Huippukauniiden sisustusaltaiden kuvia

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Huippukauniiden sisustusaltaiden kuvia

Viesti Kirjoittaja marinum »

Löysin sattumalta tällaisen linkin, jossa on toinen toistaan uskomattomampia altaita:
http://www.kemalsaka.com/ada/2006/ilk_27.htm
Ja ei kun toteuttamaan [;)] . Tulee muuten lähes itku, kun katsoo omia altaitaan noiden jälkeen :x .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

*huoks*

Kaikissa oli käytetty hyvin paljon erilaisia 'sammaleita' peittämässä pintoja. Ja vain vähän näkyi pohjaa.

Noi lippulehtikalat on kyllä upeita. :roll:
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

Altaissa on kai käytetty jonkinlaisia pengerryksiä? En saisi tuommoista tehtyä hyvällä tahdollakaan... :roll:
Rihmis
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 17:40, 02.10.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Nuo ovat kyllä todella upeita *huokaus*
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Ihan älyttömän kauniita, varsinkin se (oliko se 10. ylhäältä...) jossa altaan takaosasta näytti tulevan kaksi "hiekkapuroa". Tuommoisen kun saisi aikaiseksi, olisi upea. Suurimmassa osassa oli keskitetty muutamaan kasvilajiin, tuollaista allasta ei siis saada aikaan minun kasvinostotyylillä: "Ihania kasveja, pakko saada ja vielä kolme kahden hinnalla, pakko ottaa kolmea erilaista"...
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Viestit: 580
Liittynyt: 10:28, 25.09.2006
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Olis mukavaa tietää mitä sammalia on noissa oksissa
Mustavaris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 546
Liittynyt: 13:33, 02.08.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Onpahan tosiaan nättejä. Muutama noista muistuttaa kyllä enemmän metsää kuin akvaariota. Ensi viikon alussa olisi itsellä edessä 200-litraisen akvaarion uudelleen sisustaminen, kun pohjamateriaali vaihtuu ja maisema samalla. Kunpa olisikin enemmän silmää tuohon hommaan, huokaus.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Komeita. Veikkaisin että valaistus ja lannoitus aika korkea tasoista. Myös kuvaaja on ollut taitava, sillä tuollaisia kuviakaan ei jokainen tallukka ota. Tietenkin photoshoppia on käytetty, sillä osassa väri maailma sen suuntaisia ettei siihen oikein pysty pelkällä valaistuksen säätelyllä.
Panu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 225
Liittynyt: 10:56, 25.11.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Panu »

Kyllä oli tekijöillä Amanon kirjat luettu juu. Huvittaa ko. opuksissa, ne rivien välissä olevat huolettomat maininnat joidenkin altaiden vaikeista hoitorutiineista. Leväkatkan yleisyys voimakkaasti valaistuissa nature-altaissa kertoo kanssa siitä, ettei ihan jokaisen kannata leikkiin ryhtyä. Voi meinaan alkaa väsyttämään se ainainen taistelu rihmaa vastaan? :(
IceQueen
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 21:46, 11.10.2006
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Oi voi... osatappa ees puoliks noin kauniisti sisustaa... :roll:
317 L (sekala)
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Mustavaris kirjoitti:Onpahan tosiaan nättejä. Muutama noista muistuttaa kyllä enemmän metsää kuin akvaariota.
Eikös noissa "Amano" tyylisissä altaissa nimen omaan ole tarkoitus jäljitellä luonnon maisemaa. Ei niiden ole tarkoituskaan näyttää normaali akvaariolta joka on rakennettu kalojen elinympäristön mukaan.
Reetta J.
Junior Member
Junior Member
Viestit: 187
Liittynyt: 19:46, 05.08.2006
Paikkakunta: Alastaro

Viesti Kirjoittaja Reetta J. »

Minä oon kyllä sen verran vastarannan kiiski että en tykännyt joka altaasta (läheskään), joukossa kyllä muutama hyväkin :roll:
Ei akvaariota tällä hetkellä, kotoa löytyy kolme koiraa, kaksi brasilianterrieriä ja yksi englanninkääpiöterrieri
Pipsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 12:42, 04.01.2007
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Pipsu »

Reetta J. kirjoitti:Minä oon kyllä sen verran vastarannan kiiski että en tykännyt joka altaasta (läheskään), joukossa kyllä muutama hyväkin :roll:
Mie jo ihmettelin, että olenko erilainen "nuori", kun ei oikeastaan yksikään munkaan silmää miellyttänyt. Mun makuun onkin paljon simppelimmät altaat [;)]
pepepoksu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 08:45, 03.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pepepoksu »

^ ja ^^ ette ole ainoita. Mun mielestä noi on jotenkin epäaidon näköisiä ja sellasia, että ne on koottu vain kuvaamista varten ja sitten taas puretaan, eihän noissa ole mitään tekniikkaakaan. Kyllähän tuollaisen saa koottua kuka vain, jolla on vähän silmää sisustukselle ja ennenkaikkea kärsivällisyyttä, mutta miten tuollaisia ylläpidetään?
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 695
Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Niska-Pietilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

No epäaitoja tai ei, niin upeilta näytti! Omat ei tosiaan näytä enää yhtään hienolle.. :roll:

Onneks se omistajan ylpeys ja touhukkuus kumminkin kohta taas saa vallan ja kädet on taas olkapäitä myöten akvaariossa. [;)] 8-)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Mikä noissä nyt niin epäaitoa on? Onhan siellä melkein joka altaassa pintaan ulottuvaa kasvustoa, mahtuuhan sinne tekniikkaa piiloon. Ylläpito tapahtuu ihan lannoittamalla ja saksilla. Kalamääräthän noissa ovat melko mitättömiä ja lajit pieniä ja kilttejä, ei ole mitään kansalaisvelvollisuuden vuoksi hankittuja maatiaispartiksia repimässä afrikansaniaisia nippusiteistä kuten allekirjoittaneella. :D Isoin ero syntyy siitä että istutusten korkeuserot ovat selkeitä*, erojen säilymisestä huolehditaan ja kuva otetaan oikeaan aikaan. Sitten nuo vaaleat taustapaperit ja niihin kohdistetut korostusvalot ovat sellainen tehostekeino jota en ole huomannut meillä vielä paljon kokeillun. Hiekan näkyminen on positiivinen ilmiö ja hiekalla kikkailu on selvästi lisääntymässä, enää ei taida Amanokaan voida sanoa että hiekkaa näkyy, pisteitä pois kuten muistan jostain kilpailusta lukeneeni.

Minusta noista kivoimmat ovat nrot 10, 12 ja 13.

*Itselläni on näistä muodoista käytössä kaksi toispuoleista ratkaisua, yksi jossa on "kaksi vuorta", yksi keskellä kohoava puukasa ja nanossa "sola vuorten välissä" kuten nrossa 22. Mutta eivät minun altaani ole kovin kummoisia varsinkaan nyt kun olin käytännössä koko talven antibioottikuureilla enkä jaksannut panostaa niihin. Muutenkaan nuo köynnöskasvit eivät oikein ole minua varten, ei riitä aika trimmaamiseen jotta ne pysyisivät hienoina ja sitten palavat hihat.
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

pepepoksu kirjoitti:^ ja ^^ ette ole ainoita. Mun mielestä noi on jotenkin epäaidon näköisiä ja sellasia, että ne on koottu vain kuvaamista varten ja sitten taas puretaan, eihän noissa ole mitään tekniikkaakaan. Kyllähän tuollaisen saa koottua kuka vain, jolla on vähän silmää sisustukselle ja ennenkaikkea kärsivällisyyttä, mutta miten tuollaisia ylläpidetään?
Suodattimet löytyy. Ainakin altaissa 1, 7, 9, 12, 19, 21, 22 ja 26 kiertää vesi (katsokaa pintaa). Esim. ulkosuodattimien imuputket on piilotettu juuri sen yhden ja ainoan korkean kasvipuskan taakse ja ulostuloputket ovat pinnan yläpuolella, kasvipuskan takana ja/tai läpinäkyviä.
Miina71
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 18:47, 07.06.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Miina71 »

Vitsi, miten nuo lehtikalatkin on saatu uimaan muododstelmassa ohi kuvan otto hetkellä.... 8O
Miina OAS
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Altaat ja kalat

Viesti Kirjoittaja Jani »

Hehee...ois kiva nähdä nuo altaat ku päästäisin rauskuni sinne vähäksi aikaa katselemaan paikkoja [;)] Mun kalastolla ei edes itse amano saisi hienoa allasta aikaiseksi, ainakaan yli tunniksi!
dahol
Starting Member
Starting Member
Viestit: 45
Liittynyt: 20:16, 06.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: EP

Viesti Kirjoittaja dahol »

Niin, eipä nuo kaikki nyt niin nätin näköisiä ollut mutta saa sanoa että jotkun on jaksanu panostaa jopa pikku altaisiin todella.
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Re: Altaat ja kalat

Viesti Kirjoittaja plenty »

Jani kirjoitti:Hehee...ois kiva nähdä nuo altaat ku päästäisin rauskuni sinne vähäksi aikaa katselemaan paikkoja [;)] Mun kalastolla ei edes itse amano saisi hienoa allasta aikaiseksi, ainakaan yli tunniksi!
:mrgreen: . Taitais olla melko "fyysinen" katsahdus!
* Huvinsa kullakin! *
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Altaat ja kalat

Viesti Kirjoittaja Muffe »

plenty kirjoitti:
Jani kirjoitti:Hehee...ois kiva nähdä nuo altaat ku päästäisin rauskuni sinne vähäksi aikaa katselemaan paikkoja [;)] Mun kalastolla ei edes itse amano saisi hienoa allasta aikaiseksi, ainakaan yli tunniksi!
:mrgreen: . Taitais olla melko "fyysinen" katsahdus!
"Jos pikkusen siirtäis tätä tohon toiselle puolelle allasta. Jos liiskaisi tuon kasvin tuosta ja sitten kääntelisi noi kannot tostanoin jaaaaa.. A'ha! *hieveealtaanympäriuiminenpyörimiskaivamiskohtaus* Täydellistä!" :mrgreen:
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Viesti Kirjoittaja marinum »

Löysin taas nättejä kasviallas kuvia:
Kas tässä
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Olen myös pahemman sortin vastarannankiiski, mun makuun tollaset ceasarsalaattia muistuttavat värihorsmarykäisyt eivät ole kovin kummosta katseltavaa. Istutuksien koostuessa 100+1 kasvilajista tulee altaasta mielestäni sekava. Enemmän taitoa vaatii tehdä yksinkertainen mutta toimiva sisustus ihan yhtä-kahta kasvilajia sekä kiviä ja keppejä käyttäen.

Tietenkin, jos joku vaatii, niin saa tulla tänne tekemään tuollaisen puska-altaan ja jättää lähtiessään vielä tarvittavat hankinnat tai vaihtoehtoisesti niihin rahaa :mrgreen: . Itse jos alkaisin muokkaamaan niin karumpaa lookkia hakisin.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kalallinen
Senior Member
Senior Member
Viestit: 552
Liittynyt: 07:58, 10.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalallinen »

Itse tykkään malawi-altaiden karuudesta, mutta myös "täynnä" kasveja ole allas miellyttää. Mitähän tästäkin tulee? :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”