Outoa käytöstä partamonnilta

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
AhtiP
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:13, 19.12.2004

Outoa käytöstä partamonnilta

Viesti Kirjoittaja AhtiP »

Nuorehko partamonnini tykkää tunkea suodattimen poistoputken sisälle (sen käydessä), heittääkö monnilla päästä vai onko tyypillistä?
Partis on 6-7cm pitkä, poistoputken halkaisija n. 15mm -eli aika jämptiä on. Parhaimmillaan (kuten nyt) ei partiksesta näy kuin sentin verran virtauksessa vipattavaa pyrstöä.
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1313
Liittynyt: 21:53, 23.09.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Outoa käytöstä partamonnilta

Viesti Kirjoittaja RPekka »

AhtiP kirjoitti:Nuorehko partamonnini tykkää tunkea suodattimen poistoputken sisälle (sen käydessä), heittääkö monnilla päästä vai onko tyypillistä?
Hyvinkin tyypillistä, partamonni tykkää kun vesi liikkuu ja tuo evästä tullessaan.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Misu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1133
Liittynyt: 22:17, 26.03.2004

Viesti Kirjoittaja Misu »

Onnettomuuksien välttämiseksi voit ostaa imuputken päähän sellaisen siivilän, jolloin millin kokoista isommat kalat eivät pääse putkeen ja sitä kautta suodattimeen. [;)]
marjap
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 21:39, 12.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja marjap »

Voi nenä, kun en osaa käyttää näitä tietokonevempaimia, mielelläni näyttäisin videonpätkää meidän partiksen ("Auto") temppuilusta samoissa puuhissa. Niin ollaan evät törhöllään virtauksessa just niin kauan kuin voimat kestää. Kivvaa tuntuu olevan.
SonjaSelena
Member
Member
Viestit: 428
Liittynyt: 23:42, 21.10.2004
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Meillä ei tee partis moista, mutta käärmekalat kyllä ja sitten en jäävätkin päästään kiinni sinne putkeen (ulkofluvalin kippura poistoputki), eli kyllä muillakin kaloilla vippaa päästä, älä huoli ;)
Yrittäkää ymmärtää yli-innokkuutta, jotkut meistä elävät hukattuja vuosiaan.
Zand
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 20:30, 22.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Zand »

Joskus vuosia sitten kun akvaario oli vielä suhteellisen uusi tuttavuus minulle kauhistuin ihan hirmuisesti kun löysin partamonnini "kurkkaamasta" suodattimen reiästä. Olin ollut päivän poissa ja pienoinen oli tunkenut sinne eikä ollut päässyt pois ja oli kuollut siihen. Jouduin pienenä tyttönä ihan paniikkiin enkä uskaltanut ottaa monnia irti siitä. Isä joutui sitten repimään monnin irti, mikä osoittautui varsin hankalaksi.

Sen jälkeen en uskaltanut enää vähään aikaan ostaa partamonneja. Olen jo kuitenkin oppinut elämään traumani kanssa :D Eivätkä nykyiset (ja entiset) partamonnit ole kuitenkaan tunkeneet enää suodattimeen... onneksi. Oudot huvit heillä :D
*Viltzu*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 540
Liittynyt: 16:04, 01.07.2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Viltzu* »

Meillä myös parisenttisellä partisvaavilla ihan samat harrastukset. Minä olenkin vähän ihmetellyt että onko se ihan normaali.

Vähän tuo sen ruokapuoli mietityttää. Se ei ole syönyt oikein mitään mitä olen sille tarjonnut, imeskelee vaan laseja ja kantoa niin tarmokkaasti että voin melkein kuulla kun se puhisee ja uhisee. Pohjatabut ei kelpaa ja hiekalle se ei oikein uskalla turvallisesta kannostaan lähteä hakemaan muiden kalojen ruuanjämiä. Nyt laitoin kiehautettua kesäkurpistaa sen kannon viereen ja se onkin uskaltautunut jyystämään sitä jo muutaman kerran. Innoissaan se imeksii mutta kesäkurpitsalle ei tapahdu mitään. Söiskö se jotain ihme pieneliöstöä siitä? Levääkään ei altaassa ole kuin nimeksi niin että elääkö se sitten jollain lasista ja kannosta löyämillään pikkuotuksilla? Tai sitten se syö yöllä?

Hiukan OT:ksi meni...
Ida-Maria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 18:26, 07.10.2004
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ida-Maria »

Mun partis poika ei oo käyny syömässä nelivuotisen elämänsä aikana kuin pari kertaa ja iso poika on. Ei mullakaan levää paljoa ole. Kyllä se pärjää.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Miedän pikkupartikset sitten taas syövät ihan kaikkea ja ihan kaiken, minkä vaan ruuaksi pohjalle heittää. Taistiskin saa kyytiä, jos yrittää tulla jaolle. Ihme tyyppejä noi partikset :mrgreen:
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”