Pieni parvi tetroja

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rasta
Junior Member
Junior Member
Viestit: 65
Liittynyt: 08:25, 27.12.2004
Paikkakunta: Salon seutu

Pieni parvi tetroja

Viesti Kirjoittaja Rasta »

Heissan,

olen pähkäillyt akvaariooni (317l) toista pikkukalaparvea, jotain kilttiä pikkukalaa altaassa asuvien kolmen helmirihman takia, eli kaloja mitkä jättää asuinkaverin helmat rauhaan.
Altaassa on jo kiilakylkiparvi 25kpl sekä pohjalla helmimonnisia sekä 3kpl partiksia.
Vesi on pehmeää ja aavistuksen hapanta (pH 6.4-6.6).
Pikkukalaparvi saisi olla väriltään punainen ja olen tutkiessani eri vaihtoehtoja löytänyt sellaisen todella mukavan näköisen kalan kuin suppusuu :)
Onko tietoa kalan soveltuvuudesta tumpelo-aloittelijan akvaan :roll: ?

Ja jos se on passeli allaspartneri olemassaoleville, niin mistäköhän näitä kannattaa alkaa kyselemään?
Onko kukaan nähnyt myynnissä näitä akselilla Turku-Helsinki?

Ja jos vastaus oli, ettei oikein passaa tumpelo-aloittelijan kalaksi, niin mitä muuta punasävyistä kannattanee harkita :roll:, rubiinitetra?
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Laitanpa oman kysymyksen tähän jatkoksi, kun ihan samoilla asioilla liikutaan :mrgreen: Minäkin kaipailisin juuri punaista tetraa väriä tuomaan. 320 litraisessa nyt:

Avainkirjoahven (tyttö etsinnän alla)
Rusokirjoahven (tulossa viikonloppuna kaksi lisää)
Tulikääpiöahvenpariskunta
4 helmimonnista
3 leopardimonnista (heti lisää kun jostain saadaan)
3 katinkultamonnia
2 minipikkupartista
10 lyhtytetraa

Aika pohjatäyteistä on ja tosiaan jotain punaista, keskivedessä viihtyvää parvea kaipailen.. ja ehdottomasti tetroja :P Ehkäpä joku osaa neuvoa Rastaa ja minua...

Ai niin: 25-26 astetta, pH~6,8, nitriitti 0, nitraatti 10, pehmeä vesi
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
kalafriikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 12:45, 03.12.2002
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Suppusuita ajatellessa kannattaa huomioida, että koiraat muodostavat pieniä omia reviirejä ja puollustavat niitä ärhäkästi. Mulla ainakin keltakäpiöahvenetkin saavat välillä suppusuukoirailta kyytiä, kun sattuvat liian lähelle.
Muuten suppikset ovat aivan ihania, kun uivat paikallaan ja "pöristelevät" rintaevillään. Muuta ehkä se rubiinitetra kuitenkin voisi olla rihmojen kannalta parempi vaihtoehto.
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
tintta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 13:17, 27.01.2005
Paikkakunta: nurmo

Viesti Kirjoittaja tintta »

Miten olisi (pikku)kirsikkatetrat? Miehet varsinkin vallan komeita kun naisiaan vikittelevät. Eivätkä ainakaan meillä ole ketään ahdistelleet.
muikkux
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 22:22, 17.10.2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja muikkux »

Onko sulla Kirre minkä ikäinen/kokoinen avainpoika? Mulla on kolme kyseistä kalaa kasvamassa, pariskunta olis tarkotus jättää.. Uumoilen että mun kolmikossa vois olla kaksi tyttöä ja yksi poika, mutta varma en ole, kun ne on aika nuoria vielä. Mutta tulevaisuudessa jollekin tarvitsevalle liikenee kyllä yksi. :)
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Itse suosittelen korutetraa tai ruusutetraa.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
NannaJ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 15:30, 26.04.2004

Viesti Kirjoittaja NannaJ »

Minä suosittelen jälleen kerran kerritetraa. Se ei tosin ole tarkalleen otettuna punainen... Mutta kerrassaan upean ja värikkään näköinen, helppohoitoinen, reipas ja kestävä.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Rubiinitetra kuulostaa varsin hyvältä vaihtoehdolta. Rihmatankissa, jossa pintakasvillisuutta on reilusti, näkyvät rubiinien väritkin oikein mainiosti. Ihanan kilttejä pikkukaloja, joihin olen itse ollut lätkässä jo useita vuosia ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”