En halua enää kaloja!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Typerys
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 17:54, 19.11.2005

En halua enää kaloja!

Viesti Kirjoittaja Typerys »

Minulla on 80 litran akvaario. Siinä on kaloina 4 tiikeribarbia, 6 kiilakylkeä, 5 miljoonakalaa, palettikalapariskunta, 1 keltabarbi, 1 leväbarbi, 6 seeprakalaa, 3 piikkisilmää, 2 kuparimonnista, partamonni, hunajarihmakalapariskunta ja ja 3 nuolimonnia. Mitä teen, kun ihmiset tuovat minulle usein tuliaisena kaloja, joita en edes sinne haluaisi ja jotka eivät sinne sovi tai mahdu? He eivät usko sitä, että akvaarioni on muutenkin jo aivan liian täynnä enkä halua lisää kaloja, joita en pääse edes sinne valitsemaan. Näistä nykyisistä kaloistakin vain piikkisilmät, partamonni, hunajarihmakalat ja kiilakyljet ovat minun itseni hankkimia.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

No jo on kumma, jossei sanaa uskota!

Ole kylmästi ottamatta kaloja vastaan tai kiikuta saamasi kalat kauppaan takaisin. Muutenkin voisit kyllä luopua aika monesta jo saamastasi kalasta.

Jättäisin altaaseesi 6 kiilakylkeä, 3 piikkisilmää, hunajarihmakalat ja 3 nuolimonnia (ja ehkäpä se partis). Näitä voisit ottaa vaikka pari lisää: 4 kiilakylkeä sekä pari nuolimonnia/ piikkislmää, jos tahdot.

Yritä saada kalalahjoittajat ymmärtämään, ettei kalojakaan voi ottaa rajattomasti. Anna esimerkiksi vaikka ettethän sinäkään vie kaverillesi jolla on kissa/koira/hamsteri/etc uutta samanlaista elukkaa tuliaisiksi. Ja jos he haluavat lahjaksi antaa, pyydä että pääset kauppaan mukaan päättämään lahjasta.
Pia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 09:45, 28.02.2002
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Äetsä, TAS

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tai pyydä näitä ihmisiä tuomaan seuraavaksi uusi ja isompi akvaario johon voit laittaa osan kaloista :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”