Siniriutta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Viestit: 5538
- Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
- Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
Aika oudolta tuntuu että putiikin puoli ovensa kiinni laittaisi ja näyttely kuitenkin jatkaisi. Ainakaan akvaariolinnan sivuilla ei ollut mitään mainintaa sulkemisesta. Luulisi, että putiikin ovesta tulisi kuitenkin muutama euro enemmän rahaa sisään kuin näyttelyn puolelta.
Olisikohan suljettuna olemisen syynä esimerkiksi sairasloma?
Kommandiittiyhtiön ei tarvitse toimittaa tilinpäätöksiä kenellekkään. Ymmärtääkseni ei edes verottajalle jos sitä ei erikseen vaadita. Ainoastaan osakeyhtiöt ovat velvollisia toimittamaan tilinpäätöksensä eteenpäin.
Olisikohan suljettuna olemisen syynä esimerkiksi sairasloma?
Kommandiittiyhtiön ei tarvitse toimittaa tilinpäätöksiä kenellekkään. Ymmärtääkseni ei edes verottajalle jos sitä ei erikseen vaadita. Ainoastaan osakeyhtiöt ovat velvollisia toimittamaan tilinpäätöksensä eteenpäin.
-
- Starting Member
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14:02, 11.05.2006
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki
Kieltämättä outoa, mutta saattaisihan Akvaariolinna olla oma erillinen yhtiönsä, jonka Siniriutta Ky omistaa. Akvaariolinnan ja Siniriutan sivuilta päättelemällä ei niin kyllä taida olla eikä myöskään YTJ löydä mitään hakusanalla Akvaariolinna.Aika oudolta tuntuu että putiikin puoli ovensa kiinni laittaisi ja näyttely kuitenkin jatkaisi. Ainakaan akvaariolinnan sivuilla ei ollut mitään mainintaa sulkemisesta. Luulisi, että putiikin ovesta tulisi kuitenkin muutama euro enemmän rahaa sisään kuin näyttelyn puolelta.
Voi hyvinkin olla, mutta kannattaisi varmaan tiedottaa siitä syystä hieman tarkemmin. Tuo pelkkä "myymälä toistaiseksi suljettu" on aika epämääräinen ja herättää vain tällaisia toivottavasti turhia epäilyksiä.Olisikohan suljettuna olemisen syynä esimerkiksi sairasloma?
Ei ihan noin, sillä myös muut yhtiömuodot kuin osakeyhtiö voivat olla velvollisia toimittamaan jäljennöksen tilinpäätöksestään rekisteröitäväksi. Tosin Siniriutta Ky:n ei sitä tarvitse tehdä, mutta luulisi olevan selkeämpää jatkaa tilinpäätösten rekisteröintiä kun sen on kerran tehnyt.Kommandiittiyhtiön ei tarvitse toimittaa tilinpäätöksiä kenellekkään. Ymmärtääkseni ei edes verottajalle jos sitä ei erikseen vaadita. Ainoastaan osakeyhtiöt ovat velvollisia toimittamaan tilinpäätöksensä eteenpäin.
Lisäepäilyksiä herättää se, että Siniriutan ennakkoperintärekisteröinti on voimassa vain elokuun 2006 loppuun, kun normaalisti se olisi voimassa helmikuun 2007 loppuun.
-
- Elite Member
- Viestit: 6704
- Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Karhula (Kotka)
- Viesti:
Varmaan ihan Kimiltä kysymällä saisi tietää, niin ei tarvitse arpoa?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Starting Member
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17:44, 11.02.2005
- Paikkakunta: Laihia
4 vaihtoehtoa
Kyllä se on kuulkaa siskot ja veljet niin, että siinä on 4 vaihtoehtoa:
1. Kimi on sairas
2. lomaa pukkaa päälle
3. Firma on ongelmissa
4. Näpäytys kaikille meille jotka olemme tilailleet nettikaupoista tekniikkaa ja muita aineita...
Oli kuinka oli: jos Kimi ei pistä lappuja luukulle, mitä todella toivon, en kyllä enää ikinään tilaa mitään suoraan Saksasta tai muualtakaan sillä kyllä se on Kimin ansiota pääosiltaan ettäainakin minulla ja varmasti myös meistä useimmilla on nämä akvaariot olohuoneidemme komistuksina..
Kyllä sitä nyt itsekukin itkee ja on huolissaan kun on uhka päällään, vaan eipä ajatellut muualta tavaraa hankkiessaan mihin se voi johtaa..
Tietysti Kimi voisi raottaa salaisuuden verhoa ja kertoa mistä oikeesti on kyse kun kumminkin lukee näitä viestejä.. Ollaan kaikki kuitenkin loppujenlopuksi samassa altaassa kauhomassa -kaikesta huolimatta...
1. Kimi on sairas
2. lomaa pukkaa päälle
3. Firma on ongelmissa
4. Näpäytys kaikille meille jotka olemme tilailleet nettikaupoista tekniikkaa ja muita aineita...
Oli kuinka oli: jos Kimi ei pistä lappuja luukulle, mitä todella toivon, en kyllä enää ikinään tilaa mitään suoraan Saksasta tai muualtakaan sillä kyllä se on Kimin ansiota pääosiltaan ettäainakin minulla ja varmasti myös meistä useimmilla on nämä akvaariot olohuoneidemme komistuksina..
Kyllä sitä nyt itsekukin itkee ja on huolissaan kun on uhka päällään, vaan eipä ajatellut muualta tavaraa hankkiessaan mihin se voi johtaa..
Tietysti Kimi voisi raottaa salaisuuden verhoa ja kertoa mistä oikeesti on kyse kun kumminkin lukee näitä viestejä.. Ollaan kaikki kuitenkin loppujenlopuksi samassa altaassa kauhomassa -kaikesta huolimatta...
-
- Starting Member
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14:02, 11.05.2006
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki
Eipä liene järkevää, että kaikki kiinnostuneet asiaa erikseen kyselevät. Parempi olisi tiedottaa asioista heti julkisesti, niin ei tulisi tällaisia turhia ihmettelyjä.Adrianna kirjoitti:Varmaan ihan Kimiltä kysymällä saisi tietää, niin ei tarvitse arpoa?
No, joka tapauksessa nyt onkin ilmestynyt uutta tietoa Siniriutan sivuille:
- Myymälä avoinna v. 22 seuraavasti
Ti 12 - 18
Ke suljettu huoltojen takia
To 12 - 18
Pe suljettu huoltojen takia
La 10 - 15
Toiminta siis näyttää jatkuvan ihan normaalisti ja nyt on selityskin suljettuna olemisen syystä, hieno homma! Täytyypä piipahtaa siellä, tosin mennee ensi viikkoon eli toivottavasti on auki silloinkin
-
- Advanced Member
- Viestit: 1232
- Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Elite Member
- Viestit: 5538
- Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
- Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
En väitä, mutta pointti olikin aivan muualla. Varmasti monia merivesiharrastajia mietitytti ajatus, että Siniriutta sulkisi ovensa.maisu kirjoitti:Tosissaanko meinaatte että asiakasuskollisuuden pitäisi parantua sillä että laittaa säännöllisen epäsäännöllisesti ennakkoon ilmoittamatta ovet kiinni? Tuota tuota. Eiköhän siinä ajatusmallissa ole jokin pielessä.
/jari
Jorinoidakseni tuosta verkkokaupasta ostamisesta hieman lisää ...
Mielestäni on hassua että katsotaan vain ja ainoastaan ostohintaa, siis toki ymmärrän että jos samassa tuotteessa on todella isoja eroja niin mielummin ostaa sen halvemmasta paikasta ... mutta ... onko kukaan koskaan laskenut sellaista kokonaisvaltaisempaa kustannusarviota ?
Meinaan että se muutaman kympin (jopa muutaman satasenkin) ero häviää hyvin pian jos ostokseen tulee vika tai tarvitsee teknistä tukea, ainakin itselleni merkitsee paljon kuinka pitkään laite on esim. huollossa jos se sitä tarvitsee tai kuinka helposti siihen saa tukea tarvittaessa.
Se jos on satasen säästänyt ostohinnassa ei paljon lämmitä siinä vaiheessa kun on omalla kustannuksella lähettänyt paketin ulkomaille ja kuukauden odottanut sitä takaisin.
Hassua on myös se että kuluttaja ikäänkuin poistaa itsensä kuviosta paikallisen kauppiaan suhteen, tarkoittaen että ei paikallisella varmaan ole hirveätä valikoimaa laitteita tai hinnat ihan viimeisen asti tingitty jos ostajia ei ole tarpeeksi. Ihan ajatusleikkinä voisi miettiä mitä jos oikeasti kaikki meriakvaristit ostaisivat lähes kaiken Suomalaisista liikkeistä, uskallan väittää että ostojen lisääntyessä valikoimat kasvaisivat ja hinnat laskisivat.
Mielestäni on hassua että katsotaan vain ja ainoastaan ostohintaa, siis toki ymmärrän että jos samassa tuotteessa on todella isoja eroja niin mielummin ostaa sen halvemmasta paikasta ... mutta ... onko kukaan koskaan laskenut sellaista kokonaisvaltaisempaa kustannusarviota ?
Meinaan että se muutaman kympin (jopa muutaman satasenkin) ero häviää hyvin pian jos ostokseen tulee vika tai tarvitsee teknistä tukea, ainakin itselleni merkitsee paljon kuinka pitkään laite on esim. huollossa jos se sitä tarvitsee tai kuinka helposti siihen saa tukea tarvittaessa.
Se jos on satasen säästänyt ostohinnassa ei paljon lämmitä siinä vaiheessa kun on omalla kustannuksella lähettänyt paketin ulkomaille ja kuukauden odottanut sitä takaisin.
Hassua on myös se että kuluttaja ikäänkuin poistaa itsensä kuviosta paikallisen kauppiaan suhteen, tarkoittaen että ei paikallisella varmaan ole hirveätä valikoimaa laitteita tai hinnat ihan viimeisen asti tingitty jos ostajia ei ole tarpeeksi. Ihan ajatusleikkinä voisi miettiä mitä jos oikeasti kaikki meriakvaristit ostaisivat lähes kaiken Suomalaisista liikkeistä, uskallan väittää että ostojen lisääntyessä valikoimat kasvaisivat ja hinnat laskisivat.
Beati pauperes spiritu
Valitettavasti en usko tähän. Mikään liiketoiminta ei ole vielä näyttänyt tällaisia merkkejä, että hinnat laskisivat itsestään kysynnän kasvaessa. Ainoa tapa hintojen alentamiseen on kilpailu, jolloin kauppias/kauppiaat on pakotettuja kilpailutilanteen niin vaatiessa laskemaan hintojaan.Lentsu kirjoitti:...Ihan ajatusleikkinä voisi miettiä mitä jos oikeasti kaikki meriakvaristit ostaisivat lähes kaiken Suomalaisista liikkeistä, uskallan väittää että ostojen lisääntyessä valikoimat kasvaisivat ja hinnat laskisivat.
...ihan vaan siis ajatusleikkinä.
-
- Junior Member
- Viestit: 152
- Liittynyt: 10:29, 24.02.2004
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Luumäki
Ollaankohan siniriutassa lomalla? en saanut viime viikolla ketään kiinni puhelimella, eikä eilenkään onnistunut.
Martin's Mini Reef Merivesiakvaario-portaalissa:
http://kimmo.aqua-web.org/harrastajia.html#lindstrom
http://kimmo.aqua-web.org/harrastajia.html#lindstrom
Ajatusleikkinä varsin mukava ja asiakasystävällinen leikki, mutta käytönnössä se taitaa olla juuri toisin päin: Kun on selvä kysyntä ja menekki, niin eipä niitä hintoja ole syytä silloin laskea. En minä ainakaan laskisi kauppiaana, jos tiedän, että tavarat kuitenkin menevät.Lentsu kirjoitti:Ihan ajatusleikkinä voisi miettiä mitä jos oikeasti kaikki meriakvaristit ostaisivat lähes kaiken Suomalaisista liikkeistä, uskallan väittää että ostojen lisääntyessä valikoimat kasvaisivat ja hinnat laskisivat.
Kuinka monen tuotteen kohdalla olet nähnyt, että kysynnän ja tarjonnan -laki toimisi niin, että kysynnän kasvaessa tuotteen hinta laskisi? Toki hyvin optimisti henkilö voisi kuvitella, että kauppias laskisi hintoja kysynnän kasvaessa. Ehkä näin, mutta kysyntä saa olla silloin aika rajua, jotta alennetulla hinnalla kasvatetaan edelleen myyntivoittoa eikä vain lisätä työmäärää.
Itse olen ainakin törmännyt siihen, että hinta pysyy samana niin kauan kuin on kysyntää ja, jos kysyntä kasvaa yli tarjonnan, hinta nousee ja hinta laskee vasta, kun kysyntä laskee tai kilpailu lisääntyy. Toisaalta taas kilpailu ei lisäänny, kun ei ole kysyntää - jos ajatellaan merivesiharrastusta. Tarjontaa on vähän ja nykyiset kustannukset hulppeat.
Aika monen.VilleJ kirjoitti:Kuinka monen tuotteen kohdalla olet nähnyt, että kysynnän ja tarjonnan -laki toimisi niin, että kysynnän kasvaessa tuotteen hinta laskisi?
Se tuppaa olemaan tuolla tukkuripuolellakin niin, että suuremmat asiakkaat saavat paremmat hinnat.
Lisäksi toisinaan suurempien erien hankkiminen (samaa tuotetta) pudottaa kappalehintaa rajustikin.
Suuremmat ostot ja suurempi varasto on perusteltua heti, kun roina liikkuu paremmin.
Kyllä niin käy jatkuvasti kaikilla kaupan aloilla.
-Gone fishing-
-
- Elite Member
- Viestit: 5538
- Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
- Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
Kun nyt tästä alasta satun jotain tietämään, ni voin kertoa, että vaikka ostaisin koko kontillisen esim eheimin tavaraa jää sisäänostohinta siltikin korkeammaksi kuin niissä saksanmaan nettikaupoissa. Ja miksi? Myyn sitä konttia luultavasti muutaman vuoden. Sinä aikana siellä saksanmaalla on jo ehditty myymään useemmat kontit. Suomen markkinat vaan kertakaikkiaan on niin pienet.
No, juu totta...Mutta kuten itsekin mainitsit, niin kyseessä on "suuremmat asiakkaat".hx kirjoitti:Aika monen.VilleJ kirjoitti:Kuinka monen tuotteen kohdalla olet nähnyt, että kysynnän ja tarjonnan -laki toimisi niin, että kysynnän kasvaessa tuotteen hinta laskisi?
Se tuppaa olemaan tuolla tukkuripuolellakin niin, että suuremmat asiakkaat saavat paremmat hinnat.
Toisaalta, jos nyt ajatellaan juuri akvaariobisnestä, niin mahtaiskohan esim. Faunatar-ketju olla yksi tällainen suurempi asiakas? Eipä siellä hinnat ainakaan halvemmat muita liikkeitä ole - pikemminkin käsitteenä Faunatar-lisä on enemmänkin tuttu kuin Faunatar-ale.
-
- Elite Member
- Viestit: 5538
- Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
- Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
Mut sittaas akvaariopuolella isompi partti saattaa olla jo "yksi laatikko", joka tuotteesta riippuen on vaikka tusina kappaletta. Hinta on heti eri kuin yhden kappaleen.
No, aika pienistä menekeistä ehkä puhutaan suolapuolella Suomessa. Mutta sitten taas: on niitä kiloeuroja varmaan sähkötetty Saksaan ihan kiitettävästi...
Bottom line on ehkä vaan se, että ei ole älyllisesti ahkeraa nurista saatavuuksista tai hinnoista paikallisella diilerillä, jos itte shoppailee netissä. Tai jotain.
Ja minä ainakin toivon ihan vilpittömästi, että Kimi on elossa, pysyy pystyssä ja jatkaa pisnestä. Enkä ole koskaan ostanut netistä suolaan mitään ollenkaan ikinä.
Kävin taannoin repimässä ovenripaakin. Ei auennu, eikä kertonu miksi. Höh.
No, aika pienistä menekeistä ehkä puhutaan suolapuolella Suomessa. Mutta sitten taas: on niitä kiloeuroja varmaan sähkötetty Saksaan ihan kiitettävästi...
Bottom line on ehkä vaan se, että ei ole älyllisesti ahkeraa nurista saatavuuksista tai hinnoista paikallisella diilerillä, jos itte shoppailee netissä. Tai jotain.
Ja minä ainakin toivon ihan vilpittömästi, että Kimi on elossa, pysyy pystyssä ja jatkaa pisnestä. Enkä ole koskaan ostanut netistä suolaan mitään ollenkaan ikinä.
Kävin taannoin repimässä ovenripaakin. Ei auennu, eikä kertonu miksi. Höh.
-Gone fishing-