Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
saram
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 23:30, 02.05.2005
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saram »

Muutama päivä sitten tätini mies juksasi vuoden vanhaa tytärtään. Olin juuri laittanut pohjatabletin partikselle, että näkisivät senkin, ja Mauno siinä mussutteli tablettia. Siinä sitten juteltiin jotakin ja kun katsottiin seuraavan kerran akvaariota niin Maunon paikalla olivat 9 seeprakalaa ottamassa oman osansa tabletista, ja Mauno oli mennyt sulattelemaan johonkin pöheikköön.
Setä siinä sitten että "nyt ne söi monnin!".
Mielipuoli - se puoli joka mielii (:
saram.aamukaste.org
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Asiattomat negatiiviset kommentit annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, en niitä halua muistella. :P

Sen sijaan lapsilta tulee ihania kommentteja, viimeisin oli tyttäreni ystävä, joka ensin pysähtyi parin metrin päähän altaasta ja huokaisi "Onpa se ISO!" (180 l, kyllä mieltä lämmitti :mrgreen: )

Sitten tyttäreni (6v) asiantuntíjana esitteli kaloja, ja kun kaveri sanoi, että miksei ole kultakaloja, tytär siihen "Ne ovat viileämmän veden kaloja, ja mutenkin ne tarvitsevat suuren akvaarion. Niitä pidetään yleensä ihan väärin" (äiti mietti, että hienoa :D , jotain on mennyt päähän!)

Lopulta partikset tulivat esille, ja kaveri kiljaisi riemusta: "Oi miten upeita liskokaloja!" Kun toinen alkoi jyystää etulasia "Ihania nauravia liskokaloja, paljon hienompia kuin kultakalat!"
osteoporoosi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 197
Liittynyt: 19:51, 07.09.2003
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja osteoporoosi »

Itseäni lämmitti kovasti, kun pikkusiskoni kertoi valistaneensa ystäväänsä kultakalojen tarpeista. Oppi mennyt perille..
Inneremont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 608
Liittynyt: 11:48, 24.09.2004
Paikkakunta: Helsinki, HAS/Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Anoppini oli kylässä viikottaisen "siivouksen" aikana... Hän ihasteli puuhaa vierestä ja osoitti aitoa mielenkiintoa. Nostin juurakon irottaakseni siitä levää, partamonni oli juurakon kolossa ja roikkui kiinni vaikka nostin juurakon ilmaan. Heilutin juurakkoa, jolloin partis irotti otteensa.
Anoppi: " 8O "
Jatkoin puhdistusta ja seuraavassakin juurakossa roikkui partamonni kiinni.
Anoppi: "Heeei, tuo monnihan on ihan selvästi seurankipeetä sorttia!"
:mrgreen:
Biotooppiharrastaja
lammaskala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 48
Liittynyt: 12:24, 11.09.2004
Paikkakunta: vantaa

hauskasti sanottua

Viesti Kirjoittaja lammaskala »

mun luona kävi kylässä kaverini 5v pikkusisko.sitten kun se huomas kierteissarvikotilot se huus!"hei kato!noi kalat kuoriutuu" :mrgreen: se siis luuli että kotilot oli mätiä... [;)]
Aqvaristi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 15:17, 06.08.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aqvaristi »

Minä sanoin vähän aikaa sitten äidilleni että "kyllä nuo oskarit on ihania kaloja, harmi kun mun akva on niille liian pieni." Äiti totesi tähän ihan tosissaan: "No anna niille vähemmän ruokaa." Huolestuttavaa... 8O
(akvassa ei ole oskuja)
Lopettanut a-webissä käynnin. Hyvinhyvinhyvin harvoin satunnaisesti vierailen.
Tigeri
Member
Member
Viestit: 432
Liittynyt: 20:02, 03.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Kaverini katseli kasvitonta 700L ahven akvaariotani jonka sisustuksena on pelkästään soraa, kiviä ja kantoja ja kysyi tosissaan että onko tää nyt sitten joku autiomaa-biotooppi :mrgreen:
monni78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 09:00, 04.02.2005

Viesti Kirjoittaja monni78 »

Joo, olen kuullut jo miljoona kertaa nämä ahven ja hauki jutut tuttavilta sekä kalapaisteista, taitaa olla yleinen "vika" ihmisissä moinen...

Minun ukkokultani ei ollut aluksi kovinkaan kiinnostunut akvaariosta tai mistään siihen liittyvästä, mutta minun painostuksestani se hankittiin. Satalitraseen tuli sitten neontetroja, kirsikkabarbeja jne. Yksi päivä oltiin sitten eläinkaupassa hankkimassa lisää kaloja (sain kuin sainkin ukon raahattua mukaani) ja siipan silmiin osui seeprakirjoahvenet. Siinä kotvasen tuijoteltuaan hän tokaisi: "noita voitas ottaa, ne on niin söpöjä"

siis mitäh! sieltä tuli sana jota en ole ukkoni kuullut koskaan sanovan: söpöjä!

No hänen harmikseen sitten selitin, ettei ne ehkä olisi kovin sopivia meidän akvaarioon...

Salaa siis toivon että jossain vaiheessa hankimme isomman akvaarion näille "söpöläisille"! :D
Anzku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 17:16, 29.07.2003
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Anzku »

Olen tainnut jossain vaiheessa aiemminkin vastata tähän ketjuun, mutta vastataanpa uudelleen ;)

Parhaat kommentit ovat tähän mennessä tulleet 2-v kummipojaltani, josta on hyvää vauhtia kasvamassa ihan oikea akvaristi :mrgreen: ! Partamonnineiti, Margetta nimeltään, on nuoren herran suuri suosikki. Joka kerran akvaarion eteen tullessaan poika etsi monnia katseellaan joka puolelta -- viis monnisista sun muista -- ja kerran sattui sellainen katastrofi ettei neiti ollutkaan välittömästi näkösällä. Poika huudahti hätääntyneesti: "Annikummi missä Maaketta, Annikummi Maaketta on hävinny!" Siinä sitten yhdessä tiirailtiin kaikki juurakonkolot ja kasvipuskat, ja voi sitä riemua kun kaivattu kala pyrähti esiin luolastaan :D

Ehdottomasti paras sattumus tähän mennessä oli se, kun edellämainittu Margetta sattui kerran kummipojan saapuessa roikuskelemaan etulasissa. Monniparka imeskeli autuaan oloisena pahaa aavistamatta sitkeää leväpilkkua, kun yhtäkkiä jokin suuri ja pelottava lähestyi uhkaavasti -- SMAK! Poika moiskautti neidin imukupille märän pusun, sehän oli pusuhuulineen ilmiselvästi sitä odottamassa siinä :mrgreen: ! Margetta ei valitettavasti oikein ymmärtänyt tätä äkillistä hellyydenpuuskaa, vaan pinkaisi kauhusta kalpeana juurakon alle piiloon. Poika sitten kysyi minulta alahuuli väpättäen, että "eikö Maaketta tykkää miusta?" Vakuuttele siinä sitten että tottakai tykkää, se vaan säikähti, kun monniparka suorastaan tutisee järkytyksestä juurakkonsa alla :roll:

Ja ne legendaariset kommentit syötäväksi kasvatettavista leväkatkaravuista olenkin jo tainnut mainita :roll:
The difficult is done at once, the impossible takes a little longer.
Myfyriwr
Member
Member
Viestit: 269
Liittynyt: 18:40, 13.01.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Uusinta uutta suoraan Intiasta: syötetäänkö Suomessa akvaariokaloille mausteista ruokaa että ne olisi jo valmiiksi marinoituja :mrgreen:
Stormbug
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 21:04, 17.01.2005

Viesti Kirjoittaja Stormbug »

Yksi loistokääpiöahvenistani kuoli ja sitten kerroin kaverille surullisena asiasta niin hänen kaverinsa väläyttää ikäänkuin vitsinä "ai,kuoli vai? Hukkuko se?" [}:)]
TanTan
Member
Member
Viestit: 308
Liittynyt: 12:33, 05.03.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TanTan »

Työkaverini kyläili meillä tässä taannoin ja kuten kaikki muutekin vieraat ihmetteli isointa allasta (600 litraa, kaksi metriä mittaa). Hetken tiirailun jälkeen hän uteli: "tuliko tuo allas ihan pakettina?" johon minä tietenkin akvaristina vastaan: "ei, ihan itse olen sen koonnut ja siihen suodattimet ja muut osat etsinyt, etten oikein luota noihin kaupan valmispaketteihin". Hän oli hieman hämmästäneen oloinen ja tarkensi vielä: "niin että ihan itse olet joutunut nuo kasvit ja kalatkin siihen ostamaan ja laittamaan, niin ettei tuo ole sellainen lisää-vain-vesi-akvaariopaketti?"

8O

Joo, tottakai se kannettiin sisälle hiekkoineen, juurakkoineen, kivineen ja kasveineen ja minä vain lapoin sinne vettä sisään. :mrgreen:
Parasta ihmisessä on koira.
Betula
Member
Member
Viestit: 405
Liittynyt: 17:44, 25.01.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Betula »

TanTan kirjoitti:Joo, tottakai se kannettiin sisälle hiekkoineen, juurakkoineen, kivineen ja kasveineen ja minä vain lapoin sinne vettä sisään. :mrgreen:
Ja varsinkin kaloineen, ja sitten vaan lisättiin vesi. [;)]
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
Betula
Member
Member
Viestit: 405
Liittynyt: 17:44, 25.01.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Betula »

Äitienpäiväkortissa luki tänään: "Äiti hoitaa hyvin kaloja ja minua." :mrgreen:

Aina kun 5-vuotias ei tykkää jostain kalalajista, hän arvelee varmuuden vuoksi, ettei meidän akvaarion vesi varmaan ole sille sopivaa.
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
jartza
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 22:02, 16.05.2004
Akvaarioseurat: Porin akvaariokerho
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja jartza »

Ajattelin minäkin kiinnostua tänne kirjoittelemaan,ajassa jo jonkin aikaan takaisinpäin tuli hankittua kultakynsisammakko joka ei enään tänään ole kokoonpanossa koska tuli tuo kaloille vahingollisuus mietityttämään,mutta oli se metkan näköistä kun ruokinta aikana kultarihmakalani"paavo" söi ihan rauhassa pinnalta ruokaa niin saku uiskenteli ruuan antimia saamaan siihen yläpuolelle ja moneen kertaan surffattiin muutama kierrosta kultarihman selässä paavo vaan ihmetteli että mikä ihme siellä roikkuu ja painoi menemään lautaillen :) kyllä siinä oli nauramista :mrgreen:
Akvaariot 300+140+100+63 litraa, vaimo ja 2 kissaa!
amh
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 12:20, 03.05.2005
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja amh »

Minä kans olen kyllästymiseen asti kuunnellut onkimisvitsejä ja paistinpannuvitsejä... Varsinkin appiukolta. Kerran alkoi todella ottamaan päähän niin sanoin että tuokaapa se koiranne tänne niin grillataan seuraavan kerran koiravartaita kun on uusi grillikin hommattu! Eipä sen jälkeen ole kuulunut siltä suunnalta noita mauttomia juttuja...

(En tietenkään grillaisi koiraa!)
Roosa-94
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 18:23, 09.05.2005

Viesti Kirjoittaja Roosa-94 »

Hauskinta mitä meidän akvaariossa on tapahtunut: Ostimme eilen 5 uutta tiikeribarbia. Aamulla kun laitoin valot päälleniin kaksi niistä jo paritteli! :mrgreen: Sen päivän muistan aina! Akvaariossa on tiettyjä paikkoja keillä on nimet niinkuin seuranurkka johon he menevät aina kun tulen akvaarion luo (seuranurkka on edessä oikeassa nurkassa) kuolin nurkka on on paikka jossa kaikki kalat on ollut ja sillon tietää että se on vanha koska kaikki on kuollut jotka ovat olleet siellä :cry: (kuolin nurkka sijaitsee suodattimen takana) [;)]
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Äitini sanoi käydessään: miksi sinulla on vain rumia kaloja?

Avovaimoni sanoi nähdessään ensinmäisen kerran uuden 725 litrasen altaani: mikä tuo arkku on?

Ja kun em. näki isopurjeplekoni (n22cm): mikä tuo hauki on?
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Tänään käynyt kylpyhuoneen kosteusmittaaja ehdotti, että laittaisin eteisessä näkemäänsä 54 litraiseen hain. Heti tuli mieleen nää kaikki "hanki hauki" -kommentit. :D
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

kylpyankka kirjoitti: Heti tuli mieleen nää kaikki "hanki hauki" -kommentit. :D
Ihmiset ei varmaan muuta kalaa tiedä, sillä itsekkin kuulen tuota samaa eli mikset hommaa haukea.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

paul kirjoitti:Ihmiset ei varmaan muuta kalaa tiedä, sillä itsekkin kuulen tuota samaa eli mikset hommaa haukea.
Niinpä, minä vain en ollut ennen moista kommenttia saanut ja aiemmin mietin, että onkos ne kommentit oikeasti niin ärsyttäviä. Mutta heti jo kyllästyin kun tuli tuo ensimmäinen vastaava. Ne eivät olekaan urbaania legendaa..hih..
juusoL
Member
Member
Viestit: 389
Liittynyt: 16:59, 26.06.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja juusoL »

Jotain tämän tyyppisiä:
-Miten jaksat hoitaa akvaariota
-Mitä nuo madot on

ei oikeastaan mitään ihmeellisiä kommentteja.


Kerran meillä kävi yksi usasta kotoisin oleva ihminen, joka ihmetteli että oikeitako kasveja te siellä pidätte... :? Oli erittäin hämmästynyt ja kiinnostunut asiasta. Hänellä kuulemma oli ollut joskus akvaario.
kalaneiti
Member
Member
Viestit: 330
Liittynyt: 04:06, 24.10.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

Ehdottomasti hauskin 8O :mrgreen: siinä tilanteessa ainakin, oli kun tyttären kummitäti perheineen tuli kahville, ja hänen miehensä sitten selitti 2vuotiaalle tyttärelleen että

"Siellä ei ole kun yksi kala, kun setä on syöny kaikki muut, kato nyt, siellä on haarukka pohjalla. Setä söi kalat ja haarukka putosi pohjalle.."

johon 2 vuotias sitten meijän 1,5vuotiaalle hetken päästä että :

"Katso, ruma kala. Setä söi kauniit kalat - ruma kala jäi.." :mrgreen:

Kun olin siirtänyt partiksen yksin 80 litraiseen altaaseen miekkakasviani jyystämästä, ja olin sille lohdutukseksi antanut mojovan palan kurkkua haarukka painona sitä pohjassa pitämässä - kala söi kurkun ja haarukka jäi pohjalle, josta tämä juttu sitten lähti.
Kaunis Ameebamutantti, Loputtoman Arktinen Navigoija ja Emeritusprofessori sekä Ihailtavan Taidokas Iskunvaimenninkauppias
Outolintu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 20:48, 30.05.2005

Viesti Kirjoittaja Outolintu »

No, kerran siskon perhe oli meillä kylässä ja heidän 5v poika selitti nauraen, että "Nuo kalat pissaa tuonne veteen ja juo sitten sitä pissavettä"...
Olen paras
susa.h
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 17:08, 22.05.2005
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja susa.h »

Meillä taas 6v pikkusisko kyläilemässä ja saan vastailla mitä ihmeellisimpiin kysymyksiin.."Missä ne putsaajakalat/(partamonnit) on?" "eiks nii et toinen niistä on tyttö ja toinen poika ja sit niille syntyy paljon poikasia"(toivottavasti ei..) "mitä noi putsaajat tekee tos lasis?"

Enkä oikeasti muista edes kaikkea..Samaisen pikkusiskon ollessa 2v. minulla oli vanhempieni luona akva(tilan puutteen takia jouduin myymään) ja ehdottomasti paras nukkumapaikka oli akvan edessä säkkituolissa..
Ihan selvästi tästä on tulossa pikkuinen akvaristi,kun lupasi tänään auttaa akvan siivoamisessa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”