Mitä kuuluu Kuopion akvaarioseuralle?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Mitä kuuluu Kuopion akvaarioseuralle?

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Aikanaan otin yhteyttä, ja silloin sanottiin, että toiminta on jäissä. Olisiko syytä sulatella jäitä? Olisiko mielenkiintoa jonkinlaiseen yhteistoimintaan?
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
TeePapu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 165
Liittynyt: 17:49, 15.08.2004
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeePapu »

Täältäkin voisi löytyä kiinnostusta.
Vink vink [;)]
Rottweiler - probably the best breed in the world
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Jesh, sitten meitä olisi jo neljä. (muuta kautta saatua tietoa, ei laskuvirhe [;)] )

Muita kiinnostuneita?
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Ottakaa säännöt selville ja valitkaa uuset jäsenet hallitukseen, jos edelliset eivät ole käytettävissä.
Neljä riittää jatkamaan toimintaa! [;)]
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Täältä löytyy kaksi innokasta toimintaan osallistuvaa, mutta pyörittäjiksi meistä ei ole ;) Eli se miksi seura ei oikein jaksanut pysyä hengissä, oli se, että vaikka jonkun verran porukkaa oli kyllä valmis osallistumaan kokouksiin ja tapahtumiin, ei likaisen työn tekijöitä sitten löytynytkään.

Ideoikaa ihmeessä yhteistä ohjelmaa ja miettikää kuka hoitaa järjestelyt ja miten, kyllä me voidaan apuna olla. Jos innokkaita ihmisiä tosiaan rupeaa löytymään (semmoisia jotka jaksavat olla innokkaita vielä muutaman kuukauden ja puolen vuoden kuluttuakin) niin kokoonnutaan jonnekin (minne?) ja pistetään jotain ihan paperillekin.

Ainiin, kyllähän Kuopion Seudun Akvaarioseura vielä hoitaa Kolmisopen Hesen allasta, jos joku on oikein innokas vedenvaihtaja niin me kyllä raskitaan luopua omasta hoitovuorostamme :mrgreen:
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

iekku kirjoitti:
Ainiin, kyllähän Kuopion Seudun Akvaarioseura vielä hoitaa Kolmisopen Hesen allasta, jos joku on oikein innokas vedenvaihtaja niin me kyllä raskitaan luopua omasta hoitovuorostamme :mrgreen:
Tässä toinen "vedenvaihtaja" joka voisi myös antaa vuoronsa vaihteeksi jollekin toiselle [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
TeePapu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 165
Liittynyt: 17:49, 15.08.2004
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeePapu »

Voin mä kaveriksi lähtee jollekin autolliselle sinne.
Rottweiler - probably the best breed in the world
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Huomenna olisi taas tulevalla tai vanhallakin seuralaisella mahdollisuus tulla tutustumaan Hesen pytyn putsaukseen :mrgreen: Kerran tai pari voidaan tulla mukaan näyttämään miten homma toimii, jatkossa voidaankin sitten nukkua joka lauantai vähän myöhempään :roll:
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Noniin, nyt mennään! Missä luuraa kaikki aktiiviset seuratoiminnasta kiinnostuneet?
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Tämä ainakin on niin töissä kiinni tämän syksyn, ettei ota enää yhtään mitään tekemistä tänä vuonna... Mutta kiinnostunut olen edelleen!!!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
aqua-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 97
Liittynyt: 20:08, 18.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja aqua- »

kiinnostunut olen minäkin :) Mukava olisi vaihtaa kuulumisia muiden akvaarioiohin hullaantuneiden kanssa :D
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Ja edelleen on mielessä... Harmi, kun tuo työ häiritsee niin pahasti harrastuksia!

Edit: Jospa kaikki uudet (miksei vanhatkin, jos ette ole Iekun listalla [;)] ) kiinnostuneet laittaisitte minulle sähköpostia osoitteella
tatiihon@messi.uku.fi
Otsikoksi Kuopion Akvaarioseura
ja mielellään mukaan jotain ideoita, mitä seuralta haluaisitte ja mitä olisitte valmiit tekemään. Kuten Iekku yllä mainitsi, on toimiva seura paljon muutakin kuin osallistumista "niiden toisten" järjestämiin kokouksiin tm...

Jos vaikka viimeistään kevätpuolella saataisin toiminta käyntiin.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Mlatvala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 15:07, 17.01.2005
Paikkakunta: Kalakukkokaupunki

Viesti Kirjoittaja Mlatvala »

kiinnostunut...
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Viestit: 122
Liittynyt: 18:59, 28.10.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Oon kiinnostunu toiminnasta. :D
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Tämähän alkaa näyttämään jo ihan mukavalle, täytyy ilmeisesti yrittää tosissaan saada homma ainakin jotenkin käyntiin ennenkuin innostus hiipuu.

Yhteyttä saa myös KSAS:n sivujen kautta, tai suoraan sähköpostilla ksas(a)aqua-web.org, nyt kun sain nuo tunnuksetkin tietooni. ;)

Pakko kait tässä on tunnustaa että lupauduin KSAS:n puheenjohtajaksi joskus tuossa keväällä, kun edellinen puheenjohtaja halusi irrottautua tehtävästään lopullisesti.

PS. Saa tietysti tuonne Parrattoman osoitteeseenkin laittaa spostia.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Viestit: 122
Liittynyt: 18:59, 28.10.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Pieni lisäys vielä tuohon mun edelliseen viestiin. Mun mies on myös kiinnostunu tulemaan mukaan toimintaan. [;)]
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Kaizu kirjoitti:Tämähän alkaa näyttämään jo ihan mukavalle, täytyy ilmeisesti yrittää tosissaan saada homma ainakin jotenkin käyntiin ennenkuin innostus hiipuu.

Yhteyttä saa myös KSAS:n sivujen kautta, tai suoraan sähköpostilla ksas(a)aqua-web.org, nyt kun sain nuo tunnuksetkin tietooni. ;)

Pakko kait tässä on tunnustaa että lupauduin KSAS:n puheenjohtajaksi joskus tuossa keväällä, kun edellinen puheenjohtaja halusi irrottautua tehtävästään lopullisesti.

PS. Saa tietysti tuonne Parrattoman osoitteeseenkin laittaa spostia.
Tosi kivalta kuulostaa! Ja pankaa toki postit tuonne olevaan osoitteeseen, turhaa minun tässä väljvouhkana olla, kun meillä kerran on jo puheenjohtajakin olemassa :D .

Tässä minun ehdotuksiani mahdolliseksi toiminnaksi:
- yhteiset keskustelut eri aiheista (kalataudit, kasvien hoito, valaistus, suodatusratkaisut, pohjamateriaalin merkitys...). Keskustelun pohjustaisi joku enemmän tietävä. Jos mahdollisesti ihan guru?
- myyjäisiä, myös yleisölle avoimia (jos saataisiin hyvin järjestettyä, myös muut syrjäseutujen (Lieksa, Joensuu) yhdistykset voisivat kiinnostua.)
- jonkinlaista yhteistoimintaa jonkin akvaarioliikkeen kanssa? (millaista...?)
- retket esim. toisten seurojen tapahtumiin, Merimaailmaan tm.
- "askartelu"iltoja, esim. kasviratkaisut, taustat, suodatinratkaisut, hillarihommelit jne...

... jotain tällaista tuli noin lonkalta mieleen heti su aamuna ennen kahvia.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Piitulainen
Member
Member
Viestit: 406
Liittynyt: 14:29, 24.07.2002

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Nyt täytyy sitten muistaa että kaikenlainen seuratoiminta yleensä vaatii rahaa. Jäsenmaksut eivät riitä. Hesen altaista on saatu kivasti rahaa mutta niiden hoitaminen ei kiinnosta ketään sitten kun pitäisi ihan oikeasti nostaa se perse sohvalta ylös ja toimia.
Allasta hoitaa tällä hetkellä puheenjohtaja vaimonsa kanssa sekä varapuheenjohtaja. Kauanko mahtavat vielä jaksaa?

Olisi todella hieno asia jos seuramme saisi uusia innokkaita jäseniä mutta se innokkuus pitää näkyä myös näissä ns. vähemmän hohdokkaissa töissä.

Siksi mielestäni ennen kuin uudet innokkaat jäsenet alkavat sen enempää suunnitella yhtään mitään toimintaa, pitäisi suunnitella Hesen altaiden hoitovuorot. Turha kuvitella että nämä samat työjuhdat jatkavat keskenään altaiden hoitoa ja muu jäsenistö sitten tuhlaa niitä rahoja laittamatta itse ns. tikkua ristiin.

Tämä on niin pieni seura että kaikkien pitää osallistua jotta homma pyörii kunnolla.


Terveisin rahastonhoitaja, hallituksen jäsen.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Kiitos vain "kannustuksesta". Mihinkähän kaikkeen sitä rahaa menee, kun sitä niin erikoisen paljon uppoaa? Kokouspalkkioihin?

Kokemusta on minullakin sekä sihteerin että rahastonhoitajan toimista yhdistyksessä, jossa ym. luettelemaani toimintaa (tosin ei akvaarioon liittyvää) saatiin järjestettyä ihan jäsenmaksurahoituksella. (Huom. ko. ry toimii edelleenkin, vuosia alkaa olla toiminnalla 70)Ilmeisesti olen aivan väärällä asialla nyt, jos akvaarionseuran pyörittäminen onkin noin hirvittävän kallista.

Vetäydyn siis tästä keskustelusta ihan suosiolla.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Ongelmahan on se normaali: Jos ei ole toimintaa, ei tule uusia jäseniä ja jos ei tule uusia jäseniä, ei ole toimintaakaan.

Sanoisin että lähtökohdat seuran aktivoimiseksi uudelleen ovat nyt paljon paremmat, kuin mitkä ne olivat lähdettäessä liikkeelle täysin nollilta, eli itse ainakin olen valmis yrittämään vielä kerran.

Aiemmin ongelmaksi taisi muodostua se, että joka kuukautiseen kokoukseen ei enää keksitty aiheita ja osanottajamäärät hupenivat olemattomiin. Sitten ne jotka sitä sisältöä yrittivät kokouksiin tuottaa, eivät enää jaksaneet ja homma kuihtui. Olisiko kenties järkevämpi yrittää järjestää kokous/muu tapaaminen vain silloin kun siihen on oikeasti jotain sisältöä? Mutta miten uudet jäsenet sitten tietävät milloin tuo kokous on, ellei siitä tiedota jotenkin... Itse olisin kuitenkin ennemmin tuollaisen hieman enemmän vapauksia antavan muodon kannalla, kuin säännöllisen tapaamisen. Ehdotukset seuraavaa tapaamista varten voisi sitten vaikka käydä läpi ihan sähköpostilistan tai keskustelupalstan kautta.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
tomduud
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 08:53, 10.05.2004
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tomduud »

Hei,

Täälläkin olisi kaksi aloittelijaa Siilinjärveltä kiinnostunut tulemaan mukaan seuran kokouksiin/tapahtumiin. Kaizu:n esittämä malli (tapaamisia yms. silloin kun asiaa oikeasti on + säköpostilistat tms) vaikuttaa erittäin hyvältä.

Tällä hetkellä aika valittettavasti ei riitä ns. seuratoiminnan pyörittämiseen osallistumiseen, mutta mahdollista tämä tosin jatkossa on.

t: Mikko P.
Piitulainen
Member
Member
Viestit: 406
Liittynyt: 14:29, 24.07.2002

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Kokouspalkkioita ei ole maksettu. Enkä käsittääkseni sanonut että rahaa mihinkään mitenkään erikoisen paljon uppoaisi tai että akvaarioseuran pyörittäminen olisi hirvittävän kallista.

Toin esille sen tosiasian että seura tienaa hoitamalla Hesen allasta ja on mielestäni väärin että hoito on "kaatunut" yksien ja samojen henkilöiden kontolle.

Siksi JOS seuran toimintaa nyt herätellään uudelleen henkiin (mikä olisi hieno asia) niin mielestäni pitää sopia Hesen altaiden hoitovuorot.

Nuo Parrattoman monnin esittämän ideat yhteiseksi toiminnaksi ovat ihan ok, niitä ei vaan näin pienessä seurassa jäsenmaksuilla kateta mitenkään.
Betula
Member
Member
Viestit: 405
Liittynyt: 17:44, 25.01.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Betula »

Mulle riittäisivät toiminnaksi nuo yhteiset keskustelut ilman gurujakin - ihan vain kuullakseni, miten muut ovat erilaisia asioita ratkaisseet.

Näin aloittelijana kiinnostaisi sellainenkin ilta, missä saisi sisustusvinkkejä akvaarioon samalla tavoin kuin täällä AW:ssäkin; voisi tuoda kuvia altaistaan ja saada kommentteja.

Epäsäännöllisistä tapaamisista tiedottamiseen riittäisi varmaan ilmoitukset täällä ja paikallisissa akvaarioliikkeissä (ja jos ilmoitus olisi jossain printattavissa, niin mikä estää innokkaita levittämästä sitä muuallekin niin konkreettisessa kuin virtuaalimaailmassakin).

Ihan pienesti voisi minusta aloittaa. Jos innostusta riittää, niin kyllä se siitä lähtee kasvamaan.
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Viestit: 122
Liittynyt: 18:59, 28.10.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Nyt ois kiva päästä Kuopion Akvaarioseuran jäseneksi, kun on akvan onnellinen omistaja. :mrgreen: Eli missä mennään tällä hetkellä? Onko toiminta alkamassa jossain vaiheessa?
92 litrainen akva ja ihana mies
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”