Partis

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sanna86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 18:33, 01.05.2006

Partis

Viesti Kirjoittaja sanna86 »

Luin netistä että partis monille voi antaa kurkkua ja salaattia mu mietin et miten laittaa akvaarioo sen ? Partis aiheisia suomenkielisiä linkkejä myös kaivataa.
janecky
Senior Member
Senior Member
Viestit: 557
Liittynyt: 17:01, 30.06.2004
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja janecky »

Mää oon kurkkulohkot antanut jäykkään muovitettuun rautalankaan tökkäistynä. Kurkku kiinni toiseen päähän ja toiseen päähän teen koukun jolla sen tsydeemin saa roikkumaan altaan reunassa. Jämät on sitten helppo nostaa pois ettei tarvi häiriköidä tunkemalla kättä veteen olkapäätä myöten.

Jotkut kertovat kiehautettujen vihannesten pysyvän pohjassa mutta en ole kokeillut itse.
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
maaret.l
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 22:06, 15.05.2006
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja maaret.l »

Meillä ainakin partis rakastaa yli kaiken kurkkua! Reilu vuorokausi niin kurkusta kuoret jäljellä :D Eli suosittelen ainakin kokeilemaan.. itse olen tökännyt lusikan läpi niin se pysyy pohjassa. Kesäkurpitsa ei niinkään maistunut, vähän kovempi ja kuivempi, myöskään keitetty porkkana ei mennyt.. Salaattia vois myös itse kokeilla [;)]
janecky
Senior Member
Senior Member
Viestit: 557
Liittynyt: 17:01, 30.06.2004
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja janecky »

Joku taisi kehua muistaakseni herneitä, perunaa ja omenaa, mutta banaani vissiin todettiin huonoksi koska on liika pehmeä.

Maissi on yks mitä vois kokeilla... kuulostaa mieluisalta, samantyyppinen mieto kuin herne että tursauttaa ulos kuoresta.

(Mutta elä vaan kokeile makkaraa [:I] )
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Täällä partikset tykkäsi kovasti paljon keitetystä kesäkurpitsasta, meni vauhdilla parempiin suihin. Kurkku ei ollut niinkään suosittua. Mutta taitaapi olla makuasia. :)
^^Katja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 17:44, 17.04.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ^^Katja »

Kurkku maistuu hyvin ainakin meijän partikselle. Oon yleensä kiehauttanu kurkun, niin pohjassa on hyvin pysynyt :) Kesäkurpitsaa ei vielä ole tullut kokeiltua. Saa nähdä kelpaako yhtä hyvin kuin kurkku [;)]
128 litraa + tyhjä 45 litran pikkuallas
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1225
Liittynyt: 16:42, 20.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Taju »

Meillä menee kesäkurpitsa, kurkku, pakasteherne, päärynä ja omena. Peruna ei kelvannut, ei myöskään salaatti. Eli makuasia tuntuu olevan.
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Olen pääasiassa antanut kesäkurpitsaa ja kiehautettua nokkosta kesäisin. Kurkkua taas lähinnä silloin, kun muuta ei ole ollut käsillä. Käsittääkseni kurkulla on kuitenkin huonoin ravintoarvo kun se on lähes pelkkää vettä?

Maku tuntuu riippuvan yksilöstä ja siitä, mihin se on tottunut. Joka tapauksessa partamonnit ja muutkin imumonnit ovat varmasti terveempiä, kun ne saavat silloin tällöin luonnollista ruokaa. [;)]
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
tetranen_
Member
Member
Viestit: 260
Liittynyt: 14:05, 29.12.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tetranen_ »

Täällä ainakin tykätään kurkusta. :mrgreen:

Kuva
Ruoste
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 23:21, 27.01.2006

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Täällä taas suosikkilistan ykkösenä on kukkakaali. Ainakin nuo pakastetut kukkakaalit vajoavat itsestäänkin pohjalle ja sitten on kivaa kun monni pyörii ruokansa kanssa pitkin pohjaa.
Yliblaze
Junior Member
Junior Member
Viestit: 77
Liittynyt: 14:21, 04.10.2005
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Yliblaze »

Mulla 2 partista tykkää keitetyistä herneistä. Puristat vain hernettä sen verran että kuori menee rikki niin se uppoaa akvan pohjalle.
180 litraa on ihan jees
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”