Uudesta kauppapalstakäytännöstä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ilmoitukset on hävinneet jo sivulle x, ja sen kyllä huomaa yhteydenottojen vähyydestäkin. Ennen sai ostettua ja myytyä tavaraa huomattavasti helpommin ja nopsemmin.
Sama vika rahikaisella.Yhteydenotot vähentyneet huomattavasti.
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
JEM
Junior Member
Junior Member
Viestit: 148
Liittynyt: 22:21, 15.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja JEM »

En ole minäkään kovin tyytyväinen uudistukseen. Ehkä tämä systeemi toimisi hyvin, jos kauppapalstaa käyttäisivät vain aktiiviset käyttäjät jotka tuntevat säännöt ja osaavat esim. käyttää hakua löytääkseen itseään kiinnostavat ilmoitukset vanhojen joukosta. Luulisin kuitenkin, että täällä käy myös paljon satunnaisia vierailijoita etsimässä esim. käytettyä akvaariota, eivätkä he välttämättä huomaa tai osaa käyttää hakutoimintoa. Silloin jossain sivun 101 perukoilla lojuvat ilmoitukset jäävät helposti huomaamatta.

Kieltämättä on todella ärsyttävää kun jotkut upittelevat ilmoitustaan päivittäin, mutta ei tämäkään systeemi minusta oikein toimi. Tällä tyylillä ilmoitukset tippuvat liian nopeasti, koska myyntipalstalle tulee niin paljon viestejä päivittäin. Varsinkin kun jotkut laittavat joka ikiselle tavaralle oman myynti-ilmoituksen, niin vähemmästäkin kauppapalsta täyttyy ja ilmoitukset tippuvat. Pari päivää sitten kun kävin myydään-palstaa vilkaisemassa, niin eräänkin käyttäjän ilmoituksia oli kahdella ensimmäisellä sivulla yhteensä 11 kpl :roll:
~ 520 litraa ~
akyttala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 538
Liittynyt: 17:28, 15.06.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Nyt näkyy jo tulevan pari päivää sitten olleita ilmoituksia uudelleen..En viitti olla kumminkaan niin ilkeä, että painaisin "Ilmoita" namiskaa.
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

akyttala kirjoitti:Nyt näkyy jo tulevan pari päivää sitten olleita ilmoituksia uudelleen..En viitti olla kumminkaan niin ilkeä, että painaisin "Ilmoita" namiskaa.
Mutta minä olin. :twisted: Ei kyllä tuu tavaksi, pahoittelen.
Hara
Member
Member
Viestit: 347
Liittynyt: 00:37, 19.08.2001
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja Hara »

Itse olen tyytyväinen uudistukseen, en tosin vähään aikaan ole myynyt mitään. Mutta itse kyllä jaksan selata kymmeniä sivuja taaksepäin ja poimia kiinnostavat ilmoitukset, aiemmin on ******nut kun tuntuu että heti kun ilmoitus on ekalta sivulta kadonnut niin "upsista" parhaimmissa tapauksissa parikin kertaa päivässä on ilmoitusta nostettu.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Muuten, tuli mieleen eräs kysymys (ei liity varsinaisesti tähän köydenvetoon)
Miksi tuolla merivesipuolella on myynti-ilmoituksia ja saako niissä sitten käydä keskustelua?? 8O Ihan vaan uteliaisuutta olisi mukava tietää perustelut,jos siellä se kysely ja keskustelu on sallittua "myynti-ilmoissa" :P
(esim. http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=49111)

Ei sillä, minulle ihan sama, mutta jos laitan "Lammikko-osioon" aiheeksi:

M: Suihkulähdepumppu &uv-yksikkö, niin siirretäänkö se "Myydään-osioon"?

Nimimerkki: Samat säännöt kaikille [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

jartzu65 kirjoitti:Miksi tuolla merivesipuolella on myynti-ilmoituksia ja saako niissä sitten käydä keskustelua?? 8O Ihan vaan uteliaisuutta olisi mukava tietää perustelut,jos siellä se kysely ja keskustelu on sallittua "myynti-ilmoissa" :P
Johtuu siitä että 99% merivetisistä eivät lue kuin merivesiryhmää. Sulkeutunutta ja kieroa porukkaa kun ovat...
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Ei uskalla laittaa sitä pumppuilmoitusta! :P Laita, laita! :mrgreen:
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

MKL kirjoitti:Jos näyttää siltä, että myynti-ilmoitus lipsahtaa monen sivun taakse, mikä estää laittamasta linkkiä suoraan ao ilmoitukseen tuonne allekirjoitukseen ja samalla pienen vihjeen, että myynnissä olisi?
Tuota mietinkin että eikö kukaan tuota keksi. Itse olen välillä laittanut allekirjoitukseen linkin myynti-ilmoitukseeni yms. ja olen bongaillut aina joskus samanlaisia allekirjoituksia muillakin.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Sam Salonen kirjoitti:
jartzu65 kirjoitti:Miksi tuolla merivesipuolella on myynti-ilmoituksia ja saako niissä sitten käydä keskustelua?? 8O Ihan vaan uteliaisuutta olisi mukava tietää perustelut,jos siellä se kysely ja keskustelu on sallittua "myynti-ilmoissa" :P
Johtuu siitä että 99% merivetisistä eivät lue kuin merivesiryhmää. Sulkeutunutta ja kieroa porukkaa kun ovat...
Mutta toisaalta tämän uuden kauppapalsta-käytännön myötä mielestäni makeavetiset asetetaan eri asemaan. Meriveden puolellahan tuo "Upittelu" onnistuu.

Tiedän toki että suolavetisiä on prosentuaalisesti paljon vähemmän ja tekniikan/elävän myynti on hankalampaa sen myötä? Mutta minun mielestäni makeanveden paketteja ym. on ihan yhtä vaikeaa joskus kaupitella.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SonjaSelena
Member
Member
Viestit: 428
Liittynyt: 23:42, 21.10.2004
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

JEM kirjoitti: Varsinkin kun jotkut laittavat joka ikiselle tavaralle oman myynti-ilmoituksen, niin vähemmästäkin kauppapalsta täyttyy ja ilmoitukset tippuvat. Pari päivää sitten kun kävin myydään-palstaa vilkaisemassa, niin eräänkin käyttäjän ilmoituksia oli kahdella ensimmäisellä sivulla yhteensä 11 kpl :roll:
Minä pyörittelin päätäni ihan samalle asialle. En tiedä, mitä mieltä muut ovat asiasta, mutta minä en ollut erityisen riemastunut siitä, että yksi ihminen valtaa sitten erillisiää ilmoituksillaan koko palstan, kun kuitenkin kaikki olisi voinut ilmoittaa yhdessä ilmoituksessakin.. Minusta tuo on jopa ehkä pahempaa kuin se, että upitellaan kerran päivässä. Siinä kuitenkin kaikilla oli yhtäläiset mahdollisuudet 'kilpailla'.
Yrittäkää ymmärtää yli-innokkuutta, jotkut meistä elävät hukattuja vuosiaan.
jossuliini
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 20:19, 09.05.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja jossuliini »

jartzu65 kirjoitti:Mutta toisaalta tämän uuden kauppapalsta-käytännön myötä mielestäni makeavetiset asetetaan eri asemaan. Meriveden puolellahan tuo "Upittelu" onnistuu.
Totta, mutta kenen tappioksi, sepä riippuukin miltä kantilta katsoo. Minä esimerkiksi tykkään siitä, että myynti- ym. ilmoitukset ovat omalla alueellaan, eivätkä kaikkien muiden eri aiheiden seassa. Se on plussana enemmän kuin se miinus, ettei omaa ilmoitusta saa upitella.

Tuo SonjaSelenan ja JEM:n huomaama asia sai minutkin ärsyyntymään. Voisiko asian yrittää hoitaa jotenkin? Vaikka niin, että kultakin käyttäjältä kussakin myyntiosiossa saisi olla vain yksi ilmoitus, jota olisi sitten pakkokin muuttaa jos artikkeli loppuu tai tulee uutta myytävää tmv. Sitten muokatessa tuo ilmoitus nousisi taas ylös. (Nyt samassa tuli jo useampi mutta mieleen, kyllähän tällaistakin tapaa voi käyttää väärin muokkaamalla jatkuvasti ilmoitustaan ja toisaalta otsikoista tulee hyvin hankalasti muotoiltavia, jos on monta tavaraa kaupan.)

No jaa, hankalaa. Kokeillaan toki vielä ennenkuin valitetaan :). Itse olen ollut ihan tyytyväinen.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minä olen löytänyt haulla etsimäni kyllä, vaikka olisi siellä sivulla 999. Ei varmaan mahdotonta muillekaan, kun kerran tämmöiseltä mammaltakin onnistuu. Ja periaatteesta: jos samaa ilmoitusta on siellä 11 kertaa, ei ko. tyypin kanssa viitsi ruveta kauppaa tekemään. Eli yksi ilmoitus kyllä riittää, jos on totinen :P ostaja, ilmo kyllä löytyy.

Hyvä ja siisti käytäntö minusta!
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 633
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja totoro »

Mitä jos kehitettäisiin tuon ilmoita-napin tyyppinen juttu, jonka nimi olisi nosta? Tuo myynti-palstan jako kuulostaa aika hyvältä, etenkin kun nykyään myyntipalstalla tulee ties mitä myytävää (esim. kuntopyörä :roll:) vastaan. Tai jos niille ei-akvaarioihin liittyville myytäville tehtäisiin oma lokero (muut)? Ja päteekö tuo nostokielto ainoastaan myyntipalstojen ilmoituksiin vai kaikkiin viesteihin?
arto_m
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 12:59, 23.06.2004
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja arto_m »

Pistänpäs minäkin mielipiteeni, kun viime aikoina on tullut tuota myyntipalstaa kytättyä paljon.

Muutos on hyvä. Aikaisemmin oli liikaa "uppista"-viestejä.

Akvaarioihin liittymättömät ilmoitukset joutaisi poistaa. En tiedä, onko asiasta aikaisemmin keskusteltu, mutta mielestäni kuntopyörän myynti ei kuulu akvaario-palstalle. Jo myyjänkin kannalta on mielestäni huono idea tarjota kuntopyörää täällä. Eiköhän se menisi paremmin kaupaksi jossain kuntoilu-palstalla.

Myyntipalstan voisi jakaa:
  • * Kalat
    * Kasvit
    * Altaat
    * Tarvikkeet
    * Kokonaiset paketit (l. toiminnassa olevat altaat kaloineen ja kasveineen)
    * Akvaarioon liittymättömät (jos tämä on pakko olla)
Erikseen tietysti makea- ja merivesipuoli. Jälkimmäinen ei ehkä tarvitsisi jaottelua?

Ainakin minä käytän hakua heti, kun olen ostamassa jotain tiettyä asiaa. Jos taas selailen ilmoja muuten vain, on vain hyväksi, että sieltä puuttuvat ne sadat "up"-viestit.

Kunhan ihmiset vielä oppivat muokkaamaan ilmoituksensa sen jälkeen, kun tavara on mennyt kaupaksi, niin hyvä tulee. Voihan ilmoitukseen lisätä välillä "kalat ovat vielä myynnissä 10.8.2005" -rivin loppuun, jos tavara ei heti mene kaupaksi.

Haku tietysti vaatii sen, että myytävä tavara on kirjoitettu oikein. Rosukääpiöahven voi jäädä myymättä...
Kill
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 22:07, 19.06.2005
Paikkakunta: Somewhere

Viesti Kirjoittaja Kill »

arto_m kiteytti omat ajatukseni varsin loistavasti 8O
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

Kauppapuolen alueet kyllä jaetaan heti, kun ala-alueiden teko tulee mahdolliseksi.

Nyt on myös mahdollista poistaa oma ilmoituksensa kauppapuolelta, kun se ei enää ole ajankohtainen tai tippunut liian alas. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ilmoituksia voisi tällä keinoin entiseen malliin jatkuvasti nostaa, vaan ilmoituksen voi poistaa ja tehdä uuden, kun se on vähintään viikon vanha. Jatkuvasta saman ilmoituksen poistosta ja uudelleenilmoituksesta tulee suoraan varoitus. Sama tietysti mikäli samoja ilmoituksia tehdään jatkuvasti uusia.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Pehis kirjoitti:Nyt on myös mahdollista poistaa oma ilmoituksensa kauppapuolelta, kun se ei enää ole ajankohtainen tai tippunut liian alas.
Huomasin tässä aika nolon mokan itseltäni, liittyen tuohon poistamiseen. Ostin (tai varasin, vielä noutamatta) akvaariojalustan ja kyytejä selvittäessäni tuli eteen 3.:lle osapuolelle jalustan mittojen ilmoittaminen. No, se ilmoitushan oli jo poistettu kun kauppakin oli sovittu. Onneksi kys. myyjä lukee ilmeisesti palstaa usein, kun vastasi YV:ni samana päivänä. Minä kannatan edelleen vanhojen ilmoitusten lukottamista, ja lukotettujen autom. poistoa vaikkapa 6kk jälkeen.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minusta tuntuisi, ihan pieni kutina vain, että tuo nostojen poisjäänti antaa tilaa aremmillekin myyjille ilmoittaa tuotteistaan, kun aggressiivisella ilmoittelulla ei saavuteta hyötyä ja kaikki lmoitukset ovat samalla lähtöviivalla. Minusta on paljon parempi että saadaan enemmän artikkeleita myyntiin vaikka ne sitten olisivatkin useammalla sivulla, kuin että joltain jäisi kokonaan ilmoittamatta siinä pelossa että oma ilmoitus jää nostojen jalkoihin huomaamattomaksi ja nolottaisi ilmoittaakaan ellei tee kehtaa nostella ilmoitustaan kaksi kertaa päivässä.
maspe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 969
Liittynyt: 15:17, 18.08.2003
Paikkakunta: Oulu, Uleåborg

Viesti Kirjoittaja maspe »

Nyt alkaa nuo hyödyt havaita käytännössä. Nyt kun ottaa AW:n viime käynnin jälkeen kirjoitetut viestit niin kauppapalstan ilmoituksia on vain pieni osa, kun vielä pari viikkoa sitten niitä oli noin puolet.

Foorumi on muuttunut todella paljon jäyttäjäystävällisemmäksi. [;)]
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1074
Liittynyt: 12:37, 10.02.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Tuntuu vähän siltä, että ostajalle tuo on mukava systeemi, ja myyjää helpotti huomattavasti tuo viikkoa vanhempien ilmoitusten uusiminen. Ilmoitukseni jättämispäivänä juurakoista kyseeltiin, sitten pariin viikkoon ei mitään (ilmoitus oli jossain sivuilla 9-11) ja nyt kun poistin ja laitoin uudestaan, niin taas puolen tunnin päästä olikin jo pari kantoa varattuna.

Minä en enää valita, sillä myyminen on jälleen mahdollista ja myyntipalsta mukavan siisti. Itseäni ei ole koskaan ne uppista-viestit harmittanut, mutta kyllähän sitä mielellään näkee pikkuisen enemmän vaivaa, jotta myyntipalsta pysyy siistinä. Eli nyt alkavat näkyä jo ne muutoksen hyvätkin puolet. :)
Tike88
Member
Member
Viestit: 266
Liittynyt: 17:42, 02.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

Oman viestin poisto on hyvä homma.
Vielä kannattaisin tuota myyntipalstan jakamista osioihin...helpottaisi huomattavasti jos esim. etsii jotain tiettyä vaikka onhan toki haku olemassa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Tike88 kirjoitti:Vielä kannattaisin tuota myyntipalstan jakamista osioihin...helpottaisi huomattavasti jos esim. etsii jotain tiettyä vaikka onhan toki haku olemassa.
Kuten Pehis kirjoitti:
Kauppapuolen alueet kyllä jaetaan heti, kun ala-alueiden teko tulee mahdolliseksi.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

akyttala kirjoitti:Nyt näkyy jo tulevan pari päivää sitten olleita ilmoituksia uudelleen..En viitti olla kumminkaan niin ilkeä, että painaisin "Ilmoita" namiskaa.
No, eipä siihen sitten kauaa mennytkään :mrgreen:

Joku kertoi akvaariosta ja yhdeksännestä sivusta. Juuri tuota tarkoitin aiemmin kommentoidessani, että ainakaan minä en itse henkilökohtaisesti katso kuin pari ekaa sivua. Yhdeksäs sivu on jo niin kaukana, ettei takuulla tule kuin vahingossa vilkaistua.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mika kirjoitti:
Ilmoitukset on hävinneet jo sivulle x, ja sen kyllä huomaa yhteydenottojen vähyydestäkin. Ennen sai ostettua ja myytyä tavaraa huomattavasti helpommin ja nopsemmin.
Sama vika rahikaisella.Yhteydenotot vähentyneet huomattavasti.
Sama vika myös täällä, yhteydenottoja ja kyselyjä myytävästä tuotteesta tuli niin kauan kun tuote oli sivulla 1 ja 2 mutta kun tippui sivulle 3 niin kukaan ei ollut kiinnostunut. Viikkoa myöhemmin laitoin uuden ilmoituksen ja parin tunnin sisällä tuli taas kyselyjä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”