Äkäinen Herra Taistelukala - siirränkö kalaostoksia vai?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Äkäinen Herra Taistelukala - siirränkö kalaostoksia vai?

Viesti Kirjoittaja viivis »

80l akvaario, jota asustaa 6 helmimonnista, 8 kardinaalitetraa ja Herra Taistelukala. Taistiksesta on tullut kamalan äkäinen ihan viime päivinä :(. Sunnuntaina ostin tetrat ja kaikki meni hyvin.. kunnes.. nyt pari päivää ihan työkseen ajellut kaikkia (etenkin monnisia) takaa kiduskannet levällään.. ja vaikka annan ensin pintaruoan ja odotan, napsii hän vähäsen sieltä ja hyökkää monnien ruoka-apajalle syöden kaikki itse. Ja masu on sen näköinen, että on kuuden kalan ruoka masussa.

Uskallanko ensi viikolla hankkia uusia kaloja - mahtuuko tuonne vielä? Ja jos mahtuu.. olen kahden vaiheilla.. lisää tetroja vaiko pieni parvi viisiraitabarbeja.. vaiko Herralle leidejä?

Neuvoista kiitollisena -V-
mariana
Senior Member
Senior Member
Viestit: 855
Liittynyt: 00:57, 22.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mariana »

Mun mielestä tuo alkaa olla jo aika täysi, jos sinne jotain lisää hommaat niin kasvata kardinaalitetrojen parvea muutamalla yksilöllä.
Enpä osaa sanoa mitä tehdä tuon taistelukalan kanssa, kannattaa nyt seurailla jatkuuko meno samanlaisena. Jos jatkuu niin kannattaa harkita sen poistamista akvaariosta.
Vaka
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 19:09, 22.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vaka »

Mulla oli sama ongelma taistokoiraan kanssa (tosin se jahtasi kardinaalitetroja ja inkkareita). Ei siinä muu auttanut kuin eristäminen ja oman akvaarion kypsyttäminen taistolle, kun en halunnut, että tetrat stressaantuvat taiston uhittelusta jne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”