Vinkkejä muuttoon

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ida-Maria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 18:26, 07.10.2004
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Vinkkejä muuttoon

Viesti Kirjoittaja Ida-Maria »

Olen kerran joutunut akvaarion kanssa muuttamaan ja se tuntui jotenkin kamalan tuskaiselta. Onko mitään vinkkejä helpottamaan hommaa.Matkakaan kun ei ole kovin lyhyt, menee ainakin se kaksi tuntia kun ajaa.
Ja sitten vielä kannatteeko minun pitää akvaario kesän toiminnassa vaiko laitanko tyhjilleen. Ajattelin nyt vain sitä, että ei tarvitsisi mitään kypsytystä sitten eikä pääse silikonitkaan ottamaan nokkiinsa. Kesän jälkeen muutan Lapista etelämmäs ja allas seuraa taas perässä.
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1273
Liittynyt: 18:18, 26.08.2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Isot kannelliset saavit ovat erinomaisia muutossa, ja niitä pitää olla tarpeeksi monta (hiekka, kasvit, kalat, muut vermeet). Myös isoja kannellisia neliskanttisia muovilaatikoita löytyy hyvinvarustetuista tavarataloista.
Kukkis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 10:16, 18.02.2004
Paikkakunta: Lappeenranta, HAS

Viesti Kirjoittaja Kukkis »

Kannellisia ämpäreitä reilusti kasveille ja kaloille, hiekalle amme johon jätesäkki päälle, kannoille saavi johon jätesäkki päälle ja muutama muovinen muuttolaatikko johon sai loput tavarat pakattua, mm. näillä välineillä muutettiin 250-litrainen

*Viikonloppuna suoritettu muutto vielä tuoreessa muistissa*
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Itse en ainakaan viitsisi laittaa akvaariota käyntiin pelkästään kesän ajaksi, kun ajattelee, mikä souvi siinä on lappaa kaloja ja kiviä ja kasveja ja kantoja ja hiekkaa ja vesiä edes takaisin.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Helinä79 kirjoitti:Itse en ainakaan viitsisi laittaa akvaariota käyntiin pelkästään kesän ajaksi, kun ajattelee, mikä souvi siinä on lappaa kaloja ja kiviä ja kasveja ja kantoja ja hiekkaa ja vesiä edes takaisin.
Missäs ne kalat sitten säilytetään? :roll: Laita vaikka ihan minimaalinen sisustus, samantyylinen kuin paremman pään myyntialtaat.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”