Akvaarionäyttelyn kokemuksia

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Thomas29Hki
Member
Member
Viestit: 409
Liittynyt: 15:23, 06.03.2003

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Minusta hyvin toteutettu näyttely varsinkin nopeassa aikataulussa ja vieläpä suurien ongelmienkin saattelemana. Juttelin järjestäjien kanssa ja oli kuulemma ollut veden saanti ongelmia kylmää vettä, jota piti lämmittää myös käydessämme yhden altaan pumppu oli rikki ja kalat kuolleena. Altaan perustajat jo poistuneet paikalta.

Toki jotkut sameat altaat haittasivat, mutta senhän ymmärtää akvaristina että jos akvaario perustetaan pika pikaa niin eihän mikään akvaario voi olla kirkas päivässä parissa. Viikkohan siinä menee, että pohjahiekan pöly ja bakteerikanta on kasvanut jolloin vesikin on kirkkaampaa. Siksi ehkä tulevaisuudessa voisi miettiä että kun näyttelyä perustetaan niin annetaan altaiden esim. viikko toimia ennen kuin avataan ovet. Toki tässä oli varmaan myös tilojen vuokrasta kyse ja pääsylipputulot kuulemma kattavat toivottavasti just ja just kustannukset.

Eniten kaipasin "luonnonmuotoisia" Lehtikaloja joita itsekkin kasvatan. Pari Lehtikalaa näin toinen oli musta ja toinen valkoinen. Hieman hyvitti Iso Purjepleco altaassa se että molemmat Iso Purjeet olivat rauhallisia eikä tökkineet toisiaan. Itselläni on ollut 44cm pitkä Iso Purjepleco eikä sietänyt yhtään lajitovereitaan. :) Jotkut jo mainitsivatkin joidenkin kalojen haavereista. Ahven osastolla pisti silmään yhden kalan paha haava. Toivottavasti paranee...

Huomasin myös yritysten suuren suuret tilat. Ihan mielenkiintoista tutustua livenä uusiin akvaariomalleihinkin. Varsinkin MP:n Karat 200 jossa oli aaltokone. :) Myös pienet yksityiskohdat olivat kivoja kuten akvaarion koristeet (laivat, ruukut jne.). Hieman ihmetytti kilpailu jossa tarjottiin akvaariosta suuria summia. Vastaavanlaisen kun saa tilattuna melkein puoleen hintaan. :)

Lipunmyynnistä sen verran, että hieman ontui ei siis ollut kovin sujuvaa ja ruuhkia syntyi. Johtui varmaankin ensimmäisen päivän jännityksestäkin. :) Hintaa mietittiin porukoiden kanssa ja tulimme siihen tulokseen että olisi voinut olla enemmänkin, mutta hyvä kokemus tämäkin. Suuret kiitokset niille järjestäjille, jotka ovat paiskineet pitkiä päiviä altaiden parissa suurienkin ongelmienkin kanssa.
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Näyttelyakvaarioiden tämänhetkiset esittelytekstit ovat tosiaan melko vajavaisia, sillä niiden dead line oli perjantaina iltapäivällä, ja hyvin suuri osa kaloista saapui paikalle vasta sen jälkeen. Tekstien uudet versiot on nyt kirjoitettu, ja ovat akvaarioiden kyljissä jossain vaiheessa maanantaita.

Heh, oli kiva liimailla esittelytekstejä kiireellä eilen näyttelyn avautuessa, kun sai huomata että esimerkiksi siihen akvaarioon, johon oli ilmoitettu tulevan platyjä, olikin ilmestynyt vain keltabarbeja! Uudessa lapussa laji tulee olemaan kohdallaan. Ja siihen Aquan näkemään komeakasviseen akvaarion on tosiaan tulossa myös kasvit listaava paperi. Se hapsuinen, tuuhea rehu on jättivedensuosikki.

Niin, kasipallo Kossu. Kossun isännälle on soitettu eilen iltapäivällä, jolloin tieto sen tilasta tuli meidän järjestäjien korviin, ja saatiin pyyntö vain tarkkailla tilannetta sillä Kossu on ennenkin tehnyt tuollaista. Kossu on kuulemma hieman reippaampi tänään - en ole sitä vielä itse nähnyt, sillä olen vasta lähdössä Kaapelille.

Toivottavasti ne pari hankalinta akvaariota on myös kirkastunut edes jonkun verran tähän mennessä, eikä kumpikaan mun "vastuualtaistani" ole jatkanut vuotamistaan. Toinen on korjattu ja vuodon pitäisi olla loppunut, toinen tiputtelee harvakseltaan allaan olevaan ämpäriin eikä tilanne näyttänyt ainakaan eilen pahalta. Ja jos vielä repis jostain kotialtaasta pari kasvia mukaan liejukalalle piilopaikoiksi ja etsisi kellarista sen vihoviimeisenkin romulämmittimenkin. Äh, se taitaa jäädä huomiseksi sillä nyt tarttee jo hypätä bussiin että ehtii vapauttamaan Kaapelin aamuvuorolaisia.
jarppa82
Member
Member
Viestit: 306
Liittynyt: 13:14, 19.05.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Liisa S kirjoitti: Ja siihen Aquan näkemään komeakasviseen akvaarion on tosiaan tulossa myös kasvit listaava paperi. Se hapsuinen, tuuhea rehu on jättivedensuosikki.
Vai minuako tarkoitat? [;)]
Kiva tietää. Nyt rupeankin tietoja haeskelemaan hullun lailla kasvista. Kiitos. :D
Terveisin minä.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

jarppa82 kirjoitti:Missäs ne kasvien nimet niistä altaista oli? Jäi harmittamaan, kun kiinnostuin erittäin paljon yhdestä viuhkalehden näköisestä, mutta julmetusti tuuheammasta kasvista, mutta ei nimeä niin haaveeksi jää.
Yhdessä suurehkossa altaassa - norsukala akvaarion lähellä - kasvoi jättivedensuosikkia. Ei aikaakaan kuin luin juuri, että kasvin väitettään jopa kasvavan hyvin akvaariossa, jossa olisi niukasti hiilidioksidia saatavana. Tropica sen sijaan kirjoittaakin tuossa kasvikuvauksessaan, että CO2 kiihdyttää kasvua - siis kuten vedensuosikillakin, heh..
Jotkut altaat sitten kumosi nuo miinukset. Oli muutama TODELLA hieno ja taidolla tehty allas mukaan saatu sopimaan.
Minusta ne akvaariot olivat aika tyypillisiä akvaarioita - sellaisia kuin kotonakin päivittäin näen :mrgreen: Pari upeaa allasta siellä oli hienoine kantoineen, jotka jäivät enemmän mieleen.
Ja lopuksi. Pääsymaksu ei voisi olla yhtään euroa enempää, kolmen euron tasoinen näyttely se onkin. Tosin voisi luulla, että näinkin työtä vaativassa näyttelyssä pääsymaksu nostettaisiin jonnekin 10-15€:n paikkeille.
Jos hinta olisi korkea, ihmiset eivät tulisi ellei tapahtuma ole joku super-hyper-megamessut. Eniten mua jäi ihmetyttämään edustajien varsin laiska asenne ja puute. Luulisi, että tämmöinen tilaisuus jos mikä olisi oiva lisä kalastella asiakkaita ja siihen tarjontaan oltaisiin panostettu. Edustajien osalta se oli vähän sellainen läpihuutojuttu ja vaikutti, ettei niitä paljon vähempää enää olisi voinut kiinnostaa koko tapahtuma. Eivät kovin mairittelevaa kuvaa antaneet itsestään.
randy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 50
Liittynyt: 16:00, 28.07.2004

Viesti Kirjoittaja randy »

Näyttely oli minusta mukava ja mielenkiintoinen. Näin alhaiset sisäänpääsymaksut takaavat sen, että jokainen akvaarioista kiinnostunut voi näyttelyn mennä katsomaan. Ja innokkaimmat vieläpä useaan kertaan.

Olen samaa mieltä siitä, että altaat olivat tilaan nähden hieman liian matalalla. Nyt niiden edessä kyykisteltiin ja pyllisteltiin niin, ettei yhtä allasta mahtunut kerralla katsomaan kuin muutama ihminen.

Ihan kaikkia lajeja en myöskään tunnistanut, vaikka yritinkin selvittää niitä paperista lukemalla. Olisi ollut mukavaa, että lapussa olisi ollut kuva tai hieman tarkempi kuvaus kalasta, jotta tällainen tyhmempikin akvaristi voisi yhdistää kalan ja nimen...

Mielelläni olisin myös osallistunut kilpailuihin (mm. arvaa kuinka monta kalaa), mutta yhtään kynää ei ollut varattu vastausten kirjoittamista varten. Eikä itsellenikään sattunut kynää mukaan. Kynää ei myöskään voinut lähteä kysymään, sillä kilpailu oli juuri reitin keskivaiheilla. Ehkä kyniä oli laitettukin esille, mutta ne olivat "vahingossa" lähteneet vierailijoiden matkaan. Kannattaisi varmaan laittaa arvontapisteisiin kynä tai pari narulla kiinni. Eli vinkiksi niille, jotka näyttelyä ovat vielä menossa katsomaan, että kynä mukaan!
Pikkuinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 09:35, 26.03.2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Pikkuinen »

Minulle jäi ainakin todella hyvä mieli näyttelystä ja iso pinkallinen kuvia. Tuire auttoi todella ystävällisesti ja mukavasti minua.Kiitos. :D

"Leikkiakvaariot" (televisio, barbinuket ja v8) olivat todella huumorintajuisia yllätyksiä! Täällä aqua-webissä saa lukea ihan tarpeeksi luonnonmukaisuuden tärkeydestä jne. En kotiini tuollaista akvaariota hommaisi, mutta oli ihailtavaa leikkimielisyyttä.

Akvaarioista olisi voinut olla enemmän tietoa aina lämpötiloista ja vesiolosuhteista, taustojen ja koristeiden alkuperään asti. (niin...jos todellakin olisi kyse pidempikestoisesta näyttelystä suuremmalla budjetilla voisi kyseiset tiedot laittaa brosyyriin, jota voisi myydä isolla rahalla näyttelyyn tuleville. Jos kaikki kasvit ja kalat olisi yksissä kansissa olisi se jo oikeastaan kirja.)

Kiersin näyttelyn läpi kolme kertaa, joten ehdin näkemään kaikki akvaariot tungoksesta huolimatta.

Täysi kymppi HAS:lle ja oli mukava nähdä että näyttely keräsi noin paljon porukkaa. Ne, jotka olivat pettyneitä voivat pistää oman akvaarioseuran kanssa paremmaksi! [;)]
kirjo
Member
Member
Viestit: 332
Liittynyt: 17:00, 24.11.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kirjo »

Minulle jäivät mieleen kannot. Miksei sitä ikinä itse löydä niin upeita keppejä ja karahkoja? Muutenkin oli ok ja oiva tilaisuus päästä tsekkailemaan sekä kaloja, että muiden sisustuksia.

Ja minusta taas ne autot ja barbit altaassa olivat karmeita, enkä oikein tajunnut niiden ideaa...ts. olivat oiva viesti sekä lapsille että aikuisille siitä, että akvaarioon voi survoa mitä vain kaloja vahingoittamatta. Käärmekala on tarpeeksi upea ilman Aatamia ja Eevaakin, eikä missään lukenut, että kyseessä on vitsi, eikä niitä voi pysyvästi pitää altaassa....Ja minä en mitenkään kannata erityisesti luonnonmukaisia altaita, itsellänikin on laiva ja tulee joskus suunniteltua kaikenlaisia "uponnut kaupunki" visioita.
Myös sanan levittäminen olisi ollut enempi paikallaan, esim. litrasuosituksia vaikka niille kultakaloille.

Liikkeiden pisteet olivat hyvin olemattomat. Jotenkin olisi olettanut, että mainosta ja kauppaa olisivat tehneet muutkin kuin paikalla (edes yhdellä esittelijällä) olleet noin kolme lafkaa, joista yksi oli aktiivisempi. "Taviksille" saattoi jäädä mm. sellainen kuva, että se kolmemetrinen valutussuodatin on ainoa myytävä suodatinmalli. Mutta ne muutamat upeat altaat olivat kuitenkin senverran hienoja, että kaikki katsojat varmaankin saivat hahmotettua, miltä akvaario voi näyttää :D
Meinaan mennä uudelleen loppuviikosta, jos vain ehdin, näkee miten homma on tasaantunut. Ymmärrän kiireen.
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Itse pidin siniriutan isosta altaasta jossa vesi kyllä lainehti aaltomaisesti kuin luonnossa, mutta sitä en äänestänyt kauneimmaksi altaaksi
maspe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 969
Liittynyt: 15:17, 18.08.2003
Paikkakunta: Oulu, Uleåborg

Viesti Kirjoittaja maspe »

Mielenkiinnolla odottelen kuvamateriaalia tuosta messutapahtumasta.

Jos saisi jotakin korviketta meille pohjoisen asukkaille, jotka eivät ole päässeet syystä ja toisesta paikalle.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Minä laitoin akvaariopäiväkirjaani muutamia valokuvia näyttelystä.

Näyttely oli todella upea, akvaarioita oli paljon ja erilaisia. Me tykkäsimme molemmat kovasti. Ainoana miinuksena se, että meidän kiertäessämme näyttelyä ei vielä ollut mahdollista osallistua kilpailuihin ollenkaan, ja kaikissa akvaarioissa ei ollut valoja, joten sisälle ei tahtonut nähdä. Mutta nämä ovat sivuseikkoja, suurkiitos HAS:laisille ja kaikille, jotka ovat jaksaneet puurtaa yökaudet näyttelyn eteen!
Leppis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 16:30, 04.02.2002
Paikkakunta: Helsinki, HAS

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Ihan positiivinen kokemus ja hinta-laatu-suhde loistava.

Minusta oli hyvä että akvaariot olivat aika alhaalla, mutta meillä olikin lapset mukana, ja rattaatkin vielä :twisted: Nuoresta pitäen ne on ne tulevat akvaristit kasvatettava...
Käytännöllisenä ihmisenä symppaan myös näytteilleasettajia; matalalla olevia altaita oli varmasti helpompi pystyttää kun ei tarvinnut kiipeillä tikkailla ja etsiä korkeita alustoja.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: näyttelystä

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Rapuliina kirjoitti:Ihastelimme erityisesti näyttelyselostuksien ja muun markkinointimateriaalin kivaa graafista ilmettä.
Kiitos! *röyhistelee rintasulkiaan* :mrgreen: kivaa tuota oli tehdä kun sai päättää ilmeestä aikalailla itsenäisesti. Kiire tosin painoi päälle monessakin kohtaa, näyttelyjulkaisussa jossain minun luovassa (?) kuvatekstissä uiskentelee neontera jne... Ja kova oli kiire noiden allaskuvauksienkin kanssa kun niitä väkersin perjantaiyönä kahdeltatoista alkaen, kursiivit sun muut hävisivät kaikessa ierosilmäisyydessäni. Kaikista altaista ei siinäkään vaiheessa tiedetty mitä niihin oli tupsahtanut, eli parhaillaan tässä työstän uusia lappuja jotta saadaan loppuviikoksi oikeat tiedot altaisiin. Kuvia olisi ollut mahdoton saada kaikista kaloista, saatika kasveista, altaita on kuitenkin 70 ja lajeja aivan mieletön määrä. Hatunnosto Liisalle joka aivan mielettömässä aikataulussa väkersi hienoa tekstiä altaisiin ja julkaisuun!

Pakko myöntää että oli puhti hieman poikki ja lopussa kun oli viikon verran huhkinyt melkein 24h päivässä tuota näyttelyä. Nyt en ole käynyt paikan päällä yli vuorokauteen ja olo jo helpottaa. Jalustat ovat tosiaan aika matalat, altaita jo korotettiin paksuilla styroxeilla, mutta päätettiin että näyttely on lapsillekin tarkoitettu eikä kakruja näin tarvitsisi nostaa joka altaalle. Asiakkaat itse keksivät mainion vaunuparkin kierron alusta, sitä ei edes itse tajuttu :mrgreen: Itse olen suuresti tyytyväinen, jos joku kaipaa hienompia altaita niin sopii ensi erralla tulla tekemään niitä, mielestäni tuolla on jo aika upeita ilmestyksiä kuten esim. maisun kasviallas ja nanoriutta, marin liejuryömijät jne.... Kyseessä oli kuitenkin harrastajien kokoama tilaisuus eikä mikään pro-tapahtuma. Kauppiailla oli aivan vapaat kädet toteuttaa omia juttujaan osoastoilleen joten jos jossain oli vain "tylsiä tyhjiä altaita" esillä niin valittakaa likkeisiin, mielestäni siniriutalla oli aivan mahtava kokoonpano jota he väsäsivät monen monta päivää!

Muistaakseni jarvij murisi siitä, että vastakkaisessa hallissa oli aivan mieletön määrä teinejä lautaekspossa, mutta kun todettiin että sinne oli bussikuljetus SkiExposta ja että takana oli suuria urheiluvälineketjuja niin eipä enää tuntunut pahalta kun katsoi omaa tungosta :mrgreen: Itse olen tyytyväinen vaikka tuli vedettyä itsensä todella piippuun. Skare näköjään on kuvannut mun Leonkin! Hauskaa oli kuulla kakrujen huutavan "kato mikä iso kultakala" ja sitten liejuryömijäiden kohdalla "äiti tää on kuollu! ÄÄÄÄÄ!" (kala liikkui).

Kyllä minä hullu nautin tuosta tekemisestä sen verran että voisin toistekin sen tehdä. Mutta ei ehkä ihan heti, tässä on vielä purku edessä (kivaa hommaa viemärittömässä tilassa).
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Hö! innolla jo odotin näyttelyä, mutta eipä saatu tamperelaisia tarpeeksi kokoon, joten haaveeksi jäi... :(
No ehkä joskus toiste, kun seuraavanlaisia tulee..
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
sadie
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 09:57, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja sadie »

Valaisua voisin valoittaa sen verran, että esim. sähkömonnin allas on ilman valoa puolitarkoituksella. Siinä oli valo, mutta ilmeisesti se ei ollut monnin mieleen. Sähkömonni oli hautautunut niin syvälle lehtien alle, että kukaan ei sitä nähnyt ja luultiinkin että se ei siellä edes ole... Sitten kävi niin, että kun seuraavan kerran yritimme laittaa valoa päälle se ei syttynytkään enää, mutta monni oli kiltisti putkessa! Nyt on siis edes toivoa nähdä kyseinen veijari. :mrgreen:

Lautailijoista sen verran, että on muutama sieltä vastapäisiltä messuilta uskaltautunut akvaarioidenkin pariin, kun on todennut hinnan edulliseksi.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
Syno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 21:31, 22.08.2003

Viesti Kirjoittaja Syno »

aqua2002 kirjoitti:Niitä lappuja ei kovin moni jäänyt lukemaan
Tänään ainakin lapset huutelivat, että "isi tuu tänne lukemaan!" ja lapsettomat tiirailivat tekstejä hyvinkin tarkasti.

Ja sitten ovat vielä ne, jotka lukevat pelkät tekstit: Viimeksi Korkeasaaressa käydessäni jokainen hyasinttiaran kopille tuleva porukka luki ääneen ikkunasta, että "poikanen kurkkii parvella olevasta pesäkolosta" ja tiiraili kopin takaosaan, vaikka lintu oli koko ajan metrin päässä tekstistä, etulasissa kiinni ja katsojille esiintymässä :D
Tuire
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 11:17, 29.10.2001
Paikkakunta: Helsinki / HAS

Viesti Kirjoittaja Tuire »

Pikkuinen kirjoitti:Minulle jäi ainakin todella hyvä mieli näyttelystä ja iso pinkallinen kuvia. Tuire auttoi todella ystävällisesti ja mukavasti minua.Kiitos. :D

Täysi kymppi HAS:lle ja oli mukava nähdä että näyttely keräsi noin paljon porukkaa. Ne, jotka olivat pettyneitä voivat pistää oman akvaarioseuran kanssa paremmaksi! [;)]
Kiitoksia kommenteista ja kiitoksista! Kiva olisi enemmän ehtiä tuolla yleisön joukossa pyörimään. Yllättävän paljon ihmisiltä tulee kysymyksiä ja on hauska nähdä lasten ilmeitä, kun ihastelevat altaita. Siitä taitaa saada parhaan palkan tehdystä työstä.

Täytyy sanoa, että yhdyn Alixin mielipiteeseen. Olen myös itse todella tyytyväinen siihen mitä näyttelystä saimme aikaan. En olisi vielä keskiviikkona tuota kyllä uskonut, oli tuo rakentaminen sellainen ponnistus. Ja kuten Maisu sanoi, rakentaminen sujui uskomattoman hyvässä yhteishengessä, varsinkin ottaen huomioon keskimääräisen väsymisasteen. ;)

Tuire
Aqvaristi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 15:17, 06.08.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aqvaristi »

Todella mahtava näyttely olikin.Purnaamista en keksi yhtään
mistään!Suomen kalojen akvaario oli mukava lisä muiden
altaiden joukkoon.Suosittelen!!! :D
Lopettanut a-webissä käynnin. Hyvinhyvinhyvin harvoin satunnaisesti vierailen.
jhmp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 16:54, 05.07.2002

Viesti Kirjoittaja jhmp »

Oho! :frown:
aequidens kirjoitti: (jk. Lastenvaununapisijat voisivat hommata ipanoilleen joskus hoitopaikan lähtiessään ulos... :twisted: )
Hymyyle vaa, vaikka tuntuus äkkipäätä ourolta naamalihaksis.
Soon suasiteltavaa ihmissuhteeren kannalta -ja ilimaasta peeärrää.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

jhmp kirjoitti:Oho! :frown:
aequidens kirjoitti: (jk. Lastenvaununapisijat voisivat hommata ipanoilleen joskus hoitopaikan lähtiessään ulos... :twisted: )
Joo ja ennen kaikkea lastenvaunuttomat napisijat voisivat joskus ajatella muitakin kuin omaa prsettään,
/jari
Kolli
Member
Member
Viestit: 380
Liittynyt: 08:28, 06.10.2004

Viesti Kirjoittaja Kolli »

JJVi kirjoitti:
jhmp kirjoitti:Oho! :frown:
aequidens kirjoitti: (jk. Lastenvaununapisijat voisivat hommata ipanoilleen joskus hoitopaikan lähtiessään ulos... :twisted: )
Joo ja ennen kaikkea lastenvaunuttomat napisijat voisivat joskus ajatella muitakin kuin omaa prsettään,
Ja nekin henkilöt, jotka työntävävät lastenvaunuja rinnakkain ahtaalla käytävällä, voisivat joskus ajatella muitakin kuin omaa itseään.

Mutta näyttelyssä viihdyin kyllä :)
Niki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 148
Liittynyt: 18:38, 15.12.2002
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Lastenvaunut

Viesti Kirjoittaja Niki »

Lastenvaunut kuuluvat elämään!

Ne, jotka ovat lasten mukaan ottamista vastaan, voivat mennä itseensä. Tekin olette joskus olleet lapsia. Lapset harrastavat tulevaisuudessa vaikka akvaarioita.
evian
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 12:51, 02.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja evian »

Kävimme tänään annakristiinan kanssa näyttelyssä. Tämän topicin johdosta odotukset oli aika matalalla, mutta yllätyimme positiivisesti. 8-)

Meidän mielestä tila oli ihan riittävä ja altaita runsaasti. Muutama kuvakin tuli otettua jos joku niitä kaipaa, niin annakristiinalta kannattaa kysyä.

Kiitos HAS:n porukalle vaivan näöstä!! :mrgreen:
Törökala
Member
Member
Viestit: 391
Liittynyt: 22:08, 01.06.2003
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Käytiin tänään mieheni kanssa näyttelyssä. Oli hienoja akvaarioita ja paljon nähty vaivaa. Ensimmäistä kertaa tuli nähtyä eläviä pallokaloja, olivat vallan ihastuttavia. Mies tykkäsi Suomalaisista järvikaloista, Leosta, meriakvaarioista ja piraija altaan eteen jäi pidemmäksikin aikaa. Ehkä se akvaariokärpänen pääsi jo puraisemaan häntäkin. Molemmat viihdyttiin hyvin, kiitoksia järjestäjille.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Jotain päivitystä tämän threadin vanhimpiin kysymyksiin:

Kasipallo Kossu kavereineen on edelleen ihan hengissä. Pelkän näyttelystressin sijasta oudon käytöksen syynä taitaakin olla se, että nämä hemmotellut herkkusuut ovat tottuneet saamaan priimalaadun surviaista kahdesti päivässä, eikä näin tiivis ruokintatahti ole mahdollinen näyttelyssä. Jengi on aina ruokinnan jälkeen iloinen ja pirteä, mutta masentuu taas pikku hiljaa kun seuraava ruoka-aika meneekin ohi ja pahimmillaan Kossu menee mökötyskivensä taakse taas makailemaan. Kossu on se, jolla on kaikken mustimmat laikut.

Vainajia on ollut yllättävän vähän. Mm. ne aluksi aika kurjilta näyttäneet kotimaiset ovat kaikki piristyneet, eikä altaassa ole kuollut yksikään kala kotiutuksen jälkeen. Pudonneiden kalojen valtaosa on ollut tukusta tullutta massakalaa tyyliin yksi kiilakylki, yksi monninen, yksi miljoonakala. (Kop, kop...)

Uusien nimilappujen saanti vähän viivästyi (vaikka niiden tekstit olivatkin valmiit jo pari päivää sitten), mutta toivottavasti ne menivät paikoilleen eilen illalla tai viimeistään tänä aamuna. Itse menen tänään vasta iltavuoroon tilannetta tsekkaamaan. Edelleen puuttuu myös osa Myydään-lapuista, sillä osa porukkaa alkaa vasta nyt päättää, mitä kaikkea he haluavat viedä takaisin kotiin ja mitä on myynnissä.

Alkuiltapäivät ovat kaikkein rauhallisinta aikaa näyttelyssä, joten se on paras aika kameran, lastenvaunujen tai koiran kanssa tuleville. Välillä tosin paikalle pölähtää joku koulu- tai päiväkotiporukka, mutta eivät ne koko paikkaa tuki. Etenkin sopivanikäiset napapaitateinit juoksevat näyttelyn läpi ja karkaavat viereiseen kahvioon odottelemaan opettajaa ja kaloista aidosti kiinnostuneita luokkatovereita. Viikonloppuna tulee taas aika varmasti täpötäyttä.
Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Viesti Kirjoittaja Mika »

Tämän topicin johdosta odotukset oli aika matalalla, mutta yllätyimme positiivisesti.
Onneksi menit paikan päälle katsomaan. Kun luette tätä viestiketjua tarkkaan huomaatte kyllä että on ihmisiä jotka osaavat vain valittaa osallistumatta itse tekemiseen ja suurin osa onneksi on tyytyväinen kun jotain edes tehdään.Itse paikan päällä häviävän vähän tehneenä moneen muuhun verrattuna annan koko hommalle 10+. Onkohan ne plekoni jo ostettu?
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”