Tästä periaatteessa päästäänkin siihen mikä on perusteetonta kritiikkiä? Missä tässä ketjussa on perusteetonta kritiikkiä, vai onko tästä poistettu jotain, vai oliko kyseessä muistutus jotta sille tielle ei edes mentäisi? KLIKmillia kirjoitti:Aqua-Web foorumin käyttäytymisohjeita ja sääntöjä: kirjoitti: Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.
Toki varmasti olisi hyvä ilmoittaa ihan suoraan ko. liikkeeseen kun huomaa toiminnassa tai palvelussa epäkohtia, mutta eipä tullut ainakaan itse juuri sillä hetkellä mieleen että avaampas sanaisan arkkuni ja sanon pari valittua sanaa.
Kas kun olen luonteeltani sellainen hetkessä räjähtävä, olisi voinut olla teksti sellaista että oksat pois.
Ymmärrän että perusteetonta kritiikkiä on sanoa "se ja se liike on ihan p...a!" tai "se myyjä ei tiedä mistään mitään", ilman että perustelee sanomisiaan sen paremmin.
Sellaista ei ole tässä ketjussa näkynyt, mikä on suorastaan minusta positiivinen asia . Tässä on minä mukaanlukien pari liikkeessä asioinutta kertonut negatiiviset kokemukset jotka ko. liikkeessä on sattunut kohdallemme. Kehuneet olemme samalla, mutta kertoneet aivan asiallisesti että jotain korjattavaa on.
Viherkala on niinkuin sanottu se Tampereen paras akvaariokauppa tällä haavaa, mutta yleensä parhaassakin on aina jonkin verran parantamisen varaa. Töitä täytyy tehdä jotta se "parhaan" status säilyy, liiallinen turvallisuudentunteeseen tuudittautuminen kun kostautuu valitettavan helposti tässä nykymaailmassa. Itse olen nähnyt miten n. 30km:n säteellä ollut paras ravintola/baari kaatui kun naapurikunnan kuppilaan tehtiin remontti ja uudistuksia. Se ei vienyt kuin n. 6kuukautta, itseasiassa asiakaskunta katosi jo n. 2kuukaudessa.
Sekin miten esitetyn kritiikin ottaa on aivan jokaisesta itsestään kiinni, nämä tässä ketjussa esitetyt asiat voi ottaa hyvänä ja käyttää niitä kehittääkseen itseään .
Esim. ymmärrän että hiljaisena hetkenä luetaan lehteä, mutta kun asiakas tulee liikkeeseen olisi katse nostettava ja tervehdittävä. Kuuluu hyviin käytöstapoihin ja antaa asiakkaalle kuvan että hän on tervetullut.
Vaikka itsellä olisi kuinka huono päivä tahansa, on asiakasta palveltava asianmukaisesti ja ystävällisesti. Saatava hänet tuntemaan että paikassa kannattaa asioida uudemmankin kerran.
Jos olen näillä kannanotoillani pahoittanut jonkun mielen pyydän anteeksi, mutta muistutan myös että parempi asiallinen kritiikki vaikka näinkin kuin järjetön haukkuminen "selän takana". (ainakin jos itseltäni kysytään)
Nimim. itsekin asiakaspalvelualalla työskentelevä