Opera

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
AkiK
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 10:09, 10.12.2002
Paikkakunta: Lievestuore - JAS
Viesti:

Opera

Viesti Kirjoittaja AkiK »

No kun tuosta MS:stä tuli aikaisemmin puhetta, niin yksi erittäin hyvä vaihtoehto nettiselaimeksi on opera jonka saa ilmaiseksi imuroitua osoitteesta:

http://www.opera.com

Itse olen todennut sen paremmaksi kuin explööreri ja mikä parasta MS vapaa.
Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla!
lagi
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 22:33, 30.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lagi »

Kyllä tuossa Operassakin huonoa löytyy... Itse olen käyttänyt sitä jo muutaman vuoden. Täytyy kyllä sanoa että kyseisessä selaimessa on paljon hyviä puolia verrattuna esim. IE selaimeen.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
einars
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 20:45, 14.10.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja einars »

Mozilla on myös hyvä vaihtoehto.

http://www.mozilla.org

t. Tero
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Mozillakin on ihan kiva..
Virtis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 12:43, 21.10.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtis »

Mie ainaskin tykkään Mozillasta enemmän kuin muista selaimista. Mozillahan on joku Netscape clooni tietääkseni.
Virtis
vanne
Junior Member
Junior Member
Viestit: 65
Liittynyt: 11:42, 23.11.2001
Paikkakunta: Kontiolahti, Finland

Viesti Kirjoittaja vanne »

lagi kirjoitti:Kyllä tuossa Operassakin huonoa löytyy... Itse olen käyttänyt sitä jo muutaman vuoden. Täytyy kyllä sanoa että kyseisessä selaimessa on paljon hyviä puolia verrattuna esim. IE selaimeen.
Jepulis. Olen myös käyttänyt ao. selainta jonkin vuoden. On selkeästi nopeampi kuin kilpailijat. Suurin ongelma on tällähetkellä joittenkin chattien toimimattomuus 7 versiolla [}:)]
TimoV

"Pain decreases as nerve damage accumulates"
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Hyvä vaihtoehto Operalle ja IE:lle on Mozilla... www.mozilla.org
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
hannu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 18:00, 18.02.2002
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hannu »

/sam kirjoitti:Hyvä vaihtoehto Operalle ja IE:lle on Mozilla... www.mozilla.org
Mozillassa on vain se vika, että se on vielä Operaakin raskaampi. Eikä Operankaan uutta versiota kannata vanhaan koneeseen asentaa. Itselläni on käytössä Opera 6.05, joitain pieniä parannuksia tuosta 7 versiosta löytyisi, mutta pitänee odottaa ensin pari seuraavaa versiota bugien korjaamiseksi. Jos haluaa pärjätä yhdellä ohjelmalla Netscape 4.78 on vieläkin ihan mainio vaihtoehto, sillä hoituu selaaminen, sähköposti ja uutisryhmien lukukin ja vaatimukset prosessoritehon ja muistin suhteen ovat vain noin kolmasosa uusista Operan ja Mozillan versiosta. Itse käytän tuota vielä sähköpostiin ja nyysseihin, Operasta kun ei valitettavasti löydy vieläkään tarvitsemiani protokollia ja Mozilla ei ymmärrä moniosaisista viesteistä mitään.

Hannu
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Hoo, pääsin vihdoinkin koulussakin linux-koneelle. Atk-tuen painostaminen tai paremminkin koiranpentuilmeellä tuijottaminen kannattaa. On tämä Operan kanssa sentään jotain ihan muuta kuin jatkuva ien kanssa tappeleminen. Ah, auvoa!
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

hannu kirjoitti:
/sam kirjoitti:Hyvä vaihtoehto Operalle ja IE:lle on Mozilla... www.mozilla.org
Mozillassa on vain se vika, että se on vielä Operaakin raskaampi.
Kokeile kevennettyä Mozillaa, Phoenixia http://www.mozilla.org/projects/phoenix/
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
kankaanp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 18:16, 06.01.2002
Paikkakunta: Kuopio, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kankaanp »

Pidän itsekin Mozillasta vaikka käytänkin Netscapea. Operaakin olen kokeillut, mutta en jostain syystä päässyt sen kanssa sinuiksi. (Vähän niinkuin sähköpostiohjelmienkin kanssa: Pegasus saa minut hermoromahduksen partaalle nopeasti, mutta Eudoraan rakastuin pian.)

Netscape 4.76 on valitettavasti myös useimmilla yliopistomme yhteiskäyttöisillä koneilla, eikä siitä ole mitään hyvää sanottavaa. Vaikka 6 ja 7 sarjan Netscapet ovat TODELLA raskaita ja joillain laitteilla HYVIN epävakaita, on 4.76 katastrofi omaa luokkaansa. Sen synteihin kuuluu mm. HTML-koodin tulkinta ihan päin helvettiä ja olematon tuki tyylisivuille. Kevythän se on, mutta syystäkin...
Tero Kankaanperä
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

hannu kirjoitti:Jos haluaa pärjätä yhdellä ohjelmalla Netscape 4.78 on vieläkin ihan mainio vaihtoehto, sillä hoituu selaaminen, sähköposti ja uutisryhmien lukukin ja vaatimukset prosessoritehon ja muistin suhteen ovat vain noin kolmasosa uusista Operan ja Mozillan versiosta. Itse käytän tuota vielä sähköpostiin ja nyysseihin, Operasta kun ei valitettavasti löydy vieläkään tarvitsemiani protokollia ja Mozilla ei ymmärrä moniosaisista viesteistä mitään.
Saattaahan se just ja just kyllä vielä sähköposti- ja nyyssikäytössä mennäkin, mutta nettiselaimeksi siitä ei kyllä enää ole, kankaanp jo hyvin perustelikin miksi.
Itse olen ollut ihan tyytyväinen IE:n ja Linux-puolella tulee käytettyä pääasiassa Mozillaa. Operassa tökkii eniten se mainosbanneri.

Jos kevyttä haluaa, niin suosittelen tätä:
http://lynx.browser.org/
:mrgreen:
pemperton
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 10:39, 23.02.2002
Paikkakunta: Finland uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Minultakin löytyy opera hyvä ohjelma on.
468litrainen allas, 140litrainen, 98 litrainen.
Harrastuksena kiekot ja kasvit.Kalastus myöskin.
vanne
Junior Member
Junior Member
Viestit: 65
Liittynyt: 11:42, 23.11.2001
Paikkakunta: Kontiolahti, Finland

Viesti Kirjoittaja vanne »

Pehis kirjoitti: Operassa tökkii eniten se mainosbanneri.
Senhän saa pois, mutta se maksaa rahaa! :(
TimoV

"Pain decreases as nerve damage accumulates"
cW
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 19:41, 04.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cW »

Itse asiassa saa sen bannerin vilkkumisen sammutettua maksamattakin, mutta erinäisistä syistä johtuen en neuvo miten... Riittävän moraaliton ihminen (kuten minä) keksii ja löytää kyllä keinon itsekin :twisted:
coeliac disease
HelaKammo
Member
Member
Viestit: 273
Liittynyt: 11:26, 18.12.2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HelaKammo »

Kokeilin aikanaan ensimmäisiä opera selaimia 486 ja p120 koneissa, netscapea käytin sitten myöhemmin vakituisesti. Nyt taas w2k ja xp aikana olen tyytynyt ie:hen.

Uusin opera oli testissä tässä muutama viikko sitten, mutta osoittautui hyvin epävakaaksi. Monilla sivustoilla jotka ie avasi vaivatta saattoi opera jumahtaa kokonaan. Lisäksi se harrasti hauskaa 100% resurssien varaamista vähän väliä. Tämän jälkeen sitä ei meinannut saada sammumaan sitten millään. Poistin ja tosesin, että antaa olla.

Mozillan jokin versio oli myös vuoden takaisessa asennuksessa ja se oli myös varsin avuton. En tiedä miten se nyttemmin on kehittynyt.

Uudemman Netscapen aukeaminen taas kesti niin syötävän kauan, että sen unohdin jo alkuunsa.

Niin, mutta en tosiaan myöskään ylistä nyt ietä, en vain ole vielä keksinyt nopsemmin aukeavaa ja yleensä kaikki sivut "oikein"(lue. useimmat vain testaavat sivunsa tällä) näyttävää. Kaatuilee tämäkin ja on aivan todella suppea ominaisuuksiltaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”