Akvaarion teettäminen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
thapsus
Senior Member
Senior Member
Viestit: 616
Liittynyt: 15:38, 03.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Akvaarion teettäminen

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Hieman erikoisemman mallinen akvaario hakusessa, 60x40x40+. Varmaankin täytyy teettää, mutta mitäs vaihtoehtoja minulla on? Liikkeitä pääkaupunkiseudun tuntumassa/Uudellamaalla missä tämä onnistuisi suht edukkaasti? Kokemuksia, mikä on halpa/kallis?

Vai onko helpompi vaan teettää paikallisella akvaliikkeellä, kun etsiä halvempaa vaihtoehtoa?
SonjaSelena
Member
Member
Viestit: 428
Liittynyt: 23:42, 21.10.2004
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

ostamalla ihan täysin uuden saat varmaan halvemmalla kun teettämällä. mikset tee itse?
Yrittäkää ymmärtää yli-innokkuutta, jotkut meistä elävät hukattuja vuosiaan.
thapsus
Senior Member
Senior Member
Viestit: 616
Liittynyt: 15:38, 03.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Ihan täysin uuden haluankin, :mrgreen: mutta ei ole mikään standardi malli tuollainen. Tai ei ole ainakaan tullut vastaan. Normaalisti 60 senttinen on kapeampi ja matalampi...

Itse en uskalla tehdä. Haluan sellaisen akvaarion, joka varmasti kestää vuosia. EIkä minulla kyllä ole mitään paikkaakaan missä voisin puuhaan ryhtyä.
spakarin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 22:39, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja spakarin »

Itse tilasin juuri mittojeni mukaan tehtävän kehyksettömän akvaarion Siniriutasta. Kehyksellisiä saa varmaan lähes kaikkien akvaarioliikkeiden kautta.
Satu
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Ei noin pienen akvaarion tekeminen itse kummoinen homma ole. Sen voi tehdä pöydällä, joka on jonkin verrran tulevan akvaarion pohjan ja sivun kokoa suurempi. Pohja pöydälle suojapaperinpäälle ja kaikki sivut vuorollaan pohjan sinureunoihin ja toisiinsa kiinni. Pahjalasi siis sivulasien väliin. On aivan sama kuka liiman levittää; ammattimies tai harrastaja. Kunhan sauma on ainakin millin paksu eikä saumassa ole kuplia.

Maalarinteipin avulla saa saumojen reunoista siistit. Teipit vain pitää poista heti kun sauma on valmis ja tasoitettu.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Thomas29Hki
Member
Member
Viestit: 409
Liittynyt: 15:23, 06.03.2003

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Kannattaa tehdä TARJOUSPYYNTÖ johon laittaa altaan mitat, millaiset kehykset haluat, entä kansilasit, yms. muut sälät. Myös altaan alle laitettava pehmike kannattaa kysyä mitä maksaa.

Sitten ei muuta kuin muutamaan akvaarioliikkeeseen papru tai soitto ja saat selville hinnan sekä toimitusajan. Myös kannattaa miettiä kenen valmistajan haluat tilata. Noita metallikehys härveleitä tekee Aquarell, Juta, Giant ainakin Suomessa. Juta merkkistä ovat kovasti kehuneet ja on valmistajan 3 vuoden takuukin olemassa. Eli sekin kannattaa myös miettiä ostovalintaa tehtäessä.

Jos ei itse osaa tehdä akvaariota niin minusta ei kannata siihen hommaan ryhtyä. Nimittäin mikään vakuutus ei korvaa väärin tehtyjä varsinkaan itse sävellettyjä härveleitä.

Ostamalla kunnon altaan säästyy monelta murheelta...
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Paljonkohan maksais lasit altaalle joka on 60 x 19 x 20.
Ideana on tehdä poikas-allas joka on jalustan sisällä

Alla kuva suunitelmasta:

Kuva
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jumase »

Thomas29Hki kirjoitti:Jos ei itse osaa tehdä akvaariota niin minusta ei kannata siihen hommaan ryhtyä. Nimittäin mikään vakuutus ei korvaa väärin tehtyjä varsinkaan itse sävellettyjä härveleitä.

Ostamalla kunnon altaan säästyy monelta murheelta...
Helppoa kuin heinänteko
toxic69
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:18, 30.10.2006

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

paul kirjoitti:Paljonkohan maksais lasit altaalle joka on 60 x 19 x 20.
Ei ne lasit täysin mahottomia maksa. Itse lähetin tarjouspyynnön liikkeeseen kansilaseista kokoa 100 x 72cm, 2-3 osaisina, kolmesta nurkasta pala pois, reunat hiottuna ym. ja vastaus kuului että 42e. Ota vaan selvää paikkakuntas lasiliikkeistä ja kysy tarjousta.

Sama homma topicin aloittajalle, laita vain tarjouspyyntöjä menemään. Ainakin Helsingin akvaariokeskus valmistaa akvaarioita mittatilauksena, olisko just noita Juta-akvaarioita (en mene vannomaan!). Nettiosoite tais olla www.akvaariokeskus.com mutta googlettamallakin löytyy.
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”