Minkä väristä on teidän PMDD?

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?


Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
perttu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 11:58, 15.08.2004
Paikkakunta: Helsinki

Minkä väristä on teidän PMDD?

Viesti Kirjoittaja perttu »

Tilasin TAS:ilta ainekset PMDD:n tekoa varten. En omista vaakaa, joten sekottelin kuiva-aineet silmämääräisesti. Vetenä käytin akkuvettä. Ensimmäinen erä oli ruosteisen punaisenrusehtavaa. Toinen erä vaaleankeltaista. Minkä väristä sen kuuluu olla? Olisiko kellään kuvaa valmiista PMDD:stä vaikka vesilasissa?
Et voi tietää varmasti ellet kokeile itse.
kiltsi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Nestemmäisistä tulee joulun punainen ja rakeista lonkeron harmaa :mrgreen: .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Juu, erillisinä punainen ja harmahtava, yhdistettynä vaalean kellertävä.
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sani »

http://groups.msn.com/sani313/pmdd.msnw ... hotoID=191 Nappasin nopsaan kuvan :mrgreen: eli vasemmalla punaiset nestemäiset aineet, keskellä ne raemaiset ja oikella molempia yhdessä. Itse en sekottaisi yhteen kuin vain pienen erän kerrallaan, koska erikseen säilyvät paremmin.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minä sekoitan yleensä yhteen, pidän sen viileässä ja säilyy ihan hyvin. Kerran taisi olla melkein vuoden vanhaa ja kyllä kasvit sillä kasvoivat.

Itse jos myyn jollekulle PMDDtä, niin ne ovat niin että halutessa voi sekoittaa erilliset litkut nestemäisistä ja kuivista. Tarvitsee vain vähän laskeskella lisättävän veden määrää.
perttu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 11:58, 15.08.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja perttu »

sani kirjoitti:http://groups.msn.com/sani313/pmdd.msnw ... hotoID=191 Nappasin nopsaan kuvan :mrgreen: eli vasemmalla punaiset nestemäiset aineet, keskellä ne raemaiset ja oikella molempia yhdessä. Itse en sekottaisi yhteen kuin vain pienen erän kerrallaan, koska erikseen säilyvät paremmin.
Wow, mieletöntä! Kiitos kovasti! :D
Et voi tietää varmasti ellet kokeile itse.
perttu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 11:58, 15.08.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja perttu »

Säilyykö sitten Tropican Master Grow yhtä huonosti/hyvin kuin PMDD? Pitäisikö niitäkin säilyttää viileässä?

Miksi Master Grow on tummempaa kuin PMDD?

Mitä tavaraa Akvaario Arena myy? Se vasta tummaa onkin!
Et voi tietää varmasti ellet kokeile itse.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Master Grow on tehty ihan tehtaassa, ei kotona sekoitellen noita eri kelaatteja ja sulfaatteja keskenään. Periaatteessa sisältö on pääpiirteiltää sama, mutta siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuvat (käytössä on erilaiset kelaatit yms). Akvaario Arenan sekoitukseen en ole tutustunut.

Mutta mitään noista kolmesta ei sekoiteta samoista aineksista joten tietenkin ne ovat erilaisia ja niitä saatetaan annostellakin eri määrät.

Paras olisi tietenkin säilyttää kaikkea kylmäkaapissa kalanruoista, vesitesteistä ja vitamiineista kasvilannoitteisiin.
minnak
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 21:05, 29.10.2004
Paikkakunta: kuusankoski

jääkaapissa

Viesti Kirjoittaja minnak »

se olikin uutta uudelle harrastelijalle :?
siis ruuat nestemmäiset lannoitteet itse tehty vedenparannus aine turve uutteet jne.
Eikö ruokapurkkeihin mene kosteutta kun on kylmässä ja lämpimässä
Se pmdd vai miten se nyt olikaan on vissiin kasvilannoite, nestemäinen.
Onko monimutkainen resepti ja mistähän saisin ainekset tai valmiina litkuna. miten sitä annostellaan ja voiko sitä laittaa savipalluroihin tekovaiheessa jos sitä savea edes saan pienempää könttää kuin 10kg minkä kokoisena mulle sinooperissa tarjottiin :)
Luin jostai että kanin papanat olis hyvä lisä palleroihin, no on niissä ainakin paljon pöpöjä ja kait jotain ravinnettakin. Alkaakohan vesi tuoksumaan kanin papanoille kun pallerot sulaa hiekan alla vai sulaako ne.
Jihhuuuu akvaario on nyt tilattu ja se käynnistyy tammikuun alussa. Sori ollaan vähän yli innokkaita kun vihdoinkin monivuotinen haave toteutuuuu
ILH
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”