Myydään -palstan huomautuksia

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Samaan aikaa ei saa myydä täällä, koska huuto.netin säännöt kieltävät huutokaupan ohi myymisen. [;)]
erica
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 20:17, 06.11.2004
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja erica »

Eli se on heistä riippuvaa... Ei meistä..
Kiitoksia selvennöksestä ! :)
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Adrianna kirjoitti:
Tittis kirjoitti:Niin niin, mutta luetaanko joka viikko uusittava ilmoitus varoituksen paikaksi?
Miksi luettaisiin? Säännöissä ei taida olla kohtaa missä mainittaisiin ettei uutta viestiä saisi tehdä uudestaan montakin kertaa, kunhan pitää tuon "karenssiajan".
Sitä minä vähän ihmettelenkin, kun tuossa ei mielestäni sanota, että minkä ajan sisällä jatkuvasti uusittu ilmoitus on varoituksen paikka. Jatkuvasti on aika laaja käsite. Ajattelin ettei kai siitä varoitusta tule, että jatkuvasti viikon välein uusii samaa ilmotusta puoli vuotta.
*laa la laa*
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 618
Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Tittis kirjoitti:Sitä minä vähän ihmettelenkin, kun tuossa ei mielestäni sanota, että minkä ajan sisällä jatkuvasti uusittu ilmoitus on varoituksen paikka. Jatkuvasti on aika laaja käsite. Ajattelin ettei kai siitä varoitusta tule, että jatkuvasti viikon välein uusii samaa ilmotusta puoli vuotta.
Voit myydä samaa tuotetta, esimerkiksi allaspakettia vaikka useamman vuoden, kunhan ilmoituksesi uusimisväli on vähintään viikko.
Viikon "karenssi" otettiin taannoin käyttöön koska jotkut myyjät kilpaa uusivat lähes päivittäin myynti-ilmoituksiaan, pysyäkseen "etusivulla". Täten saatiin turhaa kyynerpää -taktiikkaa karsittua pois ja vanhojen samansisältöisten myynti-ilmojen poisto ei vaadi enää turhia työtunteja ylläpidolta.

Yanna
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Kaizu kirjoitti:
...mainostaminen sellaisissa uutisryhmissä tai keskustelupalstoilla, joiden säännöt kieltävät mainostuksen, ovat kiellettyjä asioita, ja ne johtavat kohteen poistamiseen huutokauppalistoilta.
Aqua-webin säännöissä taas on kohta: "Huuto.Netissä myytävien tuotteiden mainostaminen kielletty".
En tarkoittanut, etteikö voisi olla kiellettyä. Tarkoitin vain avata keskustelua siitä, miksi huutonetissä myytävien tavaroiden mainitseminen täällä on kiellettyä, sillä senhän ei tarvitsisi huutonetin sääntöjen mukaan olla.

Täällä jonkun esittämä pointti siitä, että tuote olikin myyty jotain muuta kautta suuremmalla hinnalla, ei mielestäni ole hyvä peruste diskriminoida koko käytäntöä. Siinä tapauksessa yksittäisellä myyjällä on vain mopo karannut käsistä.
Micke kirjoitti:No kerroppa miten homma rahoitetaan tällähetkellä ?
En tiedä. Olen vain tavallinen akvaarioharrastuksen lopettanut käyttäjä, joka harvakseltaan käy katselemassa.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

dsl kirjoitti:
Kaizu kirjoitti:
...mainostaminen sellaisissa uutisryhmissä tai keskustelupalstoilla, joiden säännöt kieltävät mainostuksen, ovat kiellettyjä asioita, ja ne johtavat kohteen poistamiseen huutokauppalistoilta.
Aqua-webin säännöissä taas on kohta: "Huuto.Netissä myytävien tuotteiden mainostaminen kielletty".
En tarkoittanut, etteikö voisi olla kiellettyä. Tarkoitin vain avata keskustelua siitä, miksi huutonetissä myytävien tavaroiden mainitseminen täällä on kiellettyä, sillä senhän ei tarvitsisi huutonetin sääntöjen mukaan olla.

Täällä jonkun esittämä pointti siitä, että tuote olikin myyty jotain muuta kautta suuremmalla hinnalla, ei mielestäni ole hyvä peruste diskriminoida koko käytäntöä. Siinä tapauksessa yksittäisellä myyjällä on vain mopo karannut käsistä.
Näitä yksittäisiä myyjiä on valitettavan paljon, varsinkin rinnakkaiset myynti-ilmoitukset on varsin yleisiä. Jos laittaa sen ilmoituksen huutokauppaan ja ostajat käyttävät aikaansa sen huutamiseen, niin tuote pitää myös löytyä huutokaupan päättyessä siihen hintaan mihin se on huudettu. Välillä myyjien henkinen selkäranka alkaa murtumaan siinä vaiheessa kun kaupat on sovittu ja jostain tuleekin hieman parempi tarjous. Kusipäisimmät tapaukset alkaa vielä viestittelemään tavaran hakijalle koti-ovella "että tuli nyt parempi tarjous, mutta saat vielä tavaran jos tarjoat xxx euroa lisää".

Mainostaminen on toki asia erikseen. Mainostaminen pääsääntöisesti maksaa palveluissa jotka tavoittaa suuret määrät ihmisiä, ainakin jos mainostaja on kaupallista voittoa tavoitteleva yritys. Ostajana skippaan kaikki muilla palstoilla olevat huuto.netin ilmoitukset, koska en halua rekata sinne sisään odotellakseni viikon sitä mihin hintaan myyjä haluaa tavarasta luopua. Samoin kyseisen puljun systeemi jossa tuotteelle voi asettaa näkymättömän hintavarauksen on todella syvältä. Jos huutokaupalle on tilausta niin voisin periatteessa kannattaa ilman hintavarausta laitettujen ilmoitusten linkittämisen. Tässä vaan ei olisi mitään järkeä kun suurin osa myyjistä laittaisi lähtöhinnan samaksi millä myisi sitä suoraan esim AW:n palstalla. Huuto.netin käyttäjämäärät on kumminkin niin pienet että systeemi ei oikein toimi kuten esim jenkkien tai saksan ebay.
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Viesti Kirjoittaja Morpho »

Äkkiä takaisin tuo myyntiviesteihin vastaamisen mahdollisuus.
Nyt myyjälle tulee hirveä vaiva vastailla 20 ihmisen yksityis-sähköposti tarjouksiin.

Tämä on aivan älytön tapa toimia, nopeasti muutoksia ei tälläistä myyntitapaa ole missään muissa foorumeissa toiminassa.

Esim. Muro BBS:ssä myynti toimii jokaiselle kohteelle avatussa omassa treadissa eikä siinä ole ongelmia.
seia
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 00:55, 04.06.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja seia »

Otanpa kantaa vielä muutaman päivän päästä kun sattui silmään.
Morpho kirjoitti:Äkkiä takaisin tuo myyntiviesteihin vastaamisen mahdollisuus.
Nyt myyjälle tulee hirveä vaiva vastailla 20 ihmisen yksityis-sähköposti tarjouksiin.
Omaa myynti-ilmoitusta voi muokata kyllä jos ja kun tilanne muuttuu. Jos 20 ihmistä kysyy samaa asiaa, olet alunperin unohtanut oleellisen tiedon ilmoituksestasi. Fiksu ihminen toisen kysyjän kohdalla keksii että tämän voisi lisätä ilmoitukseen. (Nimim. kokemusta on). Samoin vähintään muokkaamalla tai jopa kokonaan poistamalla ilmoituksen säästyy siltä vaivalta että 19 ihmistä kysyy vielä kun artikkeli on jo myyty. Kaiken kaikkiaan en keksi tilannetta, jossa fiksusta toiminnasta huolimatta vaiva lisääntyisi tällä käytännöllä. Sen sijaan lukija vaiva vähenee, kun yhdessä ilmoituksessa on yhdessä paketissa ajantasainen tieto esim. siitä mitä on vaikka allaspaketista myynnissä jne. kuin kaivaa ketju läpi saadakseen selville mitä siitä on jo myyty pois.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Viesti Kirjoittaja Morpho »

seia kirjoitti:Otanpa kantaa vielä muutaman päivän päästä kun sattui silmään.
Morpho kirjoitti:Äkkiä takaisin tuo myyntiviesteihin vastaamisen mahdollisuus.
Nyt myyjälle tulee hirveä vaiva vastailla 20 ihmisen yksityis-sähköposti tarjouksiin.
Omaa myynti-ilmoitusta voi muokata kyllä jos ja kun tilanne muuttuu. Jos 20 ihmistä kysyy samaa asiaa, olet alunperin unohtanut oleellisen tiedon ilmoituksestasi. Fiksu ihminen toisen kysyjän kohdalla keksii että tämän voisi lisätä ilmoitukseen. (Nimim. kokemusta on). Samoin vähintään muokkaamalla tai jopa kokonaan poistamalla ilmoituksen säästyy siltä vaivalta että 19 ihmistä kysyy vielä kun artikkeli on jo myyty. Kaiken kaikkiaan en keksi tilannetta, jossa fiksusta toiminnasta huolimatta vaiva lisääntyisi tällä käytännöllä. Sen sijaan lukija vaiva vähenee, kun yhdessä ilmoituksessa on yhdessä paketissa ajantasainen tieto esim. siitä mitä on vaikka allaspaketista myynnissä jne. kuin kaivaa ketju läpi saadakseen selville mitä siitä on jo myyty pois.
Totta kai muutin ilmoitustani kokoajan mutta silti ihmiset kyselivät samoja tai uusia asioita yksityisviesteissä ja näin tämä ei toimi missään muualla.
Olen pitänyt itse BBS:ssää jo vuonna 1987 (puhelinverkossa) ja tiedän milloin on menty vikasuuntaan..
Tämä saitti toimii teknisesti monia muita paremmin mutta asetukset ovat p.....stä.
Sain kolme sivua yksityisviestejä pilkkahinnalla tarpeettomina myymistäni elohopealampuista..
Se on sentään liikaa ja ihmiset ottavat nokkiinsa jollei heille vastaa muokkaan sitten miten tahansa alkuperäistä ilmoitustani.

Oletko muuten moderaattorina täällä??
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Morpho kirjoitti:Olen pitänyt itse BBS:ssää jo vuonna 1987 (puhelinverkossa) ja tiedän milloin on menty vikasuuntaan..
Ilmeisesti vikasuuntaan mentiin silloin, kun saatiin koteihinkin kiinteät nettiyhteydet.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minä huomauttaisin siitä, että Aqua-Web kotisivutila- ja sähköpostipakettia tarjotaan Myynti-osastolla, mutta kun sen haluaisi, ei sitä vissiin saakaan. Ainakin minulle tulee sellainen tunne, kun 15.2 sain tiedusteluun vastauksen, että kerro tarvittavat tiedot jne. niin laitetaan homma kuntoon ja lasku loppuvuodesta. Tein työtä käskettyä ja sen perään ei olekaan kuulunut yhtään mitään, vaikka pariinkin kertaan olen asiasta tiedustellut. Aiemmin pitämäni kotisivunkin ehdin jo irtisanoa, kun kuvittelin, että homma on viittä vaille valmis.

[}:)] Jurppii.
"Mä luin jostain..."
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Mandinka kirjoitti:Minä huomauttaisin siitä, että Aqua-Web kotisivutila- ja sähköpostipakettia tarjotaan Myynti-osastolla, mutta kun sen haluaisi, ei sitä vissiin saakaan. Ainakin minulle tulee sellainen tunne, kun 15.2 sain tiedusteluun vastauksen, että kerro tarvittavat tiedot jne. niin laitetaan homma kuntoon ja lasku loppuvuodesta. Tein työtä käskettyä ja sen perään ei olekaan kuulunut yhtään mitään, vaikka pariinkin kertaan olen asiasta tiedustellut. Aiemmin pitämäni kotisivunkin ehdin jo irtisanoa, kun kuvittelin, että homma on viittä vaille valmis.

[}:)] Jurppii.
Ops, onnistuimme sekoilemaan omissa sähköpostisäädöissämme ja sen myötä mailit ovatkin joutuneet väärään sähköpostiboksiin. Siitä johtuen ei sinun vastaus ole päässyt perille "oikeaan" sähköpostiin. Homma hoidettu ja vastausviesti on pistetty. Pahoittelut tapahtuneesta :(
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Kiitoksia! :D Nyt vaan sitten värkkäämään....
"Mä luin jostain..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”