Hei!
Hyvin monella aw-läisellä lienee omakohtaisia kokemuksia nettikauposta. Hyviä ja huonoja.
Huonot kokemukset liittyvät lähinnä tuohon "not available"-juttuun, eli olet tilaavinasi jotain, paketti saapuu hartaan odotuksen jälkeen ja juuri se artikkeli, minkä takia tilausta teit puuttuu. Not available, hylly tyhjä
Ajattelinkin, että voisimmeko me, potentiaalisena asiakasryhmänä, viestittää heille (aquaristikshop, seame jne..) että me emme pidä tästä. Jollain tavalla, ideoita
Kyllä he varmaan jotain asialle tekee, kun viestissä on tarpeeksi vesilitroja takana
Tuntuu nimittäin kummalta, että heillä ei reaaliaikaista varastotilannetta voi nähdä tilausta tehdessään, kun se kumminkin suomalaisilla nettikaupoilla on mahdollista. Esim kun mamma tilaa tissiliivejä netanttilasta, klikkaa tuotetta, näkee heti onko varastossa.
Itse olen nyt odotellut eheim compacteja kuukauden ja viikon seame.com :ilta ja olen ne vielä sinne maksanut. Vastaavat kyllä oikein ystävällisesti sähköpostikyselyihin, mutta kun niillä maileilla ei oikein vettä pumppailla
Saa nähdä joko tänään tulis....
Nettikauppojen käytännöstä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Kivenpyörittäjä
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
- Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
- Viesti:
Nettikauppojen käytännöstä
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Tämä nyt on aivan villi arvaus, mutta saattaisiko olla niin, että osa näistä nettikaupoista toimii vain tavaran välittäjänä, eivätkä näin ollen pidä itse varastoja? Omat tilaukseni kun ovat aina saapuneet milloin minkäkin elintarvikeliikkeen laatikossa, eli pakkaavatkin siihen, minkä laatikon jostain sattuvat kynsiinsä saamaan.
Re: Nettikauppojen käytännöstä
Lähetin kuukausi sitten postia Seame.comiin, missäs muutama puuttuva artikkeli on. Sain kyllä vastauksen samantien, että ottavat yhteyttä heidän postitusfirmaan ja palaavat asiaan mahdollisimmin pian. No, kuukausi meni 25.9. -> 24.10 ja laitoinpa nyt sitten postia jälleen tiedustellakseni, että missä tilaus viipyy. Onhan ne laskutettu jo kai 2 kuukautti sitten luottokortilta.John D kirjoitti:Itse olen nyt odotellut eheim compacteja kuukauden ja viikon seame.com :ilta ja olen ne vielä sinne maksanut. Vastaavat kyllä oikein ystävällisesti sähköpostikyselyihin, mutta kun niillä maileilla ei oikein vettä pumppailla
Onneksi mulla ei ko. tavaroilla ole juuri nyt käyttöä, mutta olisi tosi ikävää, jos olisin tarvinnut niitä.
-
- Advanced Member
- Viestit: 1196
- Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Oulu
Firmoilla eri käytäntöjä
Useilla saksalaisilla firmoilla on onneksi tapana e-mailitse ilmoittaa jos joku tuote puuttuu ja he odottavat tilaajan lupaa lähettää muut kamat tai että odotetaanko että kaikki tuotteet ovat mukana ennen paketin lähettämistä. Tästä on mulla kokemusta mutta ikävä kyllä en nyt muista mikä käyttämäni firma noin hienosti ilmoitteli
Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
Re: Firmoilla eri käytäntöjä
Päinvastaista kokemusta on ainakin tuosta täälläkin ilmoittelevasta firmasta. Mitään "lisätietoja"-kenttään kirjoitettuja kysymyksiä tai toivomuksia ei oteta huomioon tai niihin reagoida, puuttuvista tavaroista ei ilmoiteta ja sähköposteihin ei vastata. Viimeksi jouduin kääntymään Trusted Shopsin puoleen kun sähköposteihin ei vastattu, koskien laskutettua mutta toimittamatonta tuotetta. Sitten kyllä alkoi tapahtumaan, kun TS otti heihin yhteyttä ja tuote tuli kipinkapin kotiin.Jani kirjoitti:Useilla saksalaisilla firmoilla on onneksi tapana e-mailitse ilmoittaa jos joku tuote puuttuu ja he odottavat tilaajan lupaa lähettää muut kamat tai että odotetaanko että kaikki tuotteet ovat mukana ennen paketin lähettämistä. Tästä on mulla kokemusta mutta ikävä kyllä en nyt muista mikä käyttämäni firma noin hienosti ilmoitteli
Citrus paradisi
-
- Kivenpyörittäjä
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
- Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
- Viesti:
Re: Nettikauppojen käytännöstä
Arvaappa kenellä on tuliuusi 528 litranen maannut tyhjänä toista kuukautta odottaen noita p**leen mattosuodatinpumppujaaqua2002 kirjoitti: Onneksi mulla ei ko. tavaroilla ole juuri nyt käyttöä, mutta olisi tosi ikävää, jos olisin tarvinnut niitä.
Olishan nuo kolme pumppua saanut kotomaastakin, kun olis repiny jostain 120 euroa ekstraa samoista mötiköistä
Alkaa rauhallisempiki mies leukua terotteleen
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...