Kalojen ym ostajista!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sunne/heikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 202
Liittynyt: 22:01, 08.11.2002
Paikkakunta: Tuusula

Kalojen ym ostajista!

Viesti Kirjoittaja sunne/heikki »

En tiedä, onko muut törmänneet tällaiseen, mutta meille on käynyt useamman kerran; Joku, joka on luvannut tulla hakemaan/ostamaan jotain akvaarioon liittyvää, ei olekaan ilmestynyt sovittuun aikaan paikalle [}:)] . Sitä sitten itse on varautunut olemaan paikalla kyseiseen aikaan ja mahdollisesti muokannut omia menojaan sovitun tapaamisen vuoksi.

Kyllä minusta olisi kohteliasta AINA ilmoittaa, mikäli ei tulekaan sovittuun aikaan. Riittää esim. lyhyt soitto, että onkin tullut katumapäälle asian kanssa. Tämä ei lienee liikaa vaadittu [;)] . Onneksi kaloille ym on kuitenkin löytynyt uudet onnelliset omistajat peruuntuneiden tilalle :mrgreen: .

-Sunne-
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää!
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sani »

Tuollaista on kyllä valitettavasti sattunut täälläkin. Ja varsinkin sellainen on raivostuttavaa että joku varaa kalat yv:llä ja sitten katoaa eikä siihen saa yhteyttä koska ei ole kertonut esim. puhelinnumeroaan tai sähköpostiosoitetta ja yksityisviestiin ei vastaa... Ja olisi kiva tietää ihmisten oikea nimi kun tulevat ettei tarvitse nimimerkillä nimitellä.
kendau
Senior Member
Senior Member
Viestit: 838
Liittynyt: 11:34, 12.02.2003
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja kendau »

Joskus tuota samaa onnetonta touhua tuntuu olevan myjilläkin. Itse sovin taannoin Aqua-Webin kautta ostavani eräältä nimeltämainitsemattomalta tyypiltä co2-levittimen. Maksutapa olisi ollut postiennakko. Sopimuksesta huolimatta, laitetta ei ikinä postissa ilmaantunut ja juttu jäi sikseen...
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

On ollut juu vähän vastaavia kokemuksia. Esim. jos on myymässä läjää kasveja, josta riittää monelle ottajalle, mutta ei kaikille. Sitten yrittää kysymisjärjestyksessä myydä rehuja eteenpäin. Seuraaville kysyjille saakin sitten vastata, että varattu on kaikki, mutta vartoo hetki, en ole saanut yhteyttä niihin varaajiin. Olenkin tehnyt sitten kylmästi niin, että jos viikon perästäkään ei vielä kuulu mitään, olen laittanut varaajalle viestin, että "sorry, meni jo" ja seuraava listalla olija saa kasvit. Harmittaa vaan tuollainen, siinä joutuvat kaikki odottelemaan ihan turhaan, saatika se vaiva että kyttää jatkuvasti olisikohan se jo vastannut ja pitää yhteyttä muihin halukkaisiin ostajiin. :frown:
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 18:44, 05.01.2004
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Olenpahan kerran ainakin yhtä partisparkaa kiikuttanut turhaan pussissa 70 kilsaa edestakaisin ja parin tunnin odottelu vielä siihen päälle. Onneksi partis ei ollut moksiskaan kyseisestä reissusta, minua kyllä otti pattiin [}:)]
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
Merri
Senior Member
Senior Member
Viestit: 504
Liittynyt: 00:44, 06.04.2003
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Merri »

Koettu on, suuntaan ja toiseen. Luvattu tulla hakemaan, eikä ketään näy... Olen myös ollut ostajana ja tuote onkin *hupsista* jo myyty toisaalle :roll:
"I'll rise but I refuse to shine"
tilli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 13:40, 08.02.2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja tilli »

No joo. Minulle sattui kerran niin, että en kerta kaikkiaan päässyt hakemaan kaloja, vaikka olin luvannut. Ilmoitin asiasta viime tipassa myyjälle ja kerroin mielestäni varsin pätevän syyn tilanteelle.

Myyjä veti välittömästi herneet aivoihin, eikä sekään riittänyt, vaan hänen piti ottaa yhteyttä vielä kaveriini, jolle olisin myös kaloja vienyt, ja kertoa mielipiteitään minusta.

Eikä kyseessä olleet mitkään altaantyhjennysprojektit tai jättikokoiset kirjoahvenet, jolloin harmistumisen olisi voinut ymmärtää.

No nyt kyllä ymmärrän välttää tyyppiä, suorittakoon tasalukuneuroosejaan ihan omissa ympyröissään.
alini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 21:47, 31.08.2003
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja alini »

Sitä että varataan, mutta ei sitten otetakaan, on sattunut useasti minullekin. Ensimmäistä kertaa taas koin tilanteen jossa olin sopinut meneväni hakemaan kaloja päivää aikaisemmin, mutta perille päästyäni olikin toinen ostaja paikalla, joka sitten nopeimman oikeudella kuulemma varasi kalat. Ärsytti ja ärsyttää turha reissu jonka tein.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Myönteistä pelkästään.

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Täällä ei ole vielä sattunut yhtään tuollaista ikävää -Välistäjättöä, kaikki ovat tulleet tai olleet paikalla silloinkun ollaan sovittu. Vaikka runsaasti Webbiläisiltä olenkin tavaraa hakenut. Ja toivon että ostajat ovat olleet tyytyväisiä minulta haettuun tavaraan.

Jopa postitukset on olleet täysin oikein ja tuotteet laatutavaraa. Muutaman ystävänkin tuollatavoin saanut. Kiitos Webbiläiset. *tunteilee* :mrgreen:
sunne/heikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 202
Liittynyt: 22:01, 08.11.2002
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja sunne/heikki »

Kyllä meilläkin onneksi suurin osa kaupoista / tavaran vaihdoista on olleet onnistuneita kokemuksia :mrgreen: . Tuntuu, että on tavannut jo monia webbiläisiä, osaa useammankin kerran.
Nämä vähäiset epäonnistuneet tapaukset vaan ärsyttävät, kun ilmoittaminen olisi niin vaivaton juttu, vaikka sitten viime tipassakin, kunhan vaan ilmoittaa.


-Sunne-
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää!
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Olen todella iloinen, että kaupanteko on ollut meikäläisen elämässä sangen vaivatonta - ostajat ovat aina ilmaantuneet paikalle. Monta mukavaa persoonaa on tullut tavattua ja kaupat jatkuvat edelleen. Itse olen joutunut perääntymään muutamista allaskaupoista yllättävien rahaongelmien takia enkä siitä ole kovin hyvilläni. Ketuttaa myyjän sekä itseni puolesta :( Toivottavasti en ole kenenkään mieltä pahoittanut liian pahasti.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Cofu
Member
Member
Viestit: 370
Liittynyt: 21:54, 14.01.2004
Paikkakunta: Kouvola, Klas

Viesti Kirjoittaja Cofu »

Kaikista eniten on ehkä ketuttanut se kun tuossa parivuotta sitten etsittiin tuota isoa allasta.

No sitten saatiinkin varattua yksi upea 700L kaikilla hienouksilla jne. Miehen piti soittaa takaisin heti kun on käynyt vaimonsa kanssa hintakeskustelun, me tietenkin muurahaiset housuissa intoa täynnä odoteltiin että koska saadaan hakea allas. No miehestä ei sitten kuulunutkaan mitään ja kymmenennellä soittokerralla suostui vastaamaan ja sanoi että vaimo oli myynyt altaan työkaverilleen puolet halvemmalla mitä me tarjosimme, eikä ollut ilmoittanut miehelle mitään. Että otti hattuun [}:)] ! Mies oli kyllä todella pahoillaan mutta meillä meni kyllä päivä pilalle. Noin kuukauden päästä oltiinkin sitten tampereella hakemassa tuota 600L allasta, saatiin vielä puolet halvemmalla. Eihän tuo niin hieno ole mutta kelpaa silti :mrgreen: .
Aphrodite
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:12, 22.02.2003
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Aphrodite »

Mulla on ainakin pelkkää hyvää sanottavaa kaupanteosta tämän palstan kautta. :D

On tainnut kerran käydä niin huono säkä, että havittelemani tuote hajosi ennen kauppoja, mutta sekin luettanee positiiviseksi tapaukseksi. :mrgreen:
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
tähdikki
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 14:06, 30.03.2004
Paikkakunta: Helsinki

.....

Viesti Kirjoittaja tähdikki »

Minä olen kyllä unohtanut muutaman kerran ilmoittaa etten tulekkaan ja syyt...
no ne kuullostaa huonoilta ollut kuumeessa ja sitten vain inhimillisesti unohtanut.
Muististani kertoo hyvin se, että lähes joka aamu meinaan unohtaa antaa kaloille ruokaa [:I] ...onneksi miehelläni parempi muisti :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”