Rihmalevä myytävissä kasveissa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ramona
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 10:23, 25.09.2003

Rihmalevä myytävissä kasveissa

Viesti Kirjoittaja ramona »

Tuossa katselin yhtä allastani, jonka kanssa olen "taistellut" kauan ja vähän päälle, ja totesin, että vihdoin on rihmalevä nujerrettu! (koputtaa puuta...)
Tuosta tuli mieleeni "idea", että eikö kasvin myyjien olisi vähintäänkin kohtuullista ilmoittaa, jos kasveissa on rihmalevää?
Ostin itse täältä satsin kasveja joista myyjä kyllä ilmoitti että niissä voi olla levää. Osassa olikin mustaa levää (en tiedä nimeä), sen rapsuttelin ja raksin pois, mutta...
Mutta ilmeisesti jossain oksanhangassa oli pätkä "näkymätöntä" rihmalevää ja eipä mennyt kuin muutama päivä, niin jopa alkoi jo näkymäänkin!
Kuten arvata saattaa, ei ostamistani kasveista juuri iloa ollut! Päinvastoin!
Itse jos jossain välissä kasveja myyn, lupaan ilmoittaa jos edes epäilystä rihmalevistä on. Tai sitten jätän myymättä!!

Nyt vetoankin teihin kaikkiin jotka kasveja myytte, ilmoitetaanhan rihmalevästä? Vaikka epäilyistä? Näin säästyttäisiin monelta mieliharmilta!
Ihan varmasti niitä levättömiäkin kasveja riittää myyntiin asti!!
Ei tippa tapa ja akvaarioon ei huku...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Rihmalevä myytävissä kasveissa

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

ramona kirjoitti:Tuosta tuli mieleeni "idea", että eikö kasvin myyjien olisi vähintäänkin kohtuullista ilmoittaa, jos kasveissa on rihmalevää?
Itse onnistuin huutamaan altaseeni rihmalevän :roll: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

No olihan se myyjä ilmoittanut, että levää on. Niin minäkin kerron, mutta mistä ihmeestä osaan kertoa, jos kasvien mukana tulee useampia leviä, jos ne ei näy omassa altaassa, mutta intoutuu toisen altaassa? Itse lähden (jollei erikseen ole mainittu) siitä, että myytävissä kasveissa on aina levää. Luotan siihen, että omien altaiden tasapaino on niin balanssissa, että leväinvaasio nujertuu jonkin ajan kuluttua, kuten on käynytkin.
"Mä luin jostain..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”