www.coralaquarium.com [Tamperelainen akvaarioliike]

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

www.coralaquarium.com [Tamperelainen akvaarioliike]

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Tamperelainen akvaariokauppa Coral Aquarium on avannut nettisivunsa..
Sinne vaan tutustumaan. www.coralaquarium.com :D

Huutokauppaan liittyen:
Coral Aquariumin nettisivut kirjoitti:Mikäli on kiinnostusta TAS:n suurhuutokauppapäivänä 16.10.2005, että liike olisi auki, niin voi siitä sopia soittamalla liikkeeseen.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 13:16, 16.01.2004
Paikkakunta: lappeen Ranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Ihan hienot sivut, yksi kirjoitusvirhe taitaa olla etusivulla ;).

Mutta suurempaan ongelmaan, ainakin itselläni mozilla firefox tahmaa sivujen kanssa _ihan hemmetisti_, saa koko selaimen ja samalla koneen melko solmuun. Jäi selaaminen siihen. Itse asiassa pyysin toisenkin mozillakäyttäjän testaamaan ja sama ongelma ilmeni.

Internet Explorerillä ei tätä ongelmaa ole.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Firefoxilla myös katselin sivuja.
Kivan näköiset!
Navigointinapeista häipyy aina välillä kuvat, ainakin "Leasing" ja "Tarjouksia!" korvautuvat välillä punaisella ruksilla.
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1081
Liittynyt: 07:19, 09.06.2004
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Mozilla 1.7.5 sivut näkyivät kuten pitikin, ei virheitä toiminnassa. Kalalista on mukava, kunhan se pidetään ajantasalla.
Ahvenainen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 19:03, 08.10.2005
Paikkakunta: Vuorentausta/TAS

Viesti Kirjoittaja Ahvenainen »

Minulla pelittää mainiosti ihan tavallisen IE:n kanssa:-)

Kivat sivut ja puodista saa hyvää palvelua, vaikka puhelimitse. Sen koin omakohtaisesti eilen kun jo kolmatta kertaa tunnin sisällä soitin samaa asiaa...edelleen palvelivat hyvin!

Ja se "vanhempi herra" osoitti altaan melko tietämättömille ostajille ammattitaitonsa.

Suosittelen!
Mikä ei tapa se vahvistaa.
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 12:04, 07.07.2002
Paikkakunta: Susiraja, SAS ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Muuten hienot sivut, mutta tavalliseen taulukkotaittotapaan hassun näköiset isolla näytöllä ja myös tarpeettoman hankalat selattavat, kun vierityspalkki on jo etusivulla.

Kuva
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Näkee että on Frontpagella tehty, joten ei yhteensopiva kuin IE:n kanssa. Saa jäädä osaltani enempää selaamatta.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-anne-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 11:31, 25.04.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -anne- »

Samaa mieltä edellisen kanssa. Lisäksi layot on mielestäni turhan raskas. Miksi noin paljon tummia värejä? Kalalista on erinomainen, toivottavasti pysyy ajantasalla.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Ihan hienot sivut. Päivitystä vaan kehiin usein.
Mutta tuskimpa mun tarvitsee alkaa noita selaileen hirmu usein, kun kauppa sijaitsee kivenheiton päästä kotoota. :mrgreen:
Demi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 189
Liittynyt: 08:54, 04.05.2004
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Demi »

Hih, huomatkaa yläpalkissa ja pleko_88 aloitussivuilla olevat kiekkokaksoset 8-)
AMS
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 05:29, 14.07.2003
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja AMS »

Tpip kirjoitti: Mutta suurempaan ongelmaan, ainakin itselläni mozilla firefox tahmaa sivujen kanssa _ihan hemmetisti_, saa koko selaimen ja samalla koneen melko solmuun. Jäi selaaminen siihen. Itse asiassa pyysin toisenkin mozillakäyttäjän testaamaan ja sama ongelma ilmeni.

Internet Explorerillä ei tätä ongelmaa ole.
Koitas päivittää Java plugin (tms) kuntoon niin sitten saattaapi taas toimia.
People that are really very weird can get into sensitive positions and have a tremendous impact on history.
-George W. Bush-
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Netscapella näkyy hyvin..
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

FrontPage on siitä ikävä, että se tunkee vaikka mitä lisää koodiin, joka tahmaa.. Joskus itse käytin FP:n editoriosuutta, en koskaan osannut/opetellyut käyttämään itse ohjelmaa, koska editorissakin sai kaiken tehtyä käsin itsekin ;) Tosin en maksaisi ohjelmasta penn.. senttiäkään, koska on niin surkea.

Mutta kyllä silläkin saa jotain aikaiseksi. Ihan hyvät sivuthan nuo ovat, mutta tosiaan "litistyneet" pystysuunnassa eli sivuille rohkeasti vain korkeutta lisää. Alimmainen vierityspalkki pois, täysin turha elementti.

Hymiöt pois yritysten sivuilta! Kotisivuille ne käy, muttei yritysten. Ei anna kovin uskottavaa kuvaa...

Toisen yrityksen "reaaliaikainen kalalista" kärsii reaaliajanpuutteesta ja siksi on ylipäätänsäkin tökeröä ilmoittaa kalalistaa, joka ei pidä miltään osin paikkaansa. Jos tällaisia listoja laittaa, niin niitä on syytä päivittää sitten lähes päivittäin, jotta tilanne vastaa edes miltään osin paikkaansa. Joten listalle kalat ja sitten, kun asiakas ostaa niin tukkimiehenmerkintöjä paperitäyteen, jotta lista pitää paikkansa jatkossakin. Muutaman kalan "varmuuskerroin" kannattaa aina pitää... Ja silloin tällöin tarkastaa altaankin puolelta tilann, että tilastot pitävät paikkaansa ;)

Mutta mukavaa, että noita yhä useampi liike pistää nettisivut pystyyn, niitä kun onkin kaipaillut. Onnea vaan sivuston ylläpitämiseen ja päivittämiseen!
Lii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 18:43, 21.11.2004
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Lii »

Ihan kelvolliset sivut, ulkoasu miellyttää ainakin minua. Varsin tyylikkäitä kalakuvia yläpalkissa.

Itse tosin käyttäisin ilmaisua "avoinna" (vrt. "auki") ja Aleksanterinkadun voisi kirjoittaa isolla. VilleJ:n kanssa samaa mieltä hymiöistä.
Tevi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 23:21, 26.01.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tevi »

... ja yhteystiedot sivulla näyttää olevan sähköpostiosoite väärin
Tero
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Coral Aquarium kiittää palautteesta!

Tuota jos voisitte niin yrittäkää ilmoittaa noista toiminnallisista bugeista mahdollisimman tarkasti.. Osaa sitten etsiä mahdollista vikaa sivuista.

Itselläni toimivat sekä IE:llä, että Firefoxilla moitteettomasti. Mitään ylimääräistä ei tullut eikä jäänyt tulematta.

Tpip: Olen amatöörinä kommentoimassa, mutta tuo koneen solmuun meneminen.. Minkälainen netti? Josko tuli kerralla muiden ohjelminen päällä olemisen lisäksi liikaa kuormaa. Taitavat olla aika raskaat nuo meinaan sivut..
Voisitko tarkentaa tuota solmuun menemistä mitenkään? :)

Kirjoitusvirheitä ja ulkoasuvirheitä (kokoa) korjailtiin. Seuraavaksi taidan pistää tuonne kyselyn kuinka suuria näyttöjä ihmisillä nykyään keksimäärin on...
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Tigeri
Member
Member
Viestit: 432
Liittynyt: 20:02, 03.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Ei minkäänlaisia ongelmia tullut vastaan Firefoxilla kun kertaalleen selasin sivuston läpi. Käytössäni viimeisimmällä päivityksellä oleva firefox Windows käyttöjärjestelmälle.
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 13:16, 16.01.2004
Paikkakunta: lappeen Ranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

pleko_88 kirjoitti: Tpip: Olen amatöörinä kommentoimassa, mutta tuo koneen solmuun meneminen.. Minkälainen netti? Josko tuli kerralla muiden ohjelminen päällä olemisen lisäksi liikaa kuormaa. Taitavat olla aika raskaat nuo meinaan sivut..
Voisitko tarkentaa tuota solmuun menemistä mitenkään? :)
11Mbit WLAN, 2.2GHz 512 ddr ram. Ei pitäisi olla koneen tehoista tahi netin tukkoisuudesta kiinni varsinkin kun samaan aikaan IE:llä toimii täysin moitteetta.

Asentelen noita eri Javajudeemia koneelle ja koitan saada toimimaan. Solmuun menemisestä sen verran että jumittaa Firefoxin (ja samalla sitten koneen) aina hetkeksi kun jotain klikkaa.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: www.coralaquarium.com [Tamperelainen akvaarioliike]

Viesti Kirjoittaja dsl »

pleko_88 kirjoitti:Tamperelainen akvaariokauppa Coral Aquarium on avannut nettisivunsa..
Olivatpa uskomattoman huonot. Miksi otsikot pitää tehdä jollain flashilla tai muulla paskeella, kun voisi yhtä hyvin käyttää ihan webin (html-kielen) normaaleja otsikkoja. Kauniista graafisesta ulkoasusta huolimatta sisältö sivusto on toteutettu varsin huonosti. Se on sitä valitettavan samaa Optimized to be only viewed with IE kuraa, jota webbi on täynnään muutenkin.
AMS kirjoitti:Koitas päivittää Java plugin (tms) kuntoon niin sitten saattaapi taas toimia.
Kyllä oikeampi tapa olis se, että koitettais tehdä ihan kunnolla ne sivut, ilman turhaa flashin tai muiden applettien käyttöä.

Mutta minkäs teet. Ahne maailma ei halua maksaa osaamisesta, vaan mahdollisimman halvalla kaikki-tänne-mulle-heti ja sitten webixiä tekevät teinix-kooderit...
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
einars
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 20:45, 14.10.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: www.coralaquarium.com [Tamperelainen akvaarioliike]

Viesti Kirjoittaja einars »

dsl kirjoitti:Mutta minkäs teet. Ahne maailma ei halua maksaa osaamisesta, vaan mahdollisimman halvalla kaikki-tänne-mulle-heti ja sitten webixiä tekevät teinix-kooderit...
Onneksi joku sanoi tämän! Yhdyn edelliseen puhujaan täysin!
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 364
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Safarilla sivut toimivat varsin nätisti ei nitkumista, itse tykkään tuosta tummasta ulkoasusta mikään gbrs/puhelin ystävällinen tuo sivu ei ole (kuten ei moni muukaan) mutta tietokoneella näytti hyvältä.. :D

Sen sijaan itse liike pysyy edelleen mustallalistalla.. Siitä olen samaa meiltä että henkilökunta on kyllä ihan kivaa, mutta aikataulut/toimitukset kusevat ja esim. korjauksen laadun nyt tuntien en enää altaita noiden hyppysiin antaisi. :twisted:
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

No, tuo Coral Aquarium -otsikkobanneri on upea, hienosti tehty. Värit ovat muutenkin kivat, itse muuttaisin tuon harmaan pohjan sinertäväksi yhtä vaaleaksi, mutta se on jo sitten ihan henkilökohtaisia mieltymyksiä ja ei vaikuta sivun toimivuuteen mitenkään. Graafisesti miellyttävät ja komeat kuitenkin, mutta sitten se muu toteutus on WYSIWYG -sivunteko-ohjelman näköistä.

Vierityspalkit syövät tuota söpöä vaikutelmaa, sivupalkit myös vaihtelevat leveydeltään riippuen siitä onko itse sisätekstissä tarvetta vierityspalkeille vai ei. Itseäni se sivun sisuksissa oleva vierityspalkki häiritsee myös siksi, että sitä en saa rullattua suoraan hiirelläni ilman, että kosken siihen palkkiin, mieluiten rullaisin koko sivua kuin vain yhtä osaa sivusta. Ilmeisesti noita otsikoita on muutettu ja ne eivät enää ole jollakin kikkareella tehdyt kun nyt illalla ei enää pieneksi hetkeksi välkähdä tyhjää otsikkopalkin kohdalle jotain niitä klikatessa, kiitos kovasti siitä.

Sanoisin, että sivut täyttävät tällä hetkellä tarkoituksensa, kaikki tarvittava löytyy helposti, toimivat ihan kivasti uudella Firefoxillani, eivät näytä ihan hirveiltä omalla näytölläni ja ovat melko kauniit. Jos sivujen tekijä ei ole vielä hirmuisen kokenut ja käyttää vielä sen takia sivunteko-ohjelmia, niin lisää plussaa hyvästä yrityksestä. Sellaisilla ohjelmilla kun on kuulemma aika vaikea tehdä muuten kuin IE:llä toimivaa kikkaretta joka on täynnänsä epävalidia koodia. Mutta kun pohja on nyt valmis, niin tuosta onkin helppo lähteä yksinkertaistamaan rakennetta.
RoopeB
Akvaariokuvaaja 2005
Akvaariokuvaaja 2005
Viestit: 708
Liittynyt: 21:54, 21.07.2002
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja RoopeB »

Pleko_88: Ihan kelvolliset sivut ja täyttävät kyllä erinomaisesti asiansa. Mitä tulee ulkoasuihin, muotoiluihin jne. niistä jokaisella on aina oma mielipiteensä sanottavana ja on helppo murskata hyväkin tekele pelkillä mielipiteillä päreiksi. Kommenteista ei sinun tekijänä kannata masentua. Joidenkin mielestä ulkoasu on ihan pe#"@stä kun taas toisen silmää sivujen ulkoasu hivelee. Teknisillekään ongelmille tai pienille bugeille ei myöskään kannata antaa liikaa painoa, niitä aina on ja niitä sivuille jää. On hyvä testata sivut muutamalla yleisimmällä selaimella ja resoluutiolla, mutta aina löytyy ympäristöjä jossa jokin bugaa.

Jokaisella on kommenttinsa ja mielipiteensä - näin tuleekin olla. Silti ei jokaisen toiveen ja kommentin perään kannata välttämättä lähteä juoksemaan.

On hankalaa miellyttää kaikkia, se on koettu fakta :roll:
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1081
Liittynyt: 07:19, 09.06.2004
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Silloin kun minä kävin kouluja, ei tietokonekielet ja koodaus kuuluneet lukujärjestykseen. Onko nykyään näin? Itse en ole viitsinyt moisia opetella kun ilmankin on pärjätty. Myös esim. Satun Akvaario - sivusto on tehty täysin WYSIWYG ohjelmalla, koska kumpaakaan meistä ei voisi html vähempää kiinnostaa. Päivitettävyys voisi olla helpompaa jos kaikki olisi notepadilla kasattua?
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

RoopeB kirjoitti:Teknisillekään ongelmille tai pienille bugeille ei myöskään kannata antaa liikaa painoa, niitä aina on ja niitä sivuille jää. On hyvä testata sivut muutamalla yleisimmällä selaimella ja resoluutiolla, mutta aina löytyy ympäristöjä jossa jokin bugaa.
Väärin. Kannattaa ensin validoida se sivu vaikkapa http://validator.w3.org/check?uri=referer palvelulla. Tämän jälkeen vielä varmistaa yleisimmillä selaimilla, että rendautuu ok. Standardin noudattaminen on ainoa tapa saada aikaan vähääkään kaikissa toimivaa mutta kuitenkin hyvännäköistä. Resoluutioilla kannattaa testata, mutta lähtökohtaisesti jo suunnitellessa olisi hyvä tehdä leiskasta skaalautuva ja anaa lukijan itse päätää, minkä leveytisellä tykkää lukea.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”