Nyt on kyllä kauppiaana pakko todeta, että en todellakaan ymmärrä mistä tässä herneet nappasit nenuusi!Tico kirjoitti:Saman vuoden joulukuussa varaamani kalasatsin toimitus lykkääntyi itsestäni riippumattomasta syystä tammikuun alkuun. Kuun lopulla ajattelin soitella, ja kysellä, kun mitään ei kuulu. Puhelimessa naissääni kertoo, että kyllä täällä varauslappuja altaan kyljessä on; kertoopa vielä ihmetelleensä mihin ovat menossa, kun noin pitkään varattuna ovat. Jatkaen, että pitäisi myydä, jos et heti ota(haloo..?), tai minun täytyisi alkaa kustantamaan niiden ruokintaa. Siis kuvitelkaa nyt..!!!
Totesin myyjälle, että myy kalasi, kiitos ja näkemiin.
Eihän se kauppiaankaan syy ole jos sinun varauksesi viivästyy ja kuukausi on oikeasti PITKÄ aika varata kaloja. Mielestäni on kauppiaalta erittäin reilu ehdotus että maksaisit noiden varaamiesi kalojen ruokinnan siihen asti kun ne sinulle ovat tulossa. Kauppiaalla on sidottuna niihin kaloihin rahaa, tilaa ja aikaa. Ennenkuin sinulta rahat tipahtavat kassaan ne tuottavat kauppiaalle pelkkiä kuluja. Erittäinkin ymmärrettävää että kauppias haluaa myydä ne tilaa viemästä ja saada rahansa ulos.
Joskus voitaisiin ajatella näitä asioita muidenkin kannalta, eikä tuijottaa vain siihen omaan napaan...