Nettikauppojen käytännöstä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Nettikauppojen käytännöstä

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Hei!

Hyvin monella aw-läisellä lienee omakohtaisia kokemuksia nettikauposta. Hyviä ja huonoja.

Huonot kokemukset liittyvät lähinnä tuohon "not available"-juttuun, eli olet tilaavinasi jotain, paketti saapuu hartaan odotuksen jälkeen ja juuri se artikkeli, minkä takia tilausta teit puuttuu. Not available, hylly tyhjä [}:)]

Ajattelinkin, että voisimmeko me, potentiaalisena asiakasryhmänä, viestittää heille (aquaristikshop, seame jne..) että me emme pidä tästä. Jollain tavalla, ideoita [;)]

Kyllä he varmaan jotain asialle tekee, kun viestissä on tarpeeksi vesilitroja takana 8-)

Tuntuu nimittäin kummalta, että heillä ei reaaliaikaista varastotilannetta voi nähdä tilausta tehdessään, kun se kumminkin suomalaisilla nettikaupoilla on mahdollista. Esim kun mamma tilaa tissiliivejä netanttilasta, klikkaa tuotetta, näkee heti onko varastossa.

Itse olen nyt odotellut eheim compacteja kuukauden ja viikon seame.com :ilta ja olen ne vielä sinne maksanut. Vastaavat kyllä oikein ystävällisesti sähköpostikyselyihin, mutta kun niillä maileilla ei oikein vettä pumppailla :roll:

Saa nähdä joko tänään tulis....
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Tämä nyt on aivan villi arvaus, mutta saattaisiko olla niin, että osa näistä nettikaupoista toimii vain tavaran välittäjänä, eivätkä näin ollen pidä itse varastoja? Omat tilaukseni kun ovat aina saapuneet milloin minkäkin elintarvikeliikkeen laatikossa, eli pakkaavatkin siihen, minkä laatikon jostain sattuvat kynsiinsä saamaan. :?
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Re: Nettikauppojen käytännöstä

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

John D kirjoitti:Itse olen nyt odotellut eheim compacteja kuukauden ja viikon seame.com :ilta ja olen ne vielä sinne maksanut. Vastaavat kyllä oikein ystävällisesti sähköpostikyselyihin, mutta kun niillä maileilla ei oikein vettä pumppailla
Lähetin kuukausi sitten postia Seame.comiin, missäs muutama puuttuva artikkeli on. Sain kyllä vastauksen samantien, että ottavat yhteyttä heidän postitusfirmaan ja palaavat asiaan mahdollisimmin pian. No, kuukausi meni 25.9. -> 24.10 ja laitoinpa nyt sitten postia jälleen tiedustellakseni, että missä tilaus viipyy. Onhan ne laskutettu jo kai 2 kuukautti sitten luottokortilta.

Onneksi mulla ei ko. tavaroilla ole juuri nyt käyttöä, mutta olisi tosi ikävää, jos olisin tarvinnut niitä.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Firmoilla eri käytäntöjä

Viesti Kirjoittaja Jani »

Useilla saksalaisilla firmoilla on onneksi tapana e-mailitse ilmoittaa jos joku tuote puuttuu ja he odottavat tilaajan lupaa lähettää muut kamat tai että odotetaanko että kaikki tuotteet ovat mukana ennen paketin lähettämistä. Tästä on mulla kokemusta mutta ikävä kyllä en nyt muista mikä käyttämäni firma noin hienosti ilmoitteli [:I]
greippi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 12:20, 03.04.2003
Paikkakunta: PKS
Viesti:

Re: Firmoilla eri käytäntöjä

Viesti Kirjoittaja greippi »

Jani kirjoitti:Useilla saksalaisilla firmoilla on onneksi tapana e-mailitse ilmoittaa jos joku tuote puuttuu ja he odottavat tilaajan lupaa lähettää muut kamat tai että odotetaanko että kaikki tuotteet ovat mukana ennen paketin lähettämistä. Tästä on mulla kokemusta mutta ikävä kyllä en nyt muista mikä käyttämäni firma noin hienosti ilmoitteli [:I]
Päinvastaista kokemusta on ainakin tuosta täälläkin ilmoittelevasta firmasta. Mitään "lisätietoja"-kenttään kirjoitettuja kysymyksiä tai toivomuksia ei oteta huomioon tai niihin reagoida, puuttuvista tavaroista ei ilmoiteta ja sähköposteihin ei vastata. Viimeksi jouduin kääntymään Trusted Shopsin puoleen kun sähköposteihin ei vastattu, koskien laskutettua mutta toimittamatonta tuotetta. Sitten kyllä alkoi tapahtumaan, kun TS otti heihin yhteyttä ja tuote tuli kipinkapin kotiin.
Citrus paradisi
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Re: Nettikauppojen käytännöstä

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

aqua2002 kirjoitti: Onneksi mulla ei ko. tavaroilla ole juuri nyt käyttöä, mutta olisi tosi ikävää, jos olisin tarvinnut niitä.
Arvaappa kenellä on tuliuusi 528 litranen maannut tyhjänä toista kuukautta odottaen noita p**leen mattosuodatinpumppuja [}:)]

Olishan nuo kolme pumppua saanut kotomaastakin, kun olis repiny jostain 120 euroa ekstraa samoista mötiköistä :roll:

Alkaa rauhallisempiki mies leukua terotteleen :frown:
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”