Turun ja seudun akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Sariko kirjoitti:Tietääkö kukaan miten Turun Akvaario ja Uusi Akvaario ovat avoinna nyt lauantaisin? Kesän olivat suljettuna, mutta miten nyt?
Käväisimme tuolla Turun Akvaariossa tuossa heinäkuun lopulla ja silloin kun soittelin ja tiedustelin aukioloja, sanoivat että elokuu on vielä kesää. Eli vasta syyskuusta alkaen taas auki lauantaisin.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Sariko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 08:46, 21.05.2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sariko »

No voihan kökkö :( ! Mekin ehditään juuri ja juuri lauantaiaamuksi perille kun päästään vasta pe-iltana kymmenen jälkeen lähtemään . Miten muut liikkeet ovat avoinna?
ahvenisti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 18:29, 06.08.2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ahvenisti »

Täältäkin pojot Akvaariopisteelle loistavasta palvelusta ja ilmapiiristä :)
cyanique
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 00:17, 21.11.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cyanique »

Suski kirjoitti: Varissuollakin oli joku liike, mutta en muista nimeä, enkä ole koskaan käynyt.
Minäpä olen käynyt :)

Nimeäkään en tarkalleen muista, olisiko vain ihan yksinkertaisesti: "Lemmikkieläinliike" tj.

Minusta akvaariopuoli siellä on hoidettu ihan hyvin ja myyjä tuntuu tietävän aika paljonkin. Oikeastaan, minusta tämä liike yltää melkein samalle tasolle uuden akvaarion kanssa. Ainoastaan täällä varissuolla on hinnat kalliimmat, muttei paljoa.

Ja se on niitä akvaariokauppoja jonne mennessä pitää varata rutkasti aikaa, varsinkin jos se normaalisti paikalla oleva myyjä on siellä :)

Kerran kun minulla oli yksi kysymys, mihin ei joku sijainen tiennyt vastausta hän neuvoi minut uuteen akvaarioon. Minusta se on ihan hyvin kun myöntää tietämättömyytensä asian suhteen ja olla takomatta rahaa toisen tietämättömyydellä ;)

Käyn aikalailla pelkästään Uudessa akvaariossa ja täällä varissuon liikkeessä.

Kerran eksyin puutorin akvaarioon uteliaisuudestani katsomaan ja toiste en mene. Siellä silloin oli myytävänä ilmiselviä nuolimonneja leväbarbeina ja hinta sen mukaisena. Ja kun sanoin siitä, niin myyjä vain sano, että kyllä ne on leväbarbeja. Ihmettelin hiukan asiaa ja myyjä jatkoi, että ne on jotain alalajia tjsp. Kun ihmettelin vielä lisää, niin myyjä alkoi puhumaan siitä, että eihän leväbarbi ole oikeasti edes niin hyvä levän syöjä. Hmmm! ;)
Sariko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 08:46, 21.05.2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sariko »

cyanigue: Muistatko onko tämä varissuon liike avoinna lauantaisin? Oliko siellä timanttikirjoahvenia?
cyanique
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 00:17, 21.11.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cyanique »

En muista kyllä. Mutta jos jaksanet odottaa, niin voin huomisella tarkistaa asian kauppareissun yhteydessä kun se on siinä sen verta lähellä ruokakauppaa.
m.n
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 22:30, 23.07.2003
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja m.n »

Täytyypä pistää oma mielipiteeni Turun liikkeistä (positiiviset, en ala ketään haukkumaan). Akvaariopisteestä saa loistavaa ja ystälällistä palvelua samoin kuin karvakorvista. Turun akvaariossa on todella laaja valikoima ja hinnat kohdallaan. Tosin kannattaa olla tarkka mitä ostaa, tosin myyjät eivät myy kaloja joilla ovat huomanneet sairauksia, mutta ei sitä myyjät kaikkea huomaa. Ja jos tietoa tarvitsee tai apua ongelmaan käännyn ehdottomasti Raisiossa tasalanaukiolla olevan Raision akvaarion puoleen (miespuolisen myyjän). Kokemusta ja tietoa tuntuu löytyvän.
Täytyypä itsekkin käydä tuolla uudessa akvaariossa katselemassa kun sitä täällä kehutaan, eipä ole tullut koskaan käytyä.
cyanique
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 00:17, 21.11.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cyanique »

sariko, se on auki lauantaisin klo 10-15. Timanttikirjoahvenia siellä kuulemma ei ollut.
Sariko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 08:46, 21.05.2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sariko »

cyanigue: Kiitoksia oikein paljon tiedosta. Täytynee lauantaina pistäytyä siellä. Kasvejakin sieltä Turusta löytynee varmaan laajempi valikoima kuin meiltä täältä Oulusta?!!
Tarza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 10:18, 05.01.2004

Viesti Kirjoittaja Tarza »

Jos nyt vastais tälläseen tosi vanhaan keskusteluun... ;)

Se Varissuon liike on Varissuon Lemmikki, samat omistajat kun Kaarinan Lemmikillä. Siellä on yleensä aina toinen omistaja paikalla ( Nainen) ja sieltä olen aina saanut loistavaa palvelua!

Kun hinnoiteltiin ensimmäistä akvaariota, niin ei se koko pakettin hinnassa ollut mikään kallis muihin turun liikkeisiin verrattuna. Varsinkin kun tuntui että sai asiallisia vastauksia "tyhmiin" kysymyksiin. Sieltä ollaan nytkin ostamassa akvaario, kun vaihdetaan isompaan.
ed
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 21:34, 28.12.2003
Paikkakunta: Laitila

Puutorin akvaariosta

Viesti Kirjoittaja ed »

Sitä kauppaa en suosittele kenellekkään. Siis, siellä on todella halpaa, mutta minä ja serkkuni on ainakin siihenkauppaan kyllästytty. Nimittäin, akvaario (jotka he tekevä siis itse) tehtiin minulle ja ensimmäinen vuotaa. Noo, uusi akvaario hakemaan mutta mitat eivät olleet täysin kohdallaan. Ja kunnollisia matkakorvauksia ei herunut. Noo, sitten siellä on muitakin moitteita. Nimittäin siellä kauppaat its tietävät että myyvät sairaita kaneja. Ja serkkuni kani jouduttiin lopettamaan koska sillä oli perinnöllinen vika, etää se puree kaikkia muita paitsi omistajaansa. Ja kauppiaat tietävät itse siitä, mutta myyvätpähän vaan näitä "viallisia" kaneja!! [}:)] Se on pahinta! Tosin muuten tuntuu olevan asiantuntevaa porukkaa.

Edit: Lauseen loppuun riittää yksi piste.
Tarza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 10:18, 05.01.2004

Re: Puutorin akvaariosta

Viesti Kirjoittaja Tarza »

ed kirjoitti:Nimittäin, akvaario (jotka he tekevä siis itse) tehtiin minulle ja ensimmäinen vuotaa.
Katsoppas tarkemmin sitä akvaariotasi! Olen itsekin tilannut omani mittojen mukaan sieltä ja ne eivät todellakaan tee niitä itse. Ainakin meillä on akvaarion yläkulmassa tarra jossa lukee: "Giant akvaario, valmistaja Akvaariovalaisin, kuopio". Ja samalta firmalta tilaavat edelleen.
Misse
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 01:29, 08.01.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misse »

No laitetaanpas tänne, jos ei aikasemmin ole jo mainittu.
Eli turun akvaario ei nykyään ole viikolla auki kuin klo 18:00 asti (ennen 19). Lauantaina avoinna 10-13.

Tuli vaan mieleen kun kävin eilen nykimässä ovea viisi yli kuudelta, kun luulin että se olisi seitsemään asti auki. Noh tulipahan tehtyä mukava kävelylenkki samalla :)
ed
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 21:34, 28.12.2003
Paikkakunta: Laitila

ei muuten lue....

Viesti Kirjoittaja ed »

Ei ainakaan mun akvaariossa lukenut, ja tarkistin joka kulman. Ei ollut minkään maan merkintöjä. Kyllä ne varmaan suurimmat akvat teettää, mutta mulla on tälläinen piikkunen akva [;)]

Edit: Lauseen loppuun riittää yksi piste.
Kirva
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 13:24, 03.11.2003

Viesti Kirjoittaja Kirva »

Mikäs sitten se Aninkaistenkadun liike on?

Kävin peräkkäin Puutorilla ja siellä, ja jälkimmäisessä en edes jäänyt tsekkaan kaikkea loppuun, koska hinnat olivat törkeän korkeat. Tosin hintataso ei Puutorillakaan ole ihan kohdallaan enää. Aiempina vuosina kannatti usein valita puutori ohi muiden, juuri kohtuuhintojen takia.
Inez
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 17:38, 07.01.2003
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Inez »

Mitenkä, voisiko joku selittää minulle, uudelle ja tietämättömälle, minkälainen paikka se Turun Akvaario Ky on? Sen tiedän, että se on tukkuliike ja sieltä voi löytää harvinaisuuksia (ja että vähittäismyynti on klo. 16-18). Mutta tarkoittaako se vähittäismyynti sitä, että sinne voi tuppautuia ihan kuka vaan koska vaan määrättynä aikana, eikä tarvitse välttämättä ostaa mitään (eikä kukaan tule niskaan hengittämään että mitäs asiaa neidillä on)? :) Tekis mieli käydä siellä kun se ei kaukanakaan ole.. Jos löytäis vaikka jonkun kivan monnin, tai halvempaa kalanruokaa (onko siellä ruokaa)? :roll: Sain vasta äskettäin meinaan tietää, että sellainenkin paikka on olemassa.. Kuten näette mulla ei oo vielä mitään harmainta aavistusta koko paikasta. :D
Susamka
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 11:13, 24.03.2003
Paikkakunta: Turku/TAY ry

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Inez kirjoitti:Mitenkä, voisiko joku selittää minulle, uudelle ja tietämättömälle, minkälainen paikka se Turun Akvaario Ky on?
Kyllä sinne voi mennä ostoksille kuka vaan. Tädit hengittää niskaan vaan jos tuppaat ovesta sisään kymmenen minuuttia ennen sulkemisaikaa [;)] Muuten saa kyllä rauhassa katsella.

Monneja ja plekoja on tarjolla yleensä kyllä laaja valikoima. Itse ihastun aina niihin joiden hintalapussa lukee 70 euroa tai yli. Onneksi ei ole tarpeeksi suurta allastakaan, ettei tule kiusausta ostaa :mrgreen:

Kuivaruokavalikoima on ainakin erittäin suppea, pakasteita en ole koskaan kysynyt.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
janina9
Starting Member
Starting Member
Viestit: 30
Liittynyt: 16:50, 13.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Turun akvaario

Viesti Kirjoittaja janina9 »

Mä olen ainakin käynyt Turun akvaariossa ostamatta mitään, ihan katselemassa. Ei ole kukaan tullut kyselemään mitään. Nykyään on vaan iso ongelma siellä käymisessä: ei ole autoa.. Asutaan ylioppilaskylässä, joten matka sinne on aika pitkä.
Kasveja on siellä ainakin välillä ollut aika halpoja kanssa, muistaakseni mulla ei ole ollut ongelmia sieltä ostettujen kalojen kanssa. Pitäis yrittää löytää kivoja kirjoahvenia tässä muutaman viikon päästä (akvaario on kypsymässä) ja kasveja vaikka heti, että kiva siellä olisi päästä käymään.

Janina
Inez
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 17:38, 07.01.2003
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Inez »

No entäs, onko siellä kasveja? Entä tavallista hiutaleruokaa? Ja minkälaiset ne hinnat olivat? :) Etten turhaan kävisi monessa kaupassa..
Masa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 08:31, 26.02.2003
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Masa »

Turun akvaariosta sen verran että se todella on tukku ja sen vuoksi siellä on sitten sitä tavaraa(=kaloja).
Altaita on useita satoja.
Purjotuulikki
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 18:42, 13.12.2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Purjotuulikki »

Kävinpä tuossa joulun alla Puutorin akvaariossa aikessa ostaa pätkä silikoniletkua. Jäi ostamatta. Ei kukaan täyspäinen voi katsella kuinka hamstereita sun muita pakataan joulupaperiin liukuhihna periaatteella. Missä kulkee eläinten myynnin etiikan rajat? Siihen puulaakiin en enää toiste jalallani astu! :x
naseti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 01:16, 15.03.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja naseti »

Kannan nyt minäkin korteni kekoo tässä asiassa! :mrgreen:

Puutorin akvaariota en oikein voi suositella kenellekkään, varsinkin yhtä noviisille kuin itse olen. Siellä todellakin kaikki kalat sopivat toistensa kanssa samaan altaaseen ja jopa minun 60l akvaan olisi heiden mukaan voinut ottaa vaikka mitä, jopa lehtikalan. :? Onneksi olin edes vähän tehnyt kotitehtäväni enkä ostanut sieltä muuta kuin kasvit ja soran. Lisäksi akvaarioissa makasi kuolleita kaloja, ei hyvä! :twisted:

Mutta positiivista palautetta saa varissuon eläinliike! Myyjä (nainen) oli todella perillä asioista ja kyseli kaikki mahdolliset kysymykset, ei suostunut myymään kaikkia kaloja, siis niitä mitkä ei voi hyvin pienessä akvaariossani. Lisäksi lajeja oli kohtuu määrä, eikä hinnatkaan ollu mitenkään korkeat.

Uusi akvaario on ihan hyvä paikka, vaikka myyjä tytöllä olikin tärkeempää puhua puhelimessa kaverinsa kanssa tai olla netissä, kun kertoa aloittelevalle harrastajalle mitään, ehkä sitten kun tiedän asioista enemmän niin suuntaan sinne.
-T-
HennaM
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 17:35, 18.03.2004
Paikkakunta: Turku

Vielä Turun akvaarioliikkeistä

Viesti Kirjoittaja HennaM »

Aloittelevana akvaarioharrastajana olen vasta muutaman viimeisen kuukauden aikana tutustunut Turun akvaarioliiketarjontaan. 200 litran akvaariomme hankittiin Akvaariopisteestä (Aninkaistenkatu) ja palvelu oli erittäin ystävällistä.

Kasveja hankittiin sekä edellisestä että Puutorin Akvaariosta, siellä kun tuntui sillä hetkellä olevan hyvä valikoima. Palvelun kanssa oli kyllä vähän niin ja näin. Joko töykeää tai mielistelevää. Siellä on kyllä isot valikoimat ruokia ja muuta purkkitavaraa, joten se on plussaa. Lisäksi se pulju on aamusta iltaan tupaten täynnä asiakkaita (varsinkin iltäpäivällä ala-astelaiset tytöt käy kuolaamassa häkkieläimiä), joten siellä voi rauhassa katsella ilman että kukaan tulee tuputtamaan mitään. Toisaalta jos palvelua haluaa niin sitä saa jonottaa. Kalat meidän akvaarioon hankittiin myös sieltä. Partamonneista kyllä kuoli suurin osa (onneksi ostettiin 6 poikasta, sillä 4 kuoli). Platyt ja mustamollit pärjäävät hyvin. Monnit kyllä tappoi aivan varmasti suola, jota kaupan täti käski antaa platyille ja molleille ja sanoi monnien "kyllä hyvin kestävän". Onneksi lopetettiin suolan käyttö.

Myllyn Faunatar on aika kallis ja Uudesta Akvaariosta olen saanut asiantuntevaa apua. Turun Akvaario on vielä kokematta.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Sam Salonen kirjoitti:Tässä Turun seudun akvaariokaupat, ei missään tietyssä järjestyksessä.
1. Turun Akvaario
Kaarningonkatu 18
(02) 236 5500

2. Uusi Akvaario
Yliopistonkatu 38
(02) 250 3681

3. Puutorin Akvaario
Brahenkatu 14
(02) 233 2515

4. Akvaariopiste
Eerikinkatu 2
(02) 233 2020

5. Zoo Jatar
Kustavintie 4
(02) 239 5657

6. Nord-Pet
Kaskenkatu 8
(02) 234 3747

7. Raision Akvaario
Raisio Varppeenaukio 3
(02) 438 4546
Onkos nämä kaikki liikkeet vielä olemassa(Uusia avautunut?),
oltaisiin menossa huomenissa Turkkuseen shoppailemaan?
Pikaisia vastauksia siis.
Kiitos! [;)]
Susamka
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 11:13, 24.03.2003
Paikkakunta: Turku/TAY ry

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Numerot 1,2,3,5 ja 7 ovat ainakin paikoillaan, numerosta 6 en tiedä. Akvaariopiste on muuttanut Eerikinkadulta Aninkaistenkatu 8:aan. Turun Akvaario on avoinna klo 10-13 ja siellä ollaan aika tarkkoja sulkemisajan suhteen.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”