Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Valmont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 873
Liittynyt: 08:31, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Joo..samalta se kuulostaaa täälläkin.

"Taasko sitä vettä menee, on se hyvä että se EI maksa erikseen"
(Vedenvaihto)

"Jos noi uudet tekee jotain Okikselle (O'kiss, juovaokamonni ja hänen lempikalansa) ni mä keitän ne tai syötän koiralle ne"
(Uusien kalojen hankinta)

"Meidän kalat syö paremmin kuin me, ne saa katkarapujakin kun taas muuten sitä laitetaan vaa pizzan päälle enkä saa itse syödä pelkästään!"
(Sanotaa kavereille yms. kun ruokin kaloja)

"Arvaa ton matoruuan kilohinta?"
(Sama kuin ed.)

"Tunge noi ämpäris nyt sanonko minne.."
(kylppärissä..)

Ja niin edespäin.....vaik ihan heti uskoi niin kyllä hän tykkää akvaariosta ja joskus jopa tekee muutakin kuin syöttää ("lievällä" vihjauksella)

Että näin meillä, kuinkas teillä..... :roll:
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Meillä tuuliviiriys vallitsee...

Ensin oli perinteinen "ai miks haluisit suuremman altaan?" Sitten tuli "kato, mä ostin heräteostoksena tonne plekon, se on tosi makee" (Kultapleko 84 euroa 8O ) Sen jälkeen heilahti toiseen suuntaan: "jos tulee yhtään enempää altaita niin mä häivyn". Kun mies puolen vuoden päästä palasi kotiin :mrgreen: niin on meininki "voisimmä itse asiassa ottaa sen 63-litraisen. Kunhan et tule koko ajan neuvomaan... ...täähän on ihan liian pieni, kun me muutetaan mä haluan ainaski 250-litraisen altaan plekoille. Sellaisen kulma-altaan tai kato tällaisen tässä *osoittaa aquaristikshopin "halpaa" 8000 -euron kokoonpanoa* mihin saadaan mahtumaan?"

Nykyään normaalikommentit on
"makkariin ei sit tule mitään altaita kun muutetaan" (ulkosuodatin rätisee/sisäsuodatin liruttelee)
"voi mun puuhapetunia" (meikäläinen siistii kasveja eikä tajua mitä erikoista toinen näkee naisessa joka seisoo käsi vesialtaassa)

Yleistä naputusta kuulee aniharvoin, vedestä lattialla tai rahanmenosta ei kuule... Kiva niin!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
ninnikissa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 215
Liittynyt: 12:12, 15.08.2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja ninnikissa »

"Pitäiskö vaihtaa vettä?"

"Onks kalat syöny jo?"

ja tänään aamulla:
"Tuli lomarahat, ostetaanko uus allas?"
:mrgreen:
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

"sellanen taistelukala ois kiva"
"eikö tuola oo jo liian vähä vettä" (allasta tyhjätessä)
"pitäiskö kalat ruokkia"
"koska me ostetaan se pallokala/nuoliainen"
"kakkakala kakkaa taas" (kääpiörihma, joka kuulemma kakkaa aina :mrgreen: )
Nobelin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 20:27, 15.03.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nobelin »

Meillä ei nykyään kuule juuri mitään kommenttia, miestä ei vaan kiinnosta. Joskus se yritti kitistä että ei voi tarvita enempää kuin yhden altaan. Eikä sinnekään tarvi uusia kaloja/kasveja/tekniikkaa. Kerroin sille sitten että jos meidän perheessä on neljä moottoripyörää, niin kyllä altaitakin voi olla enemmän kuin yksi.

Nyt kolmannen altaan tullessa mies lupasi hankkia/tehdä siihen keskitukeen varmistuksen. Siis ihan itse sanoi että voi sen hommata! Ettei nyt vaan rupeisi lämpiämään näille altaille :D .
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viestit: 937
Liittynyt: 00:01, 06.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Meillä oli muuten hauska väärän termin yleistyminen: keinosiemensin sijoitusnarttuani pariin kertaa ja koko viikko oli tietenkin yhtä hössäämistä tästä asiasta. Siitä jäi äijälle mieleen tuo siemennys-sana niin, että keittiössä oleva poikasallas on nimeltään siemennysallas. Jos puhun poikasaltaasta ei ymmärrä mistä on kyse. :mrgreen:
Save
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1236
Liittynyt: 12:13, 26.03.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Save »

Meillä näin:
" Mä en laita tota limasta lattiakaivon kantta paikalleen."
" Taas on hiekkaa kylpyammeessa !"
" Ootko kaatanu hiekkaa vessanpönttöön?"
" Miks meidän kaloja ei koskaan näy?"
" Miks meillä on niin värittömiä kaloja?"
" Hanki seuraavaksi värikkäämpiä kaloja, vaikka sellasia, mitä oli liikkeessä?" (merikaloja)
"Hyi hitto! (mätimunista) Onks ihan pakko tuoda noi makkariin?"
" Tarviitko apua (vaivalloisesti)?" (Olen sanonut avokille, että olisi joskus kiva, jos hän auttaisi...)
Seuraa: ( kärsivästi)" Miten nää lasit nyt oikein laitetaan/miten tää letku kiinnitetäänkään tms. ?
Seuraa: " En mä osaa näitä juttuja" (Olen näyttänyt moneen otteeseen).
Seuraa: " No mä pelaan sit Civilizationia".
-Satu
haskola
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 09:44, 20.08.2003
Paikkakunta: Oulu

poikakaveri ja allas

Viesti Kirjoittaja haskola »

Mä olen vasta perustamassa akvaariota, ja olen kovasti yrittäny poikakaveriani saada mukaan kattelemaan kaloja ja kasveja. Aikasemmin tuli kommenttia että ota kuule ihan mitä ite haluat (ehdotin, että jos hän ottais jonkun "oman" kalan akvaarioon, monnin tai jotain) kunhan perustat, hoidat ja maksat sen ite.

Viime viikonloppuna sain raahattua hänet akvaariokauppaan, ja sit hän jumittukin jonku altaan kohdalle, eikä meinannu ollenka tulla kattomaan mun hinkuamia tiikerinuoliaisia... Mieli taitaa alkaa kääntymään! Harmi vaan, etten älynny tarkistaa mitä kaloja siinä oli mitä hän katteli.

Vähä luulen, että pian sen altaan kimpussa joku muu viettää enemmän aikaa kuin minä! :D
Oi, jos olisin sinihomejuusto, silloin söisin itseni!
Jyrki
Senior Member
Senior Member
Viestit: 624
Liittynyt: 13:20, 29.01.2003
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Useimmiten kommentit tulee rahan käytöstä, mutta kun osaa perustella tarpeeksi hyvin, pitkään ja hartaasti niin kyllä sekin onnistuu :mrgreen:
greippi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 12:20, 03.04.2003
Paikkakunta: PKS
Viesti:

Re: poikakaveri ja allas

Viesti Kirjoittaja greippi »

haskola kirjoitti:Viime viikonloppuna sain raahattua hänet akvaariokauppaan, ja sit hän jumittukin jonku altaan kohdalle, eikä meinannu ollenka tulla kattomaan mun hinkuamia tiikerinuoliaisia...
Noo, kyllä sinne tikrujen vaatimaan tuhatlitraiseen jotain poikakaverillekin omaa mahtuu :mrgreen:
Citrus paradisi
saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: poikakaveri ja allas

Viesti Kirjoittaja saurama »

greippi kirjoitti:Noo, kyllä sinne tikrujen vaatimaan tuhatlitraiseen jotain poikakaverillekin omaa mahtuu :mrgreen:
Indeed. Hitto, joku pitkä tonninen tai vähän päälle olisi loistava. Pohjakaloina tikruja ja parvena leviksiä. Molempia esim. 20-30 :mrgreen:
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
Save
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1236
Liittynyt: 12:13, 26.03.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Save »

Tänään ajattelin läväyttää poikaystävälle, että josko voisin ostaa itselleni gradun valmistumislahjaksi (ei siis valmistujaislahjaksi :mrgreen: ) altaan, jonka mitat ois 250x55x55 tai jotain sinne päin. Kun tekisi niin mieli lisää ripsimonneja ja tuo 576-litrainen on niin "lyhyt" (160 cm), ettei sinne montaa reviiriä mahdu. Olen jo aiemmin puhunut asiasta, mutta en tajunnut hyödyntää gradua :D . Pitääkin sitten pika pikaa väkertää se loppuun, jos tuo on myötämielinen :) .
-Satu
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Meillä ihmetellään miksi kaikki rahat pitää akvaarioon käyttää. Vaan samatpa ne ovat kommentit sijoittaisipa pennosensa mihin tahansa: kaikki rahani ovat äidin mielestä menossa joko tietokoneen komponentteihin tai akvaarioon.

Toisinaan päivitellään lattiankuivauksessa käytettyjä pyyhkeitä:
"Elä sitten ensi kerralla ota tätä pyyhettä."
"Olit sotkenu viimeksi kaksi pyyhettä hiusväriin." (Äiti ei tajunnut, että pyyhkeet olivat värjääntyneet suodattimen puhdistuksessa tulleesta lieteestä)

Toisinaan saa myös kommentteja sähkölaskun summasta :?
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Minulla on onneksi ymmärtäväinen ja eläinrakas puoliso. Tosin hänenkin sietokykyään koettelee se kun jääkaapissa on juustopalan vieressä purkillinen eläviä survareita :roll:. Ja olisittepa nähneet sen ilmeen, kun joskus keväällä HAS:n kokouksen jälkeen kerroin hänelle kokouksessa kerrotusta "kastematoa tehosekoittimessa"-kalojen ruokalajista...

Mutta yleensä kalat hoidetaan yhteistyössä ja -ymmärryksessä ja niistä on iloa molemmille. Ja hän on myös siitä aivan harvinaisen järkevä mies, että ymmärtää, että jos joskus muutamme täyteenahdetusta kaksiostamme isompaan, niin olohuoneen kunniapaikalle tulee TV:n ja stereoiden sijasta jättikokoinen akvaario :mrgreen:.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ainoat happamat kommentit taisivat tulla silloin, kun entinen avomieheni oli vilkaissut pakastimeen ja nähnyt siellä Dronninholmsin mansikkahilloämpärin. Ilahtuneena hän oli sitten siirtänyt ämpärin jääkaappiin ja kipittänyt ostamaan jäätelöä sen seuraksi; mansikkahillon sijasta astiasta löytyi valmiiksi paloiteltua räkmixiä... Myöhemmin hän suunnitteli 500-litraisen akvaarion hankkimista omaan asuntoonsa mutten ole tullut kysyneeksi tuliko sellainen hankittua.
vicky
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 15:44, 04.10.2001
Paikkakunta: Kirkkonummi / HAS

Kootut kommentit

Viesti Kirjoittaja vicky »

"Joko taas" ja "Onko pakko" kilpailevat tasaväkisesti, ja käyvät kaikkeen akvaarioihin liittyvään; uusien akvaarioiden tai kalojen hommaamiseen ja veden vaihtoon (säästä rahat parempaan tarkoitukseen ja varo ettei vesi lopu (oma kaivo)). Meikä kun pelaa vaan kiekkojen, malawien, isojen ahventen ja kasvien kanssa. Luulen, että jos siirtyisin yhteen älyttömän komeaan merivesisysteemiin, niin kelpaisi jo herrallekin (tai sitten ei).
be reasonable, do it my way.
cW
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 19:41, 04.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cW »

"Taas akvavepissä, eiks sun pitäis tehdä sitä lopputyötäs?"
"Mä en ymmärrä noista yhtään mitään, miten sä jaksat lukea noin tylsiä juttuja?"
(Tekniikka-osiosta)
"Et varmaan anna sitä paprikaa kotiloille/monnille, se menee pitsaan!"
"Mennään Nuutti kattomaan kaloja"
(Meidän 4-kuukautiselle pojalle, tämä kuullaan monta kertaa päivässä)
"Kyllä kai Nuutti sitten isona saa oman akvaarion?"

Taitaa muuten pojasta tulla isompana akvaristi - nyt jo seuraa melkoisella mielenkiinnolla kalojen edesottamuksia. :P
coeliac disease
-minttu-
Member
Member
Viestit: 255
Liittynyt: 23:55, 09.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja -minttu- »

cW kirjoitti:"Taitaa muuten pojasta tulla isompana akvaristi - nyt jo seuraa melkoisella mielenkiinnolla kalojen edesottamuksia. :P
Meillä nuorimmainen on myös vauvempana seurannut altaita, vaan nykyään (2v2kk) suurinta huvia on allaslasien tökkiminen/hakkaaminen kaljoen (näitä meillä tuntuu asuvan paljon, johtuen näppäilijän kömpelöstä 6-sormijärjestelmästä...) uidessa lasien lähettyvillä...Ekoja sanoja oli muuten "kala" :mrgreen:

Muistuipa taas muutama mieleen:
"Miksi teillä on niin paljon akvaarioita?" (lasten kaverit)
"Mitä sä teet?" (lasten kaverit seuraa vedenvaihtoa ja altaan puhdistusta. Monet istahtavat seuraamaan....Tuleva akvaristi?)
"Miksi meillä on näin paljon akvaarioita?" (omat lapset)

Kylläpä on ollut mukava lueskella näitä teidän kommentteja, jaksaa taas kummasti kuunnella kotiväkeä....
"A-haa" sanoi Nasu, eikä vieläkään ymmärtänyt yhtään mitään.
spakarin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 22:39, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja spakarin »

Yleisin: "Kyllä sä oot sitten pöhkö".
Viimeisin: "Tää pitsapohjan kauliminen ei oikein suju tässä pellillä..." (Koska keittiön pöydälläkin on akvaario, missään ei mahdu kaulimaan pohjaa, paitsi leivinpellillä, hellan päällä.)
Satu
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1423
Liittynyt: 13:42, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki; TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Behemot kirjoitti:Ja olisittepa nähneet sen ilmeen, kun joskus keväällä HAS:n kokouksen jälkeen kerroin hänelle kokouksessa kerrotusta "kastematoa tehosekoittimessa"-kalojen ruokalajista...
Se kertoja taisin olla minä... Tuolla on "nauratettu" meillä niin miestä kuin joitakin vieraitakin :roll: :mrgreen:...

Kati
KtMan
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1160
Liittynyt: 22:44, 31.03.2003
Paikkakunta: J:pää/K-UAs

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Meillä ollaan aika suvaitsevaisia (paitsi enää uusien altaiden osalta).
Ainoa isompi 'tappelu' tuli kun avokkini yritti laittaa marjoja pakasimen ylähyllylle (jääkaappipakastin yhdistelmä). Sehän on tietysti pyhitetty erinäisille pakasteruoille 8-)
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
aapo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 20:42, 25.03.2003
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja aapo »

Kun asuin kotona:

Miksi meillä ei oo mitään värikästä kalaa?(kultalehtiksiä ja timanttitetroja :roll: )
Taasko kasveja! Eihän nuo kalat ees näy.
Hanki joku ISO kala.(ison akva 240 litraa)
Taasko vaihat vettä?
Miksi noin kirkkaat valot. (kaksi loisteputkea)
Hankitaan miljoonakaloja. (PH 6 ja erittäin pehmeä vesi)
"Hankitaan sellane jännä laivanhylky, aarrearkku, muovi kaloja pohjalle,
tai vaikka värikäs pohjasora pieneen akvaan,"
"Miksei muka kultista maljaan?"
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Ennen kuulin jatkuvasti, että vettä on lattialla, lotina kuuluu, eikö tota voi sammuttaa, miksi ton täytyy rikkoa tota pintaa, ei enää yhtään allasta jne jne. Nykyään, kun asustelee yksin, ei ole mitään motkotuksia mistään. Ah miten taivaallista, rauhaisaa onkaan elämä 8-)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Exältä sai juu kuulla valitusta lorinasta, sankojen kantamisesta, ulkosuodattimen avaamisesta, rahan menosta ym. asiaan kuuluvasta mutta ei niin kivasta akvaariotoiminnasta...Positiviivisin kommentti taisi olla piikkisilmästä joka sai nimekseen Mulju, muuta kivaa ei näin äkkiseltään muista, heh.

Uusi ja uljas akvaristiavomieheni (Kaizu :P ) sen sijaan valittaa siitä että haalin muka liikaa kasveja (ja tietysti kaikki vaateliaimmat pitää tunkea hänen kiekkopyttyynsä jossa on paras valaistus ilman ahvenoiden hampaita). Etenkin vesisaniainen on kirottu kapistus, sitä ei saisi olla missään :D

Hmmh, pitää varmaan editoida ja jatkaa myöhemmin kun aivot on vähemmän unessa..
Ariadne
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 20:24, 18.02.2003
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ariadne »

Useimmiten poikaystävän suusta kuulee seuraavia kommentteja:

"Onks tossa muka jo kaikki kalat?" (pitäisi varmaan altaan pursuta kaloista)

"Milloin toi oikeen kasvaa?" (avainkirjoahven/partamonni)

"Loppujen lopuks tostahan tuli tosi hieno" (oikein todella yllättyneellä äänellä kun isin itsetekemä akvaario-kaappi-systeemi tuli valmiiksi)

"Ota kaikista isoin/isoimmat yksilö/t" (myyjälle kun ollaan eläinkaupassa ostamassa uusia kaloja)

"Noi sitruunaretrot teki sitä ja tätä" (tetrat saivat nimekseen retro)

"Jos mulla olis akvaario, ottaisin sinne vaan norsukaloja ja isoja plekoja" (kunhan uhoaa)

Useilta ihmisiltä kuulee välillä kommentin:
"Eikö sulla oo mitään värikkäämpää kalaa?"

Mutta isäpuolen kommentti on paras kun kuuntelen salkkareita ja katson akvaariota:
"Taas se istuu ton akvaarion edessä"

Varsinaisesti negatiivisia kommentteja ei kuulu kovinkaan usein.
on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”