milloin varoitukset lähtevät pois?

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

miranelda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 11:30, 04.11.2005
Paikkakunta: Oulun lääni

Viesti Kirjoittaja miranelda »

Mut kannattais antaa muidenkin kaataa välillä paskaa toisten niskaan... Nyt ku toi yksi vaan kaataa, niin se saa huonon maineen... Vaikkakin omasta halustaan... Mutta silti!
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Tai ne harvat, jotka sitä ulostetta näyttävän haluavan, voisivat tehdä sen omatoimisesti pyytämällä ohjeistusta omatoimisesti. Tai jos se ei tunnu sopivalta, niin tosiaan olla kirjoittamatta, kunnes sääntöjen mukaan kirjoittaminen onnistuu paremmin. On kuitenkin huvittavaa, että säännöistä pitää erikseen muistuttaa, kun ne ovat kaikkien esillä ja luettavissa muutenkin jo siitä rekisteröitymisvaiheesta lähtien aina jokaiseen hetkeen, kun käyttäjä on yhteydessä foorumiin.

Suurin osa kuitenkin osaa toimia niiden mukaisesti, mutta sitten on näitä harvoja, joille se tuntuu tuottavan ylimääräistä stressiä. Minusta ainakin on nopeaa, yksinkertaista ja helppoa kirjoittaa kerralla kunnolla. Nopeasti sitä sormet siihenkin tottuvat, että tosiaan virkkeen alussa on se isokirjain ja virke päättyy johonkin kunnolliseen merkkiin.

Minusta tuntuisi suurempitöisemmältä valita ne tietyt alkukirjaimet, jotka jättäisi pieniksi, kuin kirjoittaa säännönmukaisesti niinkuin pitääkin. Tämä tuli vain mieleen näistä tapauksista, joilla niitä alkukirjaimia toki jossain on, mutta myös merkittävästä osasta ne puuttuvat.
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viestit: 593
Liittynyt: 18:58, 21.03.2002
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

Kun kirjoittelee paljon IRC: ssä, Messengerissä ym. vapaampimuotoisissa paikoissa ilman isoja alkukirjaimia, se tahtoo huomaamattaan unohtua sitten virallisemmissa foorumeissa.

Tähän voisi auttaa se että opettelisi käyttämään isoja alkukirjaimia joka paikassa niin siitä tulisi automaatio eikä sen jälkeen tarvitsisi asiaa edes ajatella sen koommin.

Itse oikoluen aina kirjoittamani tekstin (foorumissa) mutta kyllä niitä virheitä tulee silti, lukihäiriöiselle väkisinkin. Mutta se ei selitä isojen alkukirjaimien puuttumista vaan sen jos lauseessa on keskellä väärä kirjain tai puuttuu kokonaan.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Mikään näistä perusteluista ei minun mielestäni selitä sitä, miksi näille huolimattomasti kirjoittaneille pitäisi lähettää ilkeitä posteja sen sijaan että huomautettaisi asiallisesti. Asiallinen tyylihän moderaatojen pitäisi hallita kun nimenomaan sitä muiltakin vaativat.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

maisu kirjoitti:Mikään näistä perusteluista ei minun mielestäni selitä sitä, miksi näille huolimattomasti kirjoittaneille pitäisi lähettää ilkeitä posteja sen sijaan että huomautettaisi asiallisesti. Asiallinen tyylihän moderaatojen pitäisi hallita kun nimenomaan sitä muiltakin vaativat.
Missä on todennettu että on todella lähetetty ilkeitä posteja? Ainakin kaikki mitä itse olen nähnyt ylläpidon lähettämiä viestejä ovat olleet erittäin asiallisia. Luulen että suurempi ongelma on se, etteivät ihmiset osaa ottaa kritiikkiä vastaan vaikka se olisi koristeltu kukkasin. Mielestäni on ylläpidolta varsin mukavaa toimintaa lähettää erilliset viestit käyttäjille, joissa perustellaan annetut varoitukset, korjaukset tai huomautukset sen sijaan että sääntöihin vedoten vain jaeltaisiin varoituksia/huomautuksia/banneja.
Ei noita viestejä sääntöjen noudattamisesta pidä ottaa henkilökohtaisena v...uiluna. Eikä viesteistä niin foorumilla, kuin yksityisistäkään kannata lueskella enempiä merkityksiä kuin mitä siellä selkeästi on. Alkaa muuten mennä varsin vainoharhaiseksi tämä touhu täällä jos jokaisesta viestistä täytyy alkaa miettimään että sisälsiköhän tuo piilomerkityksiä minulle.
Blaah. Jos vaan annettaisiin ylläpidon tehdä hommaansa ja yritettäisiin me muut ihan vaan noudattaa noita sääntöjä kun sellaiset on kerran olemassa. Voisi olla helpompaa kaikilla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
miranelda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 11:30, 04.11.2005
Paikkakunta: Oulun lääni

Viesti Kirjoittaja miranelda »

Didi kirjoitti:Hei!

Huomasin erikoisen kirjoitustyylisi viestissäsi. Aqua-webissä on ollut tapana kirjoittaa yleisten kirjoitussääntöjen mukaan: isot alkukirjaimet ja välimerkit (joita on tarpeeksi, muttei liikaa) kohdallaan. Informatiivinen, asiapitoinen teksti tulee näin parhaiten oikeuksiinsa ja siitä saa uskottavan vaikutelman. Kukaan ei pidemmän päälle viitsi lukea sellaista tekstiä, joka on kirjoitettu capslock-näppäin pohjassa tai jossa on vain pelkkiä pieniä kirjaimia tai joka on muuten epäselkeä esimerkiksi välimerkkien tai kappalejaon puuttumisen vuoksi. Vielä vähemmän ketään kiinnostaa sellaiseen viestiin vastaaminen.

Säännöissäkin on tästä mainintaa toisten huomioonottamisen kolmannessa kohdassa:
AW:n säännöt kirjoitti: Kirjoittamalla selkeää kieltä varmistat, että muut lukijat ymmärtävät asiasi. Täältä voit tarvittaessa käydä vilkaisemassa muutamia kirjoitusvinkkejä.
Rekisteröityessäsi olet hyväksynyt palstamme säännöt ja toivottavasti myös lukenut ne. Tästä eteenpäin me ylläpidossa toivomme, että osaat kunnioittaa palstamme tyyliä ja tasoa kirjoituksillasi.

Jos käyttäjät jo alunperin kirjoittavat siististi ja oikein, ylläpidolta enemmän aikaa korjailla ja kehittää foorumia. Jos mitään muutosta tekstisi laadussa ei tapahdu, joudumme rajoittamaan tämän paikan käyttöäsi esimerkiksi varoituksella tai porttikiellolla (banni).

Terveisin, Didi
Tuossa tuo didin mulle lähettämä viesti. Selatkaas mun viestit läpi, jakertokaa mulle missä kohtaa kirjoitin esim. caps look pohjassa?

Ja, muutenkin ton olis voinut muotoilla paremmin.
maspe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 969
Liittynyt: 15:17, 18.08.2003
Paikkakunta: Oulu, Uleåborg

Viesti Kirjoittaja maspe »

No tuossa on vaan mainittu esimerkkeinä noita tavallisimpia virheitä. Ei niistä tarvitse jokaista ottaa omalle kontolle. Parempi mainita nuo muutkin tyypilliset oikeinkirjoitusvirheet, jotta ei voi vedota myöhemmin siihen, että capslockista ei ole mainittu tms.

Taitaa olla muuten Didillä vakiopohja tuolle ystävälliselle huomautukselle? Vai jaksatko joka kirjoitella vastata noin pitkästi? [;)]
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Yrittäkää ihmiset ymmärtää tai-konjuktion merkitys. Se ei tarkoita samaa kuin "ja". [;)]
Didi kirjoitti:Kukaan ei pidemmän päälle viitsi lukea sellaista tekstiä, joka on kirjoitettu capslock-näppäin pohjassa tai jossa on vain pelkkiä pieniä kirjaimia tai joka on muuten epäselkeä esimerkiksi välimerkkien tai kappalejaon puuttumisen vuoksi.
Ja kyllä, yv on vakio, joka lähtee jokaiselle, joka sitä tarvitsee. Siksi siinä onkin kerrottu noin pitkästi, miten ei kannata tehdä. Ylläpidolta löytyy myös erinäinen määrä muita malleja, joita voidaan käyttää tarvittaessa.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Kovasti kiinnostaa, että mikä tuosta tekee muka ilkeän?
Mielestäni tuo on asiallisesti sanottu tuo Didin huomautus.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Viestit: 731
Liittynyt: 17:12, 30.01.2002
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

miranelda kirjoitti:Ja, muutenkin ton olis voinut muotoilla paremmin.


Millä tavalla?
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
Juissi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 588
Liittynyt: 09:06, 23.03.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Hyvin asiallinenhan tuo viesti oli. Ainoa asia, jonka siinä muuttaisin olisi tuo lopun uhkaileva sävy. Alku on tosi ystävällinen ja ohjaava. Mutta sitten -PAM- paha mieli lopuksi suoralla sinä-muotoisella uhkauksella. Todennäköisesti turhaan, jos kyse on ensimmäisestä yhteydenotosta.

Kokemukseni on, että tuolla tavoin kirjoitettu teksti saa keneltä tahansa niskakarvat pystyyn. Jotenkin sävy meilitse koetaan uhkaavampana, vaikka sama kasvokkain sanottuna olisi ok. Tämän yleensä oppii kokemuksen myötä ja virheiden kautta. Näin olen itsekin sen opin saanut. Ja karvaasti vielä työelämässä, ei näissä harrastusleikkikehissä.

-Juissi
miranelda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 11:30, 04.11.2005
Paikkakunta: Oulun lääni

Viesti Kirjoittaja miranelda »

Ensimmäisenä, kun tuon sain, niin mietin että jaahas, nää kaikkiko muka oon tehnyt... Kannattas kirjoittaa jokaiselle oma viesti tai mainita et toi viestipohja lähtee kaikille pahiksille automaattisesti.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Didi kirjoitti:Yrittäkää ihmiset ymmärtää tai-konjuktion merkitys. Se ei tarkoita samaa kuin "ja". [;)]
Ja jos tuota eroa ei ymmärrä, on mielestäni pelottavaa, että ihminen ylipäätään kirjoittaa jonnekin tekstejään. 8O
Juissi kirjoitti:Mutta sitten -PAM- paha mieli lopuksi
Niiden muutamien vuosien aikana, mitä olen AW:tä seurannut ja lähetellyt yksityisviestejä tästä aiheesta niitä tarvitseville, olen huomannut, että tehokkainta on sanoa asiat suoraan, selkeästi ja konkretisoida se vielä tuolla tavalla, että kerrotaan, mikä sanktio sääntöjenvastaisesta toiminnasta tulee. Jos teksti olisi kirjoitettu anovasti tai ruusuntuoksuisemmin kukkasin, moni varmaan huomioisi huomautuksen painoarvoa vähemmän, eikä parannusta välttämättä tapahtuisi.
miranelda kirjoitti:Ensimmäisenä, kun tuon sain, niin mietin että jaahas, nää kaikkiko muka oon tehnyt...
Tosiaan oletan, että tämän ikäiset ihmiset, mitä täällä Aqua-webissä on, osaavat jo lukea ja ymmärtävät lukemansa - niin myös tuon tai-konjunktion kohdalla.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kukaan ei pidemmän päälle viitsi lukea sellaista tekstiä, joka on kirjoitettu capslock-näppäin pohjassa tai jossa on vain pelkkiä pieniä kirjaimia tai joka on muuten epäselkeä esimerkiksi välimerkkien tai kappalejaon puuttumisen vuoksi. Vielä vähemmän ketään kiinnostaa sellaiseen viestiin vastaaminen.
Tämä kohta on todennäköisesti sellainen "yleiskäytössä oleva"/ esimerkkinä toimiva.(muoks. kuten jo ylempänä todettukin; vakiopohja.) Mielestäni Didin lähettämä yv on hyvinkin asiallinen ja hyvin tehty. Asia on taas erikseen kuinka herkästi kukin joka moisen yv:n postiinsa saa sen tulkitsee.

Seuraava ei siis ole kohdistettu henk.koht. kenellekään vaan on ihan yleistä jurputusta->
En voi olla sanomatta että kun täällä välillä aina samasta aiheesta napistaan, niin kannattaisiko kaikkien jotka moisesta sen palollisen herneitä nenuunsa saavat tarkistaa omaa asennettaan ja tekstien tulkintaansa?

Niin ja se capsi kysymys...
miranelda
Junior Member
Junior Member

Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 93
Paikkakunta: Oulun lääni
Sukupuoli: Nainen
Ikä: 21
Varoitukset : 1
Online

LähetäLähetetty: 18:32, 05.11.2005 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
GOOGLETA TAI KÄYTÄ PALSTAN OMAA HAKUA
Tämä ketju. Ja niistä isojen alkukirjaimien puuttumisesta löytyy esimerkkejä yllinkyllin viestejäsi selaamalla, virheitä toki sattuu, mutta se viestin tarkistus esikatselun avulla ei oikeasti ole mitään kovinkaan aikaa vievää tai vaikeaa.

Seuraava taas yleistä jupinaa; on muuten huvittavaa kun selaa noiden viestejä jotka ovat varoituksistaan mutisseet niin sieltä kyllä säännönmukaisesti löytyy paljonkin "rikkeitä". Mutta todellakin huomionarvoinen asianhaara on se että, melkeinpä järjestäen on kirjoitustyyli huomattavasti parantunut varoituksen/varoitusten jälkeen.

On se ihminen vaan oppivainen eläin... [;)]
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Juissi kirjoitti:Hyvin asiallinenhan tuo viesti oli. Ainoa asia, jonka siinä muuttaisin olisi tuo lopun uhkaileva sävy. Alku on tosi ystävällinen ja ohjaava. Mutta sitten -PAM- paha mieli lopuksi suoralla sinä-muotoisella uhkauksella. Todennäköisesti turhaan, jos kyse on ensimmäisestä yhteydenotosta.
Onpa kokemusta siitäkin, että kun huomautuksena lähetetyssä yksityisviestissä ei mainita sanktioista, järkytytään kun sellainen omalle kohdalle lankeaa, ja valitetaan kun moisesta ei etukäteen huomauttaessa mainittu. Ja sitten kun viestissä mainitaan sanktioista, sitä pidetään uhkailuna :roll:

Mielestäni sanktioista on hyvä kertoa samalla kun muutenkin on huomautusmielessä yksityisviestiyhteydessä käyttäjään. Lukeehan ko. käytännöstä toki säännöissä, mutta jos aihetta jo huomauttamiseen on, voinee olettaa että sääntöjä ei muutenkaan ole niin tarkkaan luettu että maininta varoituskäytännöstä olisi mieleen jäänyt.
Viimeksi muokannut iekku, 22:07, 15.12.2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miranelda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 11:30, 04.11.2005
Paikkakunta: Oulun lääni

Viesti Kirjoittaja miranelda »

Didi kirjoitti:
miranelda kirjoitti:Ensimmäisenä, kun tuon sain, niin mietin että jaahas, nää kaikkiko muka oon tehnyt...
Tosiaan oletan, että tämän ikäiset ihmiset, mitä täällä Aqua-webissä on, osaavat jo lukea ja ymmärtävät lukemansa - niin myös tuon tai-konjunktion kohdalla.
Älä jää jankkaamaan samaa.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

crisse_83 kirjoitti:viestin tarkistus esikatselun avulla ei oikeasti ole mitään kovinkaan aikaa vievää tai vaikeaa.
Ja ilman sitäkin selviää, jos oikeasti viitsii opetella olemaan sen verran huolellinen, että kerralla tulee painokelpoista tekstiä. Siellä täällä olevat satunnaiset virheet eivät haittaa, mutta silloin kun niitä toistuu joka tekstissä, niin se alkaa jo tympiä.
miranelda kirjoitti:
Didi kirjoitti:
miranelda kirjoitti:Ensimmäisenä, kun tuon sain, niin mietin että jaahas, nää kaikkiko muka oon tehnyt...
Tosiaan oletan, että tämän ikäiset ihmiset, mitä täällä Aqua-webissä on, osaavat jo lukea ja ymmärtävät lukemansa - niin myös tuon tai-konjunktion kohdalla.
Älä jää jankkaamaan samaa.
Varmistin vain, että asia menee perille, kun se oli jäänyt yv:stäkin epäselväksi. Niin lukeminen kuin kirjoittaminen vaatii tietynlaista keskittymistä ja huolellisuutta.
Rise
Junior Member
Junior Member
Viestit: 180
Liittynyt: 14:47, 09.11.2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Rise »

Mielestäni on kummallista, jos ihminen ei ole jaksanut lukea sääntöjä tai laiskuuttaan ei jaksa tarkastaa kirjoittamaansa ja on narisemassa jos on kokenut saaneensa varoituksen hieman väärän sävyisesti. En minä ainakaan missään tilanteessa vaadi tai odota, että pyllylle taputeltaisiin ja vähän poskea silitettäisiin ja kuiskattaisiin: "Kyllä se siitä kun vähän kirjoitat tarkemmin", kun kämmin, töissä tai vaikkapa täällä foorumilla - tahtomattani tai vahingossa.

Hieman karrikoitu esimerkki, mutta nykyisin tuntuu olevan armotonta narinaa ilmassa vähän joka asiassa, täällä moderaattorit - ihmisiä hekin, vapaaehtoisesti ylläpitävät foorumin toimintaa. Karmea paikka tästäkin ilman niitä tulisi, pahaltahan se tuntuu kun omalle kohdalle sattuu huomautus, mutta mitenkäs se menikään? Elämä on ja kaikki mikä ei tapa vahvistaa.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Aivan, ilman esikatseluakin selviää kyllä. Mutta mielestäni ei ole kyllä mitenkään liian aikaa vievää napsauttaa se viesti esikatselun avulla ruudulle ja vilkaista, että se oma teksti/tuotos on ok. Tehdä korjaukset ja vasta sen jälkeen painaa sitä lähetä nappulaa.

Viittauksena tähän->
miranelda kirjoitti:Mä en ala edelleenkään kuluttamaan aikaani siihen, että luen viestini kymmenen kertaa läpi, että tulihan kaikki pilkut kohdilleen yms.
Mutta ei siis osoitettuna vain hänelle, vaan kaikille joiden mielestä liian aikaa vievää.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

miranelda kirjoitti:Mä en ala edelleenkään kuluttamaan aikaani siihen, että luen viestini kymmenen kertaa läpi, että tulihan kaikki pilkut kohdilleen yms.
Moni aina muistaa tuoda tuon pilkkuvaatimuksen esille näissä keskusteluissa, mutta kas kun en nyt ollenkaan muista, missä sellaistakin oltaisiin vaadittu. :roll:
seia
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 00:55, 04.06.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja seia »

Miuta alkaa kiinnostaa että mitä tässä nyt haetaan. Mielestäni seuraavat ovat faktoja: 1) Ohjaus oli tarpeellista ja 2) ohjausta annettiin asiallisesti ja myös 3) ohjaus on mennyt perille. Jos tämän aikana hermostutti niin... sitä joskus sattuu meille kaikille että pinna palaa, vähästäkin. Siitä on sitten vaan noustava. Ei kukaan tule haukkumaan luovuttajaksi vaikka käärisikin hihat takaisin alas ja toteaisi että olkoon koko homma.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
miranelda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 11:30, 04.11.2005
Paikkakunta: Oulun lääni

Viesti Kirjoittaja miranelda »

Kun mä tulin ekaa kertaa tänne aqua-webiin olin avoimin mielin. Luin keskusteluja monta tuntia läpi, myös jjärven sivut.

Sitten rekisteröidyin ja aloin kysymään asioista, jotka oli ongelmana. Sain melkein kaikkiin vastauksiin vastaukseksi linkin jjärven sivuille tms. En varsinaista vastausta koskaan. Jokainen koitti tärkeillä toista enemmän ja esittää prosentteja ja desimaalilaskuja ammonniakkilukemista. Blaah! Kysymyseni olivat selkeät, halusin selkeän vastauksen.

Nyt oon kyllästynyt koko aqua-webiin. Alan pestä ton kaiken multapaskan akvasta, vaihdan veden ja ammoniakkiliuos-pullolla heitän lähintä vesilintua. Huomenna marssin akvaariokauppaan ja ostan ne mieleisimmän näköiset kalat, sopi ne yhteen tai ei. Jos ne kuolee, ostan uudet tilalle, eihän nuo paljon maksa!

Että kiitosta vain teille, hyvin neuvoitte tätäkin aloittelijaa!
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Hohhoijjaa... :|
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Viestit: 731
Liittynyt: 17:12, 30.01.2002
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

miranelda kirjoitti:Kun mä tulin ekaa kertaa tänne aqua-webiin olin avoimin mielin. Luin keskusteluja monta tuntia läpi, myös jjärven sivut.

Sitten rekisteröidyin ja aloin kysymään asioista, jotka oli ongelmana. Sain melkein kaikkiin vastauksiin vastaukseksi linkin jjärven sivuille tms. En varsinaista vastausta koskaan. Jokainen koitti tärkeillä toista enemmän ja esittää prosentteja ja desimaalilaskuja ammonniakkilukemista. Blaah! Kysymyseni olivat selkeät, halusin selkeän vastauksen.
Minusta ajattelet hiukan itsekkäästi. Ei tämä AW mikään vastausautomaatti ole. Tiedon saamiseksi joutuu oikeassa elämässä ihan oikeasti tekemään töitä. Jostain syystä Internet-aikakausi on tuonut mukanaan ajattelutavan "kaikki mulle heti helposti". Jos kysyy neuvoja, on oltava valmis saamaan erilaisia neuvoja.
Nyt oon kyllästynyt koko aqua-webiin. Alan pestä ton kaiken multapaskan akvasta, vaihdan veden ja ammoniakkiliuos-pullolla heitän lähintä vesilintua. Huomenna marssin akvaariokauppaan ja ostan ne mieleisimmän näköiset kalat, sopi ne yhteen tai ei. Jos ne kuolee, ostan uudet tilalle, eihän nuo paljon maksa!

Että kiitosta vain teille, hyvin neuvoitte tätäkin aloittelijaa!


Toivottavasti et kyllästy yhtä nopeasti eläinten pitoon. Eläinten pidossa on hyvin yleistä juuri tuo kiinnostuksen lopahtaminen heti alkutaipaleen jälkeen. Sillä kustannuksella saavat samalla eläimet kärsiä - näin näyttäisi tapahtuvan ilmeisesti myös sinun kohdallasi, jos aiot toteuttaa suunnitelmasi.

Ennen kuin menet akvaarioliikkeeseen ostamaan ihan mitä tahansa, kannattaa tutustua eläinsuojelulakiin ja -asetuksiin.
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
Lukittu

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”