Oulun kalakaupat vaan vähenee

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Mai-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 14:30, 07.08.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Mai- »

No joo...
pitää ostella muuta kuin kaloja sieltä Haaparannasta.
Mutta akvaariosoppiin en kyllä nokkaani pistä!

Zeppeliinistä saa varmaan fisur roijjata, mutta taitaa valikoima olla sielläkin niukka...
Yucca
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 18:56, 19.03.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Yucca »

Meinasin eilen saada sydärin kun menin Senegalin ovelle ja ovessa olevassa lapussa luki, että liike suljettu! Varmaan pitää rampata jossain tukiryhmässä puoli vuotta, että toivun järkytyksestä. 8O
ultimate
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 23:19, 11.01.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ultimate »

Niinpä niin. Mutta toivotaan nyt, että mahdollinen ostaja jatkaa siinä kuitekin akvaariokauppaa, eikä laittais muuta putiikkia. :roll:
Zoo
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Kyllä tuon Senegalin lopettamisen vielä kestää, mutta pahempi paikka on Kalakaverin jääminen uuden Kuusamontien alle.
/jari
Annusa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 23:19, 08.08.2006
Paikkakunta: kiiminki

Viesti Kirjoittaja Annusa »

ikävää kun kaikki vanha loppuu, mutta onneksi tilalle tulee aina jotain uutta ja toivottavasti yhtä hyvää :?
Meppuru
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 09:46, 16.08.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Meppuru »

Zeppeliinin liikkeessä kävin eilen, mukaan tuli sininen platy sekä 4 marmorimonnista. Se mies sanoi että vissiin keskiviikoksi on tulossa lisää sinisiä platyjä ja vielä nätimpiä. :)
Lähtiessäni mies vielä kysyi, onko pitkäkin matka kotiin? se tarkisti joutuuko kalat olemaan pitkäänkin pussissa. :)

Segalin ovi oli tosiaan kiinni kun eilen kävin työkkärissä.. Keskustan Lilzoossa olen muutaman kerran käynyt, kalat on ainakin olleet terveitä ja hyvin voivia, mitä olen sieltä ostellut niitä. :)
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Kävin eilen Oulunsalon Lilzoossa, myyjätär samantyyppinen eli hiljainen kuin Oulussakin. Kasvit oli kyllä hinnoissaan eiä oikein osannut neuvoa tuossa paludaario projektissa. taitotassussa käväisin myös, mutta siellä tosiaan olikin tällä kertaa joku miespuolinen myyjä, jolla oli kiire, joten en jäänyt kyseleenkään. Loppujen mietiskelin, että saan tiiliskiviä ilmaiseksi, tuohon paludarioon, kun käyn norkoilleen raksojen ympäristöjä.
Annusa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 23:19, 08.08.2006
Paikkakunta: kiiminki

Viesti Kirjoittaja Annusa »

Juu, tuo kyseinen mies myyjä oli tosiaan eilen taitotassussa. Ihan kiva että kun asiakas tulee kassalle niin oli tärkeempää näpytellä tietsikkaa kuin palvella asiakasta :? Mutta nais myyjä tuntu olevan tietävä ja asikas palvelu henkinen reipas ihminen.
keskiviikkona ainakin minä menen rohmuaan uusia kasveja tuohon "muta" lammikkoon (kaamee levä ongelma) :(
Anumaarit
Member
Member
Viestit: 333
Liittynyt: 15:55, 17.03.2006
Paikkakunta: Oulunlääni

Viesti Kirjoittaja Anumaarit »

Minkälainen asiaksapalvelu on noissa muissa oulun liikkeissä? Entä hintataso? Itse myös Taitotassun asiakkaana pidän naismyyjästä, pitkät hiukset. Asiantunteva ja asiakasta palveleva, eikä tee jotain tilauksia tai puhu puhelimessa. Liekkö itse omistaja tämä nainen? Kaikki kalani olen sieltä kantanut kotiin. Muutamia kuolemia lukuunottamatta olen tyytyväinen.
Miten se Lilzoo joka on "keskellä" kaupunkia, millainen se on? Kertokaahan oululaiset kokemuksia?!
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Keskustan lilzoossa on myyjillä kiire, ei ehdi (eikä osaa vastata kysymyksiin?). Asiakaspalvelu vähän hakusessa. Taitotassussa kävin vielä eilen ja siellä oli se punertava tukkainen nainen, lupasi ottaa minulle kierteisiä kun maanantaina lappoaa altaat. Neljä naamiomonnia tarttui mukaan, ei ollut nyt enempää. Ja pitää keskiviikkona tosiaan käydä kasveja katteleen, jos jotain lähtis mukaan.
Anumaarit
Member
Member
Viestit: 333
Liittynyt: 15:55, 17.03.2006
Paikkakunta: Oulunlääni

Viesti Kirjoittaja Anumaarit »

Vitsi, ku tietäiski millon se punertava tukkainen nainen olisi töissä niin jaksais ehkä lähteä käymään tassussa. Melkein 100km suuntaan. :roll: Tuleekohan sinne yleensä ke aina kasvit/kalalähetys?
Senegalia etsin kesällä ja olin ihan varma, että se on yhden tien varrella, niin kappas enhän mä sitä autolla sit löytänytkään :frown: . Sepä siitä sitten!
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
sisu65
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 12:15, 08.07.2006
Paikkakunta: Oulu, Temmes/ OAS ja SKS-179

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Kerran se nainen sano mulle että lähetyksen pitäis tulla keskiviikkona, mutta voi tulla vasta torstainaki. Voithan soittaa ja kysyä.
Annusa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 23:19, 08.08.2006
Paikkakunta: kiiminki

Viesti Kirjoittaja Annusa »

Yleensä se nainen on töissä. Ja kyllähän se mieskin tietää paljon, mutta vois hiukan enempi ottaa asiakkaita huomioon :?
Onkos siellä oulunsalon lillissä paljo muuta tavaraa? Sielläkin pitäis ihan mielenkiinnon vuoksi pistäytyä. :roll:
Anumaarit
Member
Member
Viestit: 333
Liittynyt: 15:55, 17.03.2006
Paikkakunta: Oulunlääni

Viesti Kirjoittaja Anumaarit »

Niin enhän sitä tarkoittanutkaan että ei tiedä mitään. Tykkään asioida myyjättären kanssa, kun on niin avulias. Mieskin on myynyt useat kalat+hoito-aineet minulle. Täytyisi vain kartoittaa muita liikkeitä, olisiko kilpailukykyisiä. Miten nuo Kajaanin liikkeet ovat?
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
Annusa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 23:19, 08.08.2006
Paikkakunta: kiiminki

Viesti Kirjoittaja Annusa »

Juu, kyllä sen naisen kanssa on tosiaankin kivempi asioida, kun saa palvelua :P
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

En minä kyllä ole ikinä kohdannut akvaarioliikkeessä niin huonoa palvelua, että se estäisi minua sinne uudelleen menemästä. Mitä kamalaa siellä tapahtui, alkoiko myyjä piruilemaan henkilökohtaisia vai ei huolinut rahojasi?
Vai ollaanko tässä nyt vähän turhan herkkänahkaisia, ei se myyjä välttämättä aina ehdi singahtaa heti kun asiakas älähtää.
/jari
Anumaarit
Member
Member
Viestit: 333
Liittynyt: 15:55, 17.03.2006
Paikkakunta: Oulunlääni

Viesti Kirjoittaja Anumaarit »

Onhan niitä muitakin asiakkaita palveltava [;)]
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
-MursuMarsu-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 13:53, 12.03.2004
Paikkakunta: Merijärvi

Viesti Kirjoittaja -MursuMarsu- »

Käytiin senegalissa kolmisen viikkoa sitten ja tosiaan oli altaat ja hyllyt aika tyhjinä. :(

Mutta onneksi meidän vakkari putiikki Haukun Paikka on vielä pystyssä :D
pieni ja isompi akvaario
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 20:46, 26.12.2005
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja pieni ja isompi akvaario »

Itse olen käynyt pääsääntöisesti Taitotassussa ostoksilla ja kaikki kyseisen liikkeen henkilökunta on palvellut ainakin mun perhettäni asianmukaisesti ja ammattitaidolla.
Jostakin syystä siellä on aina kauhea ryysis juuri silloin, kun olen kaloja ollut hakemassa ja olenkin päästänyt myyjät aina kassalle käymään, jos sinne on kertynyt jonoa. Mulla ei ole ollut vielä niin kiire koskaan, ettenkö ottaisi myös henkilökunnan voimavarat huomioon...
Sekä nainen, että se mieskin ja myös se harjoittelijatyttö ovat kohdelleet minua asiallisesti asiakkaana aina.
Ehkäpä sillä miehellä on vastuullaan ne lukuisat asiakkaalle näkymättömät myytävien tuotteiden tukkuhankinnat ja tilausten laatimiseen menee oma aikansa, vaikka ne tehtäisiinkin rutiinilla.
Yrittäkää nyt ymmärtää tätäkin puolta asiasta, kaikilla meillä on huonojakin päiviä, kaiken sen ystävällisen asiakaspalvelun lomassa. :)
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Ei olisi edes asiakasuskollisuus Senegalia pelastanut, mies on tehnyt 34-vuotta töitä, päivästä toiseen siinä että, kyllä ansaitsee eläkkeen. Se nainen kertoi, että itse osapäiväisenä 20 vuotta siinä ollut, ja neljä vuotta täyspäiväisenä, lomia eivät ole pidelleet. Ymmärrän kyllä liikkeen lopetuksen, yrittäjäthän eivät saa lomia (kuin maatalouspuolelta) eli jos pitää lomaa niin luukku kiinni tai maksaa jollekin ulkopuoliselle, mikä voi olla sekin arvelluttavaa.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

aquamarina kirjoitti: yrittäjäthän eivät saa lomia (kuin maatalouspuolelta) eli jos pitää lomaa niin luukku kiinni tai maksaa jollekin ulkopuoliselle, mikä voi olla sekin arvelluttavaa.
OT:
Totta,mutta myös turha yrittäjän itkeskellä kohtaloaan. Itse on siihen ryhtynyt ja tietää hommat. Muutenkin esimerkiksi tuommoessa kauppahommassa, jossa yrittäjällä on muitakin työntekijöitä, loma ei ole omistajalle este. Varmasti osa-aikaisenakin vuosia ollut osaa pitää putiikkia viikonlopun/viikonkin ihan mukavasti pystyssä.

Ja fiksu yrittäjähän "kouluttaa" työntekijää siten, että tämä voi toimia sijaisena. Muuan yrittäjänainen juuri kertoili, kuinka hän tietää kenkäkaupan jossa vanha myyjäpariskunta marisee jatkuvasti, kun ei ole lomia ja on jo vanha eikä kukaan osta kenkiä kun on halvempi marketti vieressä, siis marisee tällasia asiakkaille! Sanoi vaan että on kaameeta asioida tuolla, kun on pakko ostaa säälistä jotain, ja tullee karmeen ahdistava tunne. Muta kun ei oo muutakaan laatukenkiä myyvää lähellä, niin on pakko.

Tällä yrittäjänaisella itsellä on tekstiiliyritys, lisäksi yksi työntekijä. Lomaa hän pitä pari viikkoa vuodessa, riippuen taloudesta. Ja yksi apulainen löytyy, joka voi lomilla pitää osan ajasta auki, mutta putiikki on myös viikon ajan kiinni, jolloin ovessa lukee "olen lomalla". Miten hän pystyy siihen? Koska on suunnitellut hyvin kaiken ja varautunut lomien pitämiseen. Ei kukaan jaksa loputtomasti tehdä töitä ilman lepoa.

Ja kyllä pitää pystyä luovuttamaan niitä vastuullisempiakin tehtäviä alaisilleen. Ja jos ei tällasta voi/halua tehdä,niin tuo nainen(jälleen kerran) sanoi, että yrittämisen alkuvuosina oli pakko pitä itselle lomaa ja pulju kiinni, että jaksoi, ja ehti olla perheen kanssa. Että viikon ansio siine menetti, muta se lepo on nin paljon tärkeempi homma. Loman jälkeen jaksaa taas painaa.

Jos ei pysty, nin oma on vika. Juuri tuo nainen sanoi, että on niin vanhanaikasta napista, etät ku mä oon yrittäjä ni mulla ei oo lomia ja kaikki on p*stä. Omasta itsestä kiinni onko niitä lomia. Kannattaa tuommoset miettiä jo yritystä suunniteltaessa.
*laa la laa*
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Joskus se vaan on niin ettei yrittäjä itse saisi palkkaa ollenkaan jos ottaa työntekijän. Työntekijästä menee paljon muitakin maksuja kuin pelkkä palkka ja toisekseen kuitenkin tekstiilit ja elävät eläimet ovat eri asia. Eikö yrittäjä saa jäädä eläkkeellekään ?
kit
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 12:37, 19.11.2002
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kit »

^^ Tässä tapauksessa yrittäjä ei ole koskaan ainakaan minulla lomattomuudesta valittanut. Ehkä nyt lopettamisen hetkellä etsivät sitten niitä lopettamisen hyviä puolia, tuntuu varmaan aika tyhjältä kun elämäntyö jää taakse.
Ja toisekseen työntekijä on käsittääkseni yrittäjän vaimo eli olisihan sitä tietenkin kiva vietellä lomaa yksikseen kun kumppani pakertaa töitä.
Eläinkaupassa ei liikkeen sulkeminenkaan loman ajaksi onnistu, jonkun ne elukat on kuitenkin pakko ruokkia ja hoitaa.

Kyllä mielelläni miehelle eläkkeen suon, joku vaan saisi tulla ja pistää pystyyn kunnon eläinkaupan Ouluun.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

aquamarina kirjoitti:Ei olisi edes asiakasuskollisuus Senegalia pelastanut,
Sehän tässä mielenkiintoista onkin. Jokainen tuttu pitempään akvaarioita harrastanut kertoo ostaneensa ainoastaan senegalista. Kuitenkin kun ne aloittelevat allaspakettien ostajat ja muuten heräteostoksilla kävijät kaikkosivat, niin katosivat myös parhaat asiakkaat. Suuri osa meistä, jotka hehkuttavat käyneensä vain Senegalissa, tilaavat tekniikan ja ruuat Saksasta sekä erikoisemmat kalat ja altaat Etelä-suomesta. Aika pieneksi jää itelläkin se summa, joka on tullut viimeisen vuoden aikana jätettyä paikallisiin liikkeisiin (vaikka kannatuksen vuoksi pyrkii aina jotain ostamaankin)
/jari
Meppuru
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 09:46, 16.08.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Meppuru »

Senegalissa en kerennyt kävästä ku pari kertaa kun se meni kiinni. Käyn melkein aina keskustan lilzoossa, siellä on ihan hyvä palvelu ja sairaita kaloja en ole koskaan saanut ostaessani sieltä. Yksi huono puoli on siinä liikkeessä, ettei siellä ole erikoisempia kaloja, niitä saa hakea hieman kauempaa..
Siellä raahen liikkeessä haluttaisi käymään, mutta sinne on matkaa ja autoa ei ole käytössä kun avopuolisoni käyttää sitä työssä kulkemiseen, mut kyllä minä sen joskus nappaan ja teen päivän ostosreissun siellä. =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”