Millainen mahdollisuus poikasilla selviytyä altaassa?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pumpkin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 148
Liittynyt: 18:08, 07.01.2005
Paikkakunta: Ulvila

Millainen mahdollisuus poikasilla selviytyä altaassa?

Viesti Kirjoittaja pumpkin »

Huomasin tänään ensimmäiset poikaset Malawitankissani :D :D . ( Kyllä niitä on jo odotettukin ilmaantuvaksi!)

No,jokatapauksessa,millaiset mahdollisuudet poikasilla on selvityä tuossa isossa altaassa isompien Affenien parissa? Tuntuu vain jotenkin mahdottomalta pelastaakaan niitä tuolta kivikasasta :? Mutta toisaalta en haluaisi niiden päätyvän ateriaksikaan.
BBhouse
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 23:15, 20.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BBhouse »

Meillä ainakin omassa altaassa jokaisesta poikueesta on vähintään pari poikasta selvinnyt tuolla isojen kalojen joukossa. HIrveesti noita poikasia ei yleensä näy, mutta kun ne on tarpeeksi kasvaneet, niin kyllä ne sieltä koloistaan esiin tulevat.
Muutenkin nuo Malawit lisääntyvät sitä vauhtia, että jos kaikkia poikueita alat pelastelemaan, niin kohta olet pulassa niiden poikasten kanssa kun niitä tuntuu olevan jopa liiaksikin...
Izze
Senior Member
Senior Member
Viestit: 500
Liittynyt: 15:24, 26.02.2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Izze »

Riippuen vähän siitä kuinka huomiotaherättävän väritisä poikaset ovat niitä yleensä pari-kolme kasvaa aikuiseksi. Tätä auttaa hieman vain poikasille soveltuvien piilopaikkojen luominen. Eli sorasta tai pienikokoisista kivistä tehtyjä kivikkoja. Eka poikue on kuitenkin se, josta haluaisi mahdollisimman monen kasvavan isoksi. Muistan itekkin ja pyydystin hautovan emon ja sain viistoista Melanochromis johanniii poikasta. Ja olin niin onnellinen isä.
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja malawi »

Mä ite ekalla kerralla otin kivet yksitellen pois ja pyydystin poikaset mitä kerkesin...siihen asti kun kaikki kivet oli poistettu....sieltä löytyi n. 20kpl pikku fisua. Silloin kun en ole pelastanut poikasia pohjasta joku 1-2kpl on selviny yksin. Silloin kun sinihuuli naarani kanto poikasia suussaan, mä öloppu vaiheessa olin ilkee ja "strippasin" niitä siltä suoraan vauva altaaseen. Sekin on ihan ookoo tapa jos osaa olla hellä.
Juissi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 588
Liittynyt: 09:06, 23.03.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Riippuu paljon lajista. Minulla hongit ovat aina selvinneet hyvin ruskean värinsä ja viisaan piilottelunsa ansiosta. Demasonit ovat huomattavasti rohkeampia ja sinisinä paremmin näkyviä - jokus joku on selvinnyt aikuiseksikin. Caeruleukset ovat toivottomia typeryksiä: leijuvat hiekan päällä "näkymättöminä" kunnes joku pistää ne poskeensa.

Jos haluaa poikasten varttuvan aikuiseksi, kannattaa hautova naaras pyydystää karanteenialtaaseen, poistaa naaras pian poikasten vapauduttua, sekä kasvattaa poikaset melko isoiksi ennen pääaltaaseen päästämistä.

-Juissi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”