Ihan yleisesti

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Love
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 22:52, 18.08.2004

Ihan yleisesti

Viesti Kirjoittaja Love »

Mikä olisi se kala jota ei voi ottaa jostain mistä tahansa syystä akvaaroi/koti oloihin.Eli millaisia otuksia olisi teillä koideissa,jos olis valtameri asuntona.
melanostomias suvusta melkeen kaikki voisin ottaa uimaan olkkariin.Onkohan mussa jokin vialla.
jarppa82
Member
Member
Viestit: 306
Liittynyt: 13:14, 19.05.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Mureenoita, siipisimppuja, pallokaloja (niitä tosi isoja esim. Saara akvaariolinnasta), kivikaloja.... ym ym ym... varmaan kaikkea sellaista silmää hivelevää ja todella erikoista.
Terveisin minä.
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

jarppa82 kirjoitti:Mureenoita, siipisimppuja, pallokaloja (niitä tosi isoja esim. Saara akvaariolinnasta), kivikaloja.... ym ym ym... varmaan kaikkea sellaista silmää hivelevää ja todella erikoista.
Vieläkö Kimmo Sukasen mureena on hengissä ?

Ja eikös siipisimpun pitäminen ole täysin mahdollista ? Tietenkin niin, ettei pääse syömään pienempiään...
Lentsu
Member
Member
Viestit: 263
Liittynyt: 16:54, 06.06.2002
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lentsu »

Siipisimput pärjäävät akvaariossa asiaankuuluvalla hoidolla oikein mainiosti. Mureenoitakin voi pitää, ovat vaan hyppy herkkiä, yleensä mureena päättää päivänsä kuivumalla olohuoneen lattialla.
Tänä päivänä lähestulkoon mitä tahansa riutta kalaa voi pitää menestyksekkäästi akvaariossa mutta se ei todella tarkoita että niin pitäisi tehdä, uhanalaiset lajit esim. ehdottomasti ei ja yleensäkin se että pystyy tarjoamaan kalalle kunnon kodin lähtien vaikka siitä ettei laita liian isoa kalaa liian pieneen akvaarioon ...
Beati pauperes spiritu
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

homer kirjoitti:Vieläkö Kimmo Sukasen mureena on hengissä ?
Jep, siellä se porskuttaa. alkaa olemaan jo n. 40cm. Paljoa se ei enään tule tästä kasvamaan, kerran maksimi koko kalalle on vain ~70cm


Minä voisin tyytyä tälläiseen ~12cm sinttiin:
Kuva
Oxymonacanthus Longirostris, joka elää korallien polypeista.
Love
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 22:52, 18.08.2004

Kitakalat

Viesti Kirjoittaja Love »

Mussa on varmaan joku vika tai sitten mä olen muutenvaan kieroon kasvanut.Kitakalaja sapelihammaskala niissä on jotain mikä on aina kiehtonut.Aatelkaa kaverit elelee sysipimeessä lamppu päässä riippuen se jos mikä on aika ihmeellistä.Ikävää on se,ettei näistä otuksista kauheesti löydy tietoa tai,jos löytyy toivottavasti kulkeutuu minun korviini.
melanostomias suvusta melkeen kaikki voisin ottaa uimaan olkkariin.Onkohan mussa jokin vialla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”