Onko kenelläkään teistä sateenkaarikaloja?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Mun sateenkaaret on kutenu!! 8O 8O

Siis oikeesti! Eihän kudun pitäis menestyä seura-akvaariossa, mutta siellä uiskenteli ihan pikkupikkuriikkinen kalanpoikanen! Ainoita keski/pintaveden kaloja on sateenkaaret ja yksi rihmakala, joten ehdokkaita ei montaa ole. Eri asia sitten, onko vaava sini, kelta- vai neonsattari... ja selviääköhän se akvan omilla bakteereilla tahi mömmöliineillä vai mitä se syö...pois en sitä ota koska sitten tapan sen varmasti... 8O
-Chyental-
samppa1972
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 21:16, 17.10.2005

sateenkaarikala

Viesti Kirjoittaja samppa1972 »

Hei

Minulla oli aluksi 5 purppurasateenkaarikalaa ja sain ne kutemaan,joten niitä on ollut minulla yhteensä 40.Sain kaikki poikaset aikuiskokoon hyvällä hoidolla.Myin puolet niistä akvaarioliikkeeseen jotka olivat lähes kaikki koiraita.Jätin tarkoituksella itselleni suurimman osan naaraita juuri sen takia,että koiraat ahdistavat naaraita niin kovasti että ne eivät ehkä kestäisi sitä jollei niitä olisi useampia.Rihmakalat eivät sitten minulla ainakaan tule purppuroiden kanssa toimeen.
samppa1972
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 21:16, 17.10.2005

purppurat

Viesti Kirjoittaja samppa1972 »

Hei
Minulla on purppurasateenkaarikaloja 20 kpl.Näistä suurin osa on jälkeläisiä ekoista purppuroista.Nuo vesiarvot ei todellakaan ole ongelmasi purppuroiden hankinnassa kun vaan huolehdit akvaariovedestäsi,niinkuin tuossa edellä mainittiin.Aliksille tereveisiä,että sain kaikki noin 40 sateenkaarikalaa hengissä aikuisiksi ja myin niistä suuren osan pois,jottei altaani täyty liiaksi.Eli nyt minulla on 17 naarasta ja 3 uros purppurasateenkaarikalaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”