.
Juu tarvikevalikoima on mukavan laaja, ja Disney -koristeitakin laidasta laitaan. Erillinen (perus)kasviallas myös plussaa!
-=Rami=-
_________________________________________________
MonsterFishKeepers
Tom80
Junior Member
Junior Member
Viestit: 151
Liittynyt: 15:28, 24.10.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Heinäkuun alkupuoliskolla tuli käytyä Djurmagazinetissa ja minun silmään ei kyllä kuolleita kaloja näkynyt. Altaat näytti muutenkin mukavilta ja valikoimassa oli sellasia lajeja mitä en oo itse täällä oulussa nähnyt ikinä. Malawi- ja Tanganjikavalikoimassakin oli sellaiset määrät lajeja että en tiiä mistä yhtä läheltä löytyisi vastaava. En tosin ole käyny esim. oulun paikallisissa liikkeissä pitkään aikaan joten en voi ainakaan oulun valikoimasta sanoa juuta enkä jaata :?

Ikävä kyllä katsella noita rsy:n laittamia kuvia sillä kaksi kertaa Djurmagazinetissa käyneenä ei tuota näkyä voi oikein uskoa. Toivottavasti tollasta ei tarvi enää katsella. Jää varmaan monelta Djurmagazinetin reissu tekemättä kun näkee noi kuvat...

... mutta minun mielestä Djurmagazinetissa kannattaa käydä. Ei se tosiaan niin toivoton paikka ole niinku JJVi jo mainitsikin.
-Tomi-
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Itse kävin heinäkuussa, myös, mutta kun en harrasta noita malaveja/tanganjika kaloja, niin ei oikein iskenyt. Mulla kyllä yleensäkin on p****a mäihä, kun johonkin menen (tänään viimeksi, ei löytynyt Anttilasta ac/dc:n kokoelmaa, näytti hyllyt melko tyhjiltä), eli altaat tyhjät, kasveja ei ole kuin muutama jne.
johku77
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 11:00, 06.07.2006

Viesti Kirjoittaja johku77 »

Olen käynyt pari kertaa kesän aikana djurmagazinessä enkä nähnyt akvaarioissa kuolleita kaloja. Itse tykkäsin liikkeestä, toisin kun siitä Tornion akvaarioliikkeestä, akvaariot epäsiistejä ja kuolleita kaloja. Mutta kuten täällä on sanottukin joka liikkeestä löytyy kuolleita kaloja toisinaan.
Tuikki
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 12:21, 30.10.2006
Akvaarioseurat: Mela
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuivaniemi

Viesti Kirjoittaja Tuikki »

tällä viikolla kävin haaparannalla djurmagazinessa ja oli tullut kaloja altaisiin ja kasveja myös, hieman ovat hinnat nousseet avajaisten ajoista. Pari kk sitten kun kävin kaverini kanssa kyseisessä liikkeessä ja sanoimme myyjälle että altaissa oli sairaita kaloja, myyjä vain kysyi että mistä me nähdään että ne ovat sairaita, itse kun ei tunnistanut sairasta kalaa jo kellui ja haukkoi happea, ja toisessa altaassa oli eväruttoa.. Nyt altaat olivat selvästi paremmassa kunnossa :)

Lamput olivat mielestäni edullisia samoin kannot, erilaisia hiekkoja ja taustoja löytyi myös. Pakaste ruokia oli mistä valita.
178 L lätäkkö ja kaks lasta :)
kerubi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 22:33, 22.08.2007
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kerubi »

Djurmagazinetissä on yksi uusi myyjä(joka taitaa olla tämän viikon vielä lomalla),joka harrastaa akvaarioita itsekkin.Enkä usko,että työvuorossa olleessaan päästää akvat huonoon kuntoon. Toisista myyjistähän en voi tietää? Olen itsekin äskettäin "Perämeren pohjukkaan" muuttanut,eikä sisemmässä Suomessa välttämättä parempia liikkeitä ole ollut. :)

Suuremmat ongelmat ovat tuolla,ehkä Suomeksi saatava palvelu :|
tanjahot
Junior Member
Junior Member
Viestit: 100
Liittynyt: 13:43, 16.11.2006
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haukipudas

Djurmagazinet

Viesti Kirjoittaja tanjahot »

Joo, tuossa liikkeessä on tullutkin muutaman kerran käytyä. Kalasto on ollut aina ihan perussettiä noita malaweja ym. lukuunottamatta. Kasvit ovat myös olleet ihan näitä taviksia. Mukaan sieltä on lähtenyt edullinen kaksiputkinen valaisin, loisteputkia ja hirmuisesti kalojen pakasteöttiäisiä. Ovat kohtuuhintaisia ja valikoima on hyvä. Taidan nytkin ottaa kylmälaukun mukaan ja ostan pakastimen täydeltä kamuille safkaa :mrgreen:
pasihe
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 20:23, 04.01.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja pasihe »

Djurmagazinetin ongelma onkin juuri siinä että vain yksi henkilö tietää jotain akvaariopuolesta. Ensimmäisellä kerralla käydessäni halusin kysellä hieman tarkemmin muutamasta lajista, jouduin odottamaan että kaloista jotain tietävä myyjä palaa ruokatunnilta. Kun olin lähdössä sinne seuraavan kerran päätin tiedustella malawi/tanganjika valikoimaa etukäteen mutta kyseinen myyjä oli kesälomalla ja antoivat liikkeestä hänen kännykkänumeron ja pyysivät siitä tiedustelemaan liikkeen sen hetkistä valikoimaa... :?
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
kerubi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 22:33, 22.08.2007
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kerubi »

Juuri näin tuntuu olevan aika monissa liikkeissä,että myyjät eivät tiedä mitä myyvät.Tai rahankiilto silmissä kehutaan kalojen sopivan ihan liian pieniin altaisiin tms.
Jos kaloja tai mitä tahansa olen hankkimassa,etsin kyllä tietoa esim.netistä. :roll:
Sinänsä aika sääli,että tarvitsemaansa tietoa ei täältäpäin myyjiltä irtoa :(
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:00, 10.04.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja naatti »

Mutta kyseisessä eläinkaupassa mielestäni iso plussa on se, että toinen myyjä myöntää, ettei tiedä ja kutsuu toisen auttamaan.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

No onhan se ihan hyvä, että pyytää toisen jos ei itse tiedä. Mutta kuitenkin täältä kun lähtee hapikseen, sinne on jokunen kilometri matkaa, niin itse en ainakaan riemusta kilju, että sanotaan: " En mää vaan tiedä, mutta se joka tietää tulee ehkä tunnin päästä, tai ensi viikolla".
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”