Ammattinne, koulutuksenne & akvaarioharrastuksenne

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Zelda
Member
Member
Viestit: 271
Liittynyt: 20:29, 21.06.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Zelda »

Minä sitten rakastan kaikenmaailman galluppeja :mrgreen:
Koulutukseltani olen kemian laborantti, siitä nyt sentään jotain hyötyä akvaarioiden hoidossa voisi kuvitella olevan... vesikemiaa tms.
Ammatinvaihdos on tapahtunut jossain maailman vaiheessa, asuntoihin liittyen myyntineuvottelijana hääräilen [;)] Siitä ei ole muuta hyötyä akvaarioharrastukseen kuin se, että näkee eri kodeissa erilaisia altaita...
Anti-hero
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 22:13, 10.01.2004
Paikkakunta: jkl mlk

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

No tässähän on vielä peruskoulukin kesken... Enköhän mä lukioon mee, mutta en kyllä aio siitä enää paljon pitemmälle pyrkiä, no onhan koulusta sillein apua esim kielitaidossa, ja hmm kemiassa jonkun verran on kanssa apua saanut joissain jutuissa...
alini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 21:47, 31.08.2003
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja alini »

Taideteollisessa opiskellaan, joskus tuloksena taiteen maisteri. Vaikutus akvaarioharrastukseen lienee siis esteettisellä puolella. Kauneus on varmasti myös suuri syy miksi akvaariosta pidän.
kalaneiti
Member
Member
Viestit: 330
Liittynyt: 04:06, 24.10.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

~Peruskoulu Itä-Hakkila/Sotunki
~vuosi lukioa OulunkylänYhteiskoulunLukiossa
~samalla vuosi Stadin Steissin Mäkkärin kassalla (jeejee)
~n. ½ vuotta HYKS sairaalavalokuvaajana
~valmistuin Kuvankäsittelijäksi Helsingin AV-viestintäalan oppilaitoksesta arabiarannasta
~n. ½ vuotta oman alan töissä yksityisissä Valokuvaliikkeissä
~vajaa vuosi yksityisenä Tupperware jälleenmyyjänä
~7kk Ikea Vantaan Makuuhuone/kph/Lasten osastoilla sisustusmyyjänä/suunnittelijana
~nyt äitiyslomalla, todennäköisesti ainakin 1,5v vielä :mrgreen:

Kai se on se sisustamisen ja kauniiden asioiden ihannointi joka on pitänyt kiinnostukseni akvaarioissa bauttiarallaa 12 vuoden ajan. Valokuva kemia on niin kovin erilaista kun vesikemia.. joten ei siitä ainakaan apua ole ollut, myöskään myynti/markkinointi tausta ei liiemmin auta kalojen kanssa kommunikoidessa..
Saara
Member
Member
Viestit: 288
Liittynyt: 23:22, 19.11.2002
Paikkakunta: Helsinki - HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saara »

Vähän off topic, mutta olkoon...
kalaneiti kirjoitti:Peruskoulu Itä-Hakkila/Sotunki
Sama ala-aste (Pekka Kaasisen luokka) ja yläaste. Taidan myös asua melko likellä (Pohjois-Helsingissä) nykyisin, juoru kertoo. Sattumia.

--
Itse opiskelen valtsikassa (kotisivulla lisää siitä) alaa (ekonometriaa), josta ei juuri ole hyötyä akvaarioharrastuksen kannalta.

Harrastaisin sakemanneja, ellei avoke olisi allerginen. Mutta monet kalat, samoin kuin biotoopit ja biodiversiteettikysymykset, ovat kyllä hyvin kiinnostavia loppujen lopuksi.
Grimma
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 21:25, 31.08.2002
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Grimma »

Vähemmistöön taidan kuulua, tänä vuonna pitäisi, jos kaikki menee ok, saada sairaanhoitajan (AMK) paperit. Akvaariota olen harrastellut reilun vuoden vasta, ammatista ehkä sen verran hyötyä että töistä "saa" ilmaiseksi hanskoja, ruiskuja, mittoja, desinfektioainetta yms hyödyllistä. Joku tuntuma myös tauteihin, solubiologiaan ja -kemiaan on ja kai sitä jostain mikrobeistakin jotain tietää. Samalla tavalla ne solut, niiden nestekierto yms taitavat toimia kaikilla elävillä. Ja akvaario tosiaan poistaa stressiä, joskin kyllä aiheuttaakin sitä; sinileväinvaasio on tällä hetkellä riesana..

Niinjoo. Se piti vielä mainita että työn kautta toisen puolen nähneenä harjoitan levollisin mielin kalojen eutanasiaa; sitä saisi harjoittaa useampiinkin lajeihin..
Tinski
Member
Member
Viestit: 431
Liittynyt: 14:36, 19.09.2002
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tinski »

Lukion, kauppakoulun ja kauppaopiston atk-linjan jälkeen päätynyt yliopistolle hallinnollisia tehtäviä hoitamaan vuonna -95. Sitä uraa tässä jatketaan kun hyvään alkuun ollaan päästy.
~Tinski~
baku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 20:09, 19.06.2001
Paikkakunta: JKL, Finland

Viesti Kirjoittaja baku »

Valmistuin kalabiologiksi pari vuotta sitten ja siitä lähtien olen vääntänyt väitöskirjaa eräästä kalojen bakteeritaudista. Eli terkkuja tutuillle, olen paljastunut.

Kaipa tästä tähän asti kertyneestä tietomäärästä on jotain hyötyä ollut myös harrastuksen suhteen, onneksi varsinaiselle osaamisalueelleni ei ole ollut käyttöä omassa akvaariossani...
Boheemin Avaramielinen Kotiinkonttaaja ja Unelmoija
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sani »

Terveiset vaan edelliselle, samassa paikassa ollaan (itse olen tosin ekologian osastolla...) Lopputyö on kansiin menossa ja ensi viikolla alkavat sitten työt yliopistolla. Väitöskirjapaikkakin olisi siellä tarjolla, mutta saa nyt sitten nähdä jaksaako sellaista projektia aloitella :?
jouniv
Senior Member
Senior Member
Viestit: 502
Liittynyt: 14:29, 19.10.2001
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jouniv »

Jyväskyläläiset biologit tulee ulos kaapista: takana 15 v työtä vesiviljelybiologian parissa. Väitöskirja kalojen ravitsemuksesta & rehuista 5v sitten [:I]
m.n
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 22:30, 23.07.2003
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja m.n »

Tällä hetkellä pakerretaan biologian opintoja yliopistossa. Kiinnostus biologiaan syntyi juuri paljolti akaarioharrastuksen takia jo pikku poikana.
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Minäpäs se olen oikein ammattina katsonut toisia ihmisiä alaspäin :mrgreen: , siis nosturikuskina Helsingin telakalla muutaman vuoden, kunnes lomauttivat syksyllä tilausten puutteessa (Josko sitten ensi syksynä sinne takaisin tekemään jäänmurtajaa Venäjälle).

Siitä lähtien olen ollut rannetietokoneita kasailemassa Suunnolla.

Telakkaa ennen ajattelin että minusta tulee isona hieroja.. tai sitten hevostenhoitaja... tai sitten kondiittori...tai sitten puutarhuri... jokaisessa hommassa olen siis harjoitellut. Mutta parhaiten sovinkin sitten katsomaan ihmisiä alaspäin. Eikö olekin kiva että löytää työn jossa on hyvä... [;)]

Koulutuksena peruskoulun lisäksi tietotekniikan perustutkinto, puolet lukiosta ja elämä itsessään. Koulutus jatkuu.
merihevonen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 21:45, 08.01.2004

Viesti Kirjoittaja merihevonen »

Niin no on tää yläaste vasta 12 päivää yli puoli välin. Sen jälkeen lukioon ja haaveammattina lasten lääkäri. Ja koulussa neljää kieltä opiskelen englanti, saksa, ruotsi, ranska. :roll:
Ja akvaarioharrastuksen lisäksi harrastan yleisurheilua.
*Hah*
Junior Member
Junior Member
Viestit: 67
Liittynyt: 20:15, 04.07.2002
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja *Hah* »

Pohjalla lukio jonka jälkeen pari vuotta väliä ja nyt on tulossa eläintenhoitajan tutkinto kesään mennessä. Ja harrastus senkun kasvaa... Kohta jään työttömäksi opiskelustakin niin saa oikein kunnolla taas perehtyä altaiden siivoukseen! Jotain olis keksittävä et kalat saapi muonaa... :mrgreen:
irkku82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 847
Liittynyt: 00:42, 10.01.2004
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Peruskoulun jälkeen on tullu käytyä koneenasentajan perustutkinto, mistä en jostain kumman syystä saanut töitä (150cm ja ...kg) [;)] No tästä kokemuksesta ja kolmen vuoden opiskelusta menin töihin siivoojaksi. Kun tähän kyllästyin, niin nyt opiskelen sähköasentajaksi (joskos töitä sais). Koulu loppuu ens kesänä :D

Harrastukset:
Akvaario harrastuksen olen vasta aloittanut. Laulan taustaa jo kuudetta vuotta bändissä jossa soitellaan vanhaa rock musaa.

Muut lemmikit:
Kaksi parivuotiasta kissaa

Opiskelusta ei nyt liiemmin ole ollut apua kalojen hoitoon, mutta jos tarttis vaiks akvan alusta tehdä niin eiköhän tuo onnistuisi :roll:
Megahaili
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 14:14, 12.01.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Megahaili »

Jahah, tämmöinen gallup.

Koulutus: korkea :roll:
Ammatti: toimittaja (ja joo, myös tyhjän-)

Uudelleen verestetyn harrastuksen hyöty ammatti- tai koulutustaustastani? Ainakaan en ujostele möläytellä tyhmimpiäkään kysymyksiä :P
Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence.
- Murphy's First Law of Technology -
Purjotuulikki
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 18:42, 13.12.2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Purjotuulikki »

Olen tämän hetken koulutukseltani kalavedenhotaja ja iktyonomi ja opiskelen(fil.yo) kalabiologiaa jkl:n yliopistossa. :D
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Minun piti joskus mennä lukemaan jopa kalataloustiedettä tai limnologiaa. Pääsykokeisiin asti en ehtinyt, mutta kalat ovat olleet tärkeitä aina ja niistä näen jopa uniakin. Psykologiaan hain kerran ja melkein pääsinkin. Ikäänkuin sattuma tai johdatus päästi minut taideteollisen alan oppilaitokseen ja olen toiminut valokuvaajana jonkin aikaa. Ensimmäisessä jutussani tässä otsikossa kerroin olevani (ehkä tulkintaa vaatien) taiteilija. Taiteilijaksi voi kuitenkin paremmin kutsua sitä joka myös työskentelee ja tuottaa. Tilannetarkistus onkin nyt opiskelija, eilen alkoi kuvankäsittelyn Photoshop-kurssi. [;)]
Pääskynen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 21:10, 15.02.2004

Viesti Kirjoittaja Pääskynen »

Mekaanisessa metsäteollisuudessa ryhmänvetäjänä. Kisälliksi juuri työn ohessa valmistuneena =)

Akvaariota harrastanut vasta vuoden verran. Ja työstä hyötyä harrastuksessa.?..hmm...taitaisin tehdä terraarion =)
Älä ota sitä vakavasti
Mudskipper
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 21:56, 20.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Mudskipper »

Minä, maailman turhimmassa koulussa, kauppaoppilaitoksessa ja vielä yo-merkonomi puolella markkinoinnin ja asiakaspalvelun linjalla. Siksi pakerrankin nyt pääsykoekirjojen parissa, josko pääsis Hämeenkadun paremmalle puolelle kouluun... [;)]

Hyötyä ei muuta kuin kymmensormijärjestelmän likimainen oppiminen, jotta saa kirjoitettua tänne nopeammin. :mrgreen:

Pian mut löytää Kultajousesta myymästä koruja, ensin työharjoittelussa, sitten toivottavasti kesätöissä. Kaupallinen ala kiinnostaisi kyllä, muttei yksikään sen alan koulu... :roll:
Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden. -Mahatma Gandhi-
Esa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 77
Liittynyt: 15:11, 14.05.2003
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Esa »

Minulla on niinkin komealta kuullostava titteli, kuin " Teollisuussähköasentaja " .
cW
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 19:41, 04.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cW »

Mudskipper kirjoitti:Pian mut löytää Kultajousesta myymästä koruja, ensin työharjoittelussa, sitten toivottavasti kesätöissä.
Mulla olis tuosta firmasta ja liikeketjusta yhtä jos toistakin kommentoitavaa, mutta jääköön sanomatta kun kuitenkin ollaan yleisellä foorumilla... =/ Aikoinaan kelloseppäopintojeni aikana olin kyseisessä firmassa töissäkin. Sanotaan vaikka niin etteivät kaikki huhut ole valheita [;)]
coeliac disease
jhmp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 16:54, 05.07.2002

Viesti Kirjoittaja jhmp »

OY & DI. Työnkuvana ASIC:t & FPGA:t.

Akvaarioharrastus uuteen alkuun pari vuotta sitten, tätä ennen taukoa ~15v.


IT == YT ? :roll:
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Megahaili kirjoitti: Koulutus: korkea :roll:
Ammatti: toimittaja (ja joo, myös tyhjän-)

Uudelleen verestetyn harrastuksen hyöty ammatti- tai koulutustaustastani? Ainakaan en ujostele möläytellä tyhmimpiäkään kysymyksiä :P
Se on kyllä totta.. siis että kysymällä tyhmiä saa tietää enemmän. :roll:
Minulla on toimittajan koulutusta, mutta melko matalaa sellaista ja työkokemustakin vähän. En muistanut mainita.

Nyt saa jo riittää tämä kysely osaltani. :D Kaikkea ei muista kerralla ja kaikkea ei viitsi aina muistaakaan!
Kuura
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 20:05, 08.06.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kuura »

Olen koulutukseltani FM pääaineena bioteknologia. Nyt teen jatko-opintoja syöpägenetiikan alalla. Onhan noista kemian opeista jotain hyötyä ollut tähänkin harrastukseen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”