Pureeko Pallokalat!

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Helmiina
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 22:09, 24.10.2004
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pureeko Pallokalat!

Viesti Kirjoittaja Helmiina »

Pureeko pallokalat, silleen ihan kipeestikin, niinkuin joistain viesteistä olen ymmärtänyt? :|
Onko ne aina ranteessa kiinni kun tekee vedenvaihtoja ym. huoltoja? Onko eri pallot erilaisia purijoita?
jkw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 00:50, 25.09.2004
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkw »

Omat punapyrstöt eivät ainakaan vielä ole pureskelleet muuta kuin ruokaansa.Piiloon nukkumapaikoilleen ne tuppaavat menemään käden kippoon laittaessa.
Helmi1978
Member
Member
Viestit: 341
Liittynyt: 13:52, 09.07.2004
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

Ystävälläni on rengaspallokala, "kasipallo" ja ihan luottavaisin mielin olen minäkin käteni sinne akvaarioon työntänyt kun olen ollut auttelemassa akvaarion sisustus- ym. hommissa. Kala väistää :)
minä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 18:34, 25.07.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja minä »

Helmi1978 kirjoitti: ihan luottavaisin mielin olen minäkin käteni sinne akvaarioon työntänyt kun olen ollut auttelemassa akvaarion sisustus- ym. hommissa. Kala väistää :)
Niin, kun se tajuaa pelätä isompaansa. :mrgreen:
Sellaisten isompien pallokalojen kohdalla, kuten sen juovapallokalan kohdalla miettisin kyllä kaksi kertaa houkuttelisinko sormien kimppuun.
Maailma on mystinen seikkailu jonka voi kokea omassa nojatuolissa
sera1
Member
Member
Viestit: 281
Liittynyt: 14:54, 21.02.2003
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Yhden kerran punapyrstö maistoi rannettani akvaariota siivotessa, ei tuntunut miltään, kun kyseessä niin pieni kala.
Toiste ei ole maistellut ihmistä, ei varmaan ollut hyvää [;)]

Sinänsä eritapaan käyttäytyvät , ettei akvaariota siivotessa olekkaan kalat piilossa vaan tulevat lapon viereen katsomaan nouseeko pohjasta jotain syötävää :)
Murphyn sanoin "Avatun purkin sisältö mahtuu vain suurempaan purkkiin".
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ei ne kättä pure, vaan sormia jos niitä sinne tunkee ja kalalla on nälkä. Pienet kasipallot puri mun isosiskoa kun se ei tiennyt varoa! 8-) Sattuu hirveesti ja jää pikkuruinen mustelma. Yleensä ei pure ihoa rikki, siinä olisikin myrkytysvaara jos niin kävisi.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Mun kasipallot on puraisseet pari kertaa sormeen. Sattuu aika pahuksesti, ovat vähän isompia kuin tuon Pallokalan. Mutta eivät ne koko kättä pure, vain jos työntää sormen veteen. Isompaa kohdetta kuten koko kättä ne vaan tutkailevat kiinnostuneina tai menevät vähän kauemmas piiloon.

Juovapallokalan kanssa en juuri ole viitsinyt kokeilla miten kiinnostunut se olisi puraisemaan. Käsin sitä voi syöttää ihan hyvin, ja jos se ei ole nälkäinen, siihen voi koskea ihan hyvin. Olen sen pari kertaa nostanut kädellä piilostaan kun on vieraita käynyt ja halunnut nähdä sen, ihan kesy kala se on maha täynnä. Nälkäisen kalan altaaseen ei paljon parane ruumiinosia työntää ilman että tarjolla on ruokaa johon se tähtää. Hampaat ja puremajäljet ruuassa kyllä näyttävät siltä että mieluummin ottaisin haukkaisun pieneltä koiralta kuin tuolta kalalta.

Mika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”