Mistä muut suurkuluttajat ostavat kalojen ruoan?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pänisteri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 18:15, 25.04.2006
Paikkakunta: Kaarina

Mistä muut suurkuluttajat ostavat kalojen ruoan?

Viesti Kirjoittaja Pänisteri »

Kun nuo akvaariot aina vaan lisääntyvät, niin alkaa tuo ruoan ostokin jo tuntumaan kukkarossa... Eli tietääkö joku Turun seudulla, tahi netissä, jotain puotia, josta saisi "perhepakkauksia"? Tuollainen 250ml ei kauaa hyllyssä vanhene kun taloudessa on 8 akvaariollista kaloja...
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kannattaa kysyä ihan akvaarioliikkeestä että tilaako isompaa purnukkaa. Ainakin Puutorilla on ollut noita litran hiutale yms. purnukoita.
Tietenkin jos sopivasti saksan kimpatilaukseen (tai miksei yksinkin voi tilata) pääset mukaan, niin mm. Aquaristikshopista saa halvalla ruokia ym. akvaariotavaraa.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1201
Liittynyt: 21:21, 09.08.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Suurkuluttajan kannattaa tehdä suurin osa kalojensa ruoista itse. Tuleepi paljon halvemmaksi, harrastukseen tulee uusi ulottuvuus eli kokkaaminen, ja kalat tykkää itsetehdystä ruuasta enempi kuin purkkiruuasta.
akva76
Junior Member
Junior Member
Viestit: 65
Liittynyt: 20:50, 20.03.2006
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja akva76 »

Myös täällä aw:ssä osa myy kalanruokaa isompina pompseina. Kannattaa kysellä. itse ainakin olen saanut edulliseti tätä kautta.
Esim Micke on ainakin myynyt.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Vinkkinä hiutaleruoan suurkuluttajille: JBL valmistaa isoja tonkkia (litra?) NovoBel-hiutaletta täyttöpakkauksissa. Näin ulkomuistista normaalin 1l pakkauksen hinta noin 25€, täyttiksen noin 12€ [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5538
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ja kun pyytää liikettä tilaamaan ni saa vieläkin isomman pönikän. 10l:n ämpäri riittää jo pitkälle ja litrahinta ei päätä huimaa:)
saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saurama »

Maaliskyy kirjoitti:Suurkuluttajan kannattaa tehdä suurin osa kalojensa ruoista itse. Tuleepi paljon halvemmaksi, harrastukseen tulee uusi ulottuvuus eli kokkaaminen, ja kalat tykkää itsetehdystä ruuasta enempi kuin purkkiruuasta.
Minustakin tämä olisi kaikkein järkevin tapa. Ei muuta kuin räkmix-mylly jauhamaan.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
SonjaSelena
Member
Member
Viestit: 428
Liittynyt: 23:42, 21.10.2004
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Minä yritin lykätä räkmixin tekoa, kun jotenkin se tuntui niin hankalalta ja monimutkaiselta, mutta sitten kun sitä alkoi tekemään, se olikin vallan yksinkertaista ja oikeastaan aika mukavaa. :D Joten rohkeasti vaan räkmixin tekoon!
Yrittäkää ymmärtää yli-innokkuutta, jotkut meistä elävät hukattuja vuosiaan.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Jos ei jaksa alkaa väsäämään räkmixiä, niin hiutaleruokaa järkevämpi vaihtoehto on kipaista sieltä Uudesta Akvaariosta Merjalta New life spectrumin isompi purkki pellettiruokaa. NLS: n ruoat ovat erittäin riittoisia, huippulaadukkaita, säilyviä, maistuvat kaloille hyvin ja ovat sopivan kokoisia pienempienkin kalojen suuhun. Ja jos kaupan hyllyllä olevat purkit tuntuvat liian pieniltä, niin kyllä NLS: iakin saa ämpäreittäin [;)]
Bonuksena pääsee näkemään miten kalojen värit puhkeavat uskomattomaan loistoon. Suosittelen.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Me tilataan 10 litran ämpärillinen aquaristikshopista silloin tällöin, ja pussitetaan sapuskat litran minigrip-pusseihin. Säilytys jääkaapissa, ja uusi pussi avataan tarpeen mukaan. Tetralla on noita 10 litran ämpäreitä useimmista ruokalaaduista, meillä kuitenkin kaikki kalat syövät perusruokana tetra discusia ja extrana sitten muita lajikkeita + pakasteita.

Aikoinaan tehtiin räkmixiä, mutta nyt ollaan saatu sekin vaihdossa harrastajalta. Lihamylly jauhaa enimmäkseen evästä kissoille ja koirille, ja siinä riittääkin puuhaa niin ettei jaksa enää kaloille pöperöitä tehdä.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Saksasta mekin plekojemme ja muiden fisujen eväät tilataan. Sillointällöin ostetaan kaupasta jos joku hyvä purkki sattuu löytymään.
Aika laiska itse valmistamaan mitään, onneksi on akvaarioseura, jossa miksejä tehdään runsas satsi varastoon.
Kastematoja ja muuta elävää sapuskaa olen innostunut keräilemään ja vihannekset tulee ihan marketin hyllyltä.
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1273
Liittynyt: 18:18, 26.08.2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

En ole vielä räkmixiä tehnyt itse, mutta annoin aikoinaan isommille kirjoahvenille valkosipulipusertimen läpi puristettuja pakastekatkarapuja ja herneitä ja hyvin maistui.

Edit: huomasin tällaisen
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=38135165
Hany
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 22:06, 10.01.2006
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hany »

Itse olen aina pyytännyt tuttuja tuomaan Tallinnan matkoilta tuliaiseksi kalanruokaa :) . Iso pönikkä hiutaleita ei sielä paljoa maksa ja on siis ihan "merkkiruokaa".

-H-
Kotisivut
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Jampe
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 20:40, 08.08.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jampe »

Riittäkö räkmix pelkäksi ravinnoksi vai pitääkö rinnalla antaa jotain purkkiruokia, esim. värien säilymisen takia?
NeNithelo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 14:41, 07.01.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja NeNithelo »

Itse tilasin saksasta kimppatilauksen yhteydessä mm:

Sera vipan large flakes 500ml 6,49€
pH=7,5...8,0 ; GH=8-12°dH ; KH=8-10°dKH ; NO3=10ppm
Hany
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 22:06, 10.01.2006
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hany »

Sera vipan large flakes 500ml 6,49€
Tallinnassa taisi olla 1000ml kympin ja rapiat, jos en ihan väärin muista..

-Hanna-
Kotisivut
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat"
NeNithelo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 14:41, 07.01.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja NeNithelo »

Hany kirjoitti:
Sera vipan large flakes 500ml 6,49€
Tallinnassa taisi olla 1000ml kympin ja rapiat, jos en ihan väärin muista..

-Hanna-
No se on kyllä halpa! Mutta oli tuo minunkin, ainakin kun vertaa lähimarketin kalanruuan hintaan 4,5€ 100ml...
pH=7,5...8,0 ; GH=8-12°dH ; KH=8-10°dKH ; NO3=10ppm
Angelfish
Member
Member
Viestit: 305
Liittynyt: 12:59, 15.11.2004
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

Minä kannatan kotimaan tarjontaa ja ostan ruoat pääasiassa Akvaariotekniikasta. Kerralla saa tilattua monipuolisen satsin ruokia, eikä tarvi samaa ruokaa ämpäreittäin syöttää.
Joka päivä oppii jotain uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”