Hei tuberkuloosista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
serana
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 16:35, 19.05.2006

Hei tuberkuloosista

Viesti Kirjoittaja serana »

Surffailin tässä netissä ja löysin tälläsen

''Kalatuberkuloosi voi tarttua akvaariovedestä ihmiseenkin. Tästä seurauksena syntyy vaikeasti parantuvaa ihottumaa''

Onko kellään ikinä ollut tommosta ihottumaa ja onko se ihottuma jotain muuta ihottumaa vai onko se ihotuberkuloosia siis joka tarttuu ihmiseen
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

KLIK
KLIK
KLIK

Muutamia keskusteluja ja lisää hakusanalla tuberkul* ja rajauksen voi tehdä joko yleistä tai hoito, ongelmat ja kalataudit osioon.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Pikahelpotuksena voin kertoa, jotta itsekin asiaa tutkailleena en juurikaan löytänyt huolestuttavaa tietoa asiasta. Riski ei käsittääkseni ole suuri. Itselläni oli tubiallas, jonka takia mietin uskaltaako sinne käsiään laittaa. No ihan samalla tavalla altaassa läträsin kuin muissakin eikä kauheita ihottumia tullut.

Voisin ehkä hetken miettiä antaisinko esimerkiksi pienen lapsen läträtä akvaarioveden kanssa, mutta tosiaan riski on ilmeisen pieni. Tubin yleisyydestä ollaan montaa mieltä, mutta harvassa lienevät ainakin Suomessa ne tapaukset, että olisi tarttunut.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minun altaani on ystäväpariskunnalla hoidossa ja toisella heistä on atooppinen iho. Häntä olen kieltänyt läträämästä akvaariossa "kaiken varalta", ainakin ilman asianmukaisia pitkiä kumikäsineitä. (Ne on kyllä vielä hankkimatta, mutta hankin hätätilanteen varalle.) Mitään ei ole kyllä todettu ja kalatkin ovat henkensä pitäneet, mutta kun eihän noista koskaan tiedä... Terve iho kyllä kestää lontaamisen melkein missä vain.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Atoopikkojen kannattaa kyllä ehdottomasti hoitaa akvaarioita asianmukaiset, pitkät käsineet kädessä. Iho on kuitenkin aina jostain kohdasta sen verran rikki.

Eivätkä pitkät hanskat ole meille muillekaan mitenkään huono vaihtoehto. Ainakin itse nautin suuresti siitä kun voin laittaa käteni akvaarioon ja kainaloon asti ulottuva hanska suojaa vaatteita niin, ettei tarvitse riisuutua puoli-alastomaksi joka kerta kun haluaa tehdä jotain akvaarion pohjalla. Lisäksi limaska on mukavampi huuhdella pois hanskoista kuin käsivarsista.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minä itse en pysty käsineitä käyttämään, tai ainakin vaatimuslista on mahdoton. :mrgreen: Koko xs tai enintään s (jollakin on lapsen kädet ja jalat...) ja kumia ei saa olla sitten niin ollenkaan. Olen niin herkkä sille, että maatalouslomittajan työssäkin joudun yleensä pitämään nahkakenkiä navetassa. Muutaman päivän pystyy kumppareita pitämään, jos ei ole oikein hiki-helle. Nyttenkin on nilkka auki mokomien kortsukenkien takia. :?
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”